С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 6 мар 2019, 11:34, 8237 прочитания

ГБС спечели поредна поръчка на пътната агенция за 119 млн. лв.

Компанията е класирана първа за връзката на Южната дъга на околовръстния път на София с "Цариградско шосе"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"ГБС - Инфраструктурно строителство", част от "Главболгарстрой Холдинг", ще строи връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе". Това става ясно от решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 5 март.

Още преди два месеца, при отварянето на ценовите оферти, стана ясно, че ГБС е фаворит в състезанието. Класирането обаче е предпоследната стъпка преди подписването на договор със строителната фирма.


ГБС напоследък отново се превърна в силния играч в инфраструктурното строителство, след проблемите на няколко нейни конкурента. За последните няколко месеца компанията спечели и строителството на отсечката преди тунел "Железница" на "Струма" за 30 млн. лв. и участъка между Драгоман и Сливница за близо 98 млн. лв. Фирмата има рамков договор за строителни дейности и с държавната компания "Автомагистрали".

На второ място в състезанието за южното околовръстно на София е класирано обединение с участници "Геострой" и "Пътстрой 92" част от групата на "Геотехмин", които са имали добра техническа оферта, но предложената им цена е по-висока от на ГБС - 121.2 млн. лв. На трето място е класирано дружеството "ИСА 2000" на Стоян Инджов.

Повечето големи строителни компании бяха отстранени в хода на търга - "Джи Пи Груп" "Хидрострой", "Трейс Груп Холд", "Грома Холд" (което се казваше "Агромах" допреди половин година") и "ПСТ Груп". Предстои да стане ясно дали някоя от компаниите ще обжалват решението в Комисията за защита на конкуренцията в следващите десет дни.



Междувременно Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) обяви на сайта си, че започва принудителното отчуждаване на имоти в столичните райони "Витоша", "Младост" и "Панчарево" във връзка с изграждането на последната част от околовръстното. Финансирането на отчуждаването се осигурява от АПИ.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете въпросника долу:
Кога трябва да е готово

Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. В случай че няма обжалване, договор може да се подпише до края на март, а връзката с Южната дъга да е готова през 2021г. Обжалването обаче може да забави старта на проектирането с няколко месеца.

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по три ленти за движение в посока, две локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци

И още: Седмицата започва с вот на недоверие срещу кабинета, в сряда ще е ясен директорът на БНР, в Давос ще се обсъжда климатичната заплаха

19 яну 2020, 1453 прочитания

България ще убеждава ЕК, че само в Гълъбово има обгазяване със серен диоксид България ще убеждава ЕК, че само в Гълъбово има обгазяване със серен диоксид

Еврокомисията заведе дело срещу страната за системно замърсяване на въздуха

19 яну 2020, 1746 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
БТПП: 81% от шведските фирми в България планират инвестиции през 2019 г.

Членството в ЕС, ниските данъци и цена на труда са големите плюсове на страната, показват резултатите от бизнес анкета

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10