ГБС спечели поредна поръчка на пътната агенция за 119 млн. лв.

Компанията е класирана първа за връзката на Южната дъга на околовръстния път на София с "Цариградско шосе"

Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници    ©  Георги Кожухаров
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници    ©  Георги Кожухаров

"ГБС - Инфраструктурно строителство", част от "Главболгарстрой Холдинг", ще строи връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе". Това става ясно от решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 5 март.

Още преди два месеца, при отварянето на ценовите оферти, стана ясно, че ГБС е фаворит в състезанието. Класирането обаче е предпоследната стъпка преди подписването на договор със строителната фирма.

ГБС напоследък отново се превърна в силния играч в инфраструктурното строителство, след проблемите на няколко нейни конкурента. За последните няколко месеца компанията спечели и строителството на отсечката преди тунел "Железница" на "Струма" за 30 млн. лв. и участъка между Драгоман и Сливница за близо 98 млн. лв. Фирмата има рамков договор за строителни дейности и с държавната компания "Автомагистрали".

На второ място в състезанието за южното околовръстно на София е класирано обединение с участници "Геострой" и "Пътстрой 92" част от групата на "Геотехмин", които са имали добра техническа оферта, но предложената им цена е по-висока от на ГБС - 121.2 млн. лв. На трето място е класирано дружеството "ИСА 2000" на Стоян Инджов.

Повечето големи строителни компании бяха отстранени в хода на търга - "Джи Пи Груп" "Хидрострой", "Трейс Груп Холд", "Грома Холд" (което се казваше "Агромах" допреди половин година") и "ПСТ Груп". Предстои да стане ясно дали някоя от компаниите ще обжалват решението в Комисията за защита на конкуренцията в следващите десет дни.

Междувременно Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) обяви на сайта си, че започва принудителното отчуждаване на имоти в столичните райони "Витоша", "Младост" и "Панчарево" във връзка с изграждането на последната част от околовръстното. Финансирането на отчуждаването се осигурява от АПИ.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете въпросника долу: Кога трябва да е готово

Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. В случай че няма обжалване, договор може да се подпише до края на март, а връзката с Южната дъга да е готова през 2021г. Обжалването обаче може да забави старта на проектирането с няколко месеца.

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по три ленти за движение в посока, две локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.