С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 мар 2019, 15:37, 3350 прочитания

Пътната агенция поднови поръчките за поддържане на пътищата за 474 млн. лв.

След като преди по-малко от месец търговете бяха прекратени, сега се събират оферти до средата на април

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За по-малко от месец Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) прекрати и впоследствие поднови шест обществени поръчки за поддържане на републиканската пътна мрежа. Те бяха за всеки от шестте района в страната (Северозападен, Северен Централен, Североизточен, Югозападен, Южен Централен и Югоизточен), но след решения на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по жалби, АПИ се принуди да нанесе корекции в тръжната документация. Агенцията беше допуснала грешки, например в техническото задание на всяка поръчка липсва комплексна оценка на състоянието на пътните съоръжения.

Досега договорите за поддържане се сключваха за 48 месеца, като последните такива бяха подписани между 2014 и 2016 г. До избор на нови строителни фирми, които да отговарят за поддържането, се наложи да се удължат досегашните споразумения със седем месеца, въпреки че в някои области те вече са изтекли. Това значи, че агенцията трябва за няколко месеца да събере офертите, да ги оцени, да избере изпълнители и да подпише нови договори.


Поръчките са за превантивно, текущо и зимно поддържане, както и за ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации.

Парите винаги може да се увеличат

Търговете за шестте района са на стойност между 60 и близо 100 млн. лв. без ДДС, като договорите се сключват за срок от пет години. Всяка поръчка е разделена на няколко позиции - по областни пътни управления (или иначе казано - по области), но кандидатите могат да участват за колкото преценят, без ограничения.



Най-скъпата обособена позиция е за област София на стойност 47.9 млн.лв. без ДДС, като дължината на пътната мрежа, за която АПИ отговаря там, е и най-голяма - над 1349 км. Следващите най-скъпи позиции са за област Бургас на стойност 25.1 млн. лв., като там трябва да се поддържат над 1121 км, и за област Велико Търново в Северния централен район - 23.2 млн. лв. за близо 964 км.

Въпреки че ценовата оферта е основен критерий с тежест 60%, става дума за единични цени. Предвидените прогнозни стойности за всяка област са предвидените в бюджета на АПИ засега. На практика обаче по договорите за поддържане често се отпускат милиони допълнителни средства. През октомври например правителството отпусна цели 150 млн. лв. допълнително за ремонти към строителните компании, сключили именно такива договори. Сред обектите бяха пътят между София и Перник през Владая - източната дълга на околовръстния път на столицата, както и Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др.

Другият показател е "оценка нивото на изпълнение на дейностите по текущо и превантивно поддържане на републиканските пътища" с тежест 40%.

Крайният срок за подаване на оферти за северните райони е 11 април, а за южните - 8 април.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 701 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 2634 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Един от най-издирваните от испанската полиция е задържан във Варна

Хорхе Арбиса е бил финансист в група за трафик на кокаин от Южна Америка за Европа, разбита през 2013 г.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща