Милиардните потайности на "Хемус"

Държавната компания "Автомагистрали" вече е подписала договори с осем строителни фирми, без да е ясно как ги е избрала

Държавната компания не може сама да ремонтра тунел или виадукт, а сега заявява, че ще изгради сама 134 км. На което никой в бранша не вярва.
Държавната компания не може сама да ремонтра тунел или виадукт, а сега заявява, че ще изгради сама 134 км. На което никой в бранша не вярва.    ©  Юлия Лазарова
Държавната компания не може сама да ремонтра тунел или виадукт, а сега заявява, че ще изгради сама 134 км. На което никой в бранша не вярва.
Държавната компания не може сама да ремонтра тунел или виадукт, а сега заявява, че ще изгради сама 134 км. На което никой в бранша не вярва.    ©  Юлия Лазарова
Темата накратко
  • Държавната компания "Автомагистрали" вече е подписала договори с осем строителни фирми, които тайно да помагат в строителството на 134 км от "Хемус" за над 1.3 млрд. лв.
  • По закон компанията трябва сама да строи, затова прикрива подизпълнителите си с договори за доставка на хора, материали и машини
  • Проблемът е, че подборът се прави непрозрачно, със скрити цени, без ясна конкуренция и без бъдеща проследимост как се харчи милиардът

Държавната компания "Автомагистрали" изгря публично в края на миналата година, след като без търг управляващите й възложиха най-голямата единична магистрална поръчка в българската история - за 134 км от магистрала "Хемус" срещу 1.34 млрд. лв. Изборът падна върху дружеството, защото така е бързо и парите могат да се харчат на тъмно. Но опитът от последните години и подготовката сега показват, че "Автомагистрали" опитва да прегази закона.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата