КЗК не откри монополисти и дефекти на пазара на горива
В секторния анализ регулаторът единствено дава препоръки за складовете - да има е-платформа и държавата да построи още обекти


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Складовете за горива не достигат, скъпа инвестиция са, бюрокрацията е голяма и това пречи на вноса. Тези известни вече проблеми открива Комисията за защита на конкуренцията в последния си секторен анализ на пазара на горива. Документът този път не открива никакви наченки на нарушения в производители и търговци. Има само препоръки за нормативни промени, които да улеснят достъпа до складове или за изсветляване на сектора. А ако искате да се ориентирате за размера и тенденциите на пазара или кой какъв дял държи, няма да успеете, защото всички числа са скрити в документа.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Каквото и да си говорим - Лукойл не е юридическото лице, което да реши този проблем. Правили са инвестиции, замразявали са средства в строежи и земи за да имат тези складове. Не виждам някой да спира другите доставчици да си създават или купуват данъчни складове.
Смятам, че поне в случая КЗК са напълно прави в изводите си - създаването на държавен капацитет би било добра стъпка, както и двустранни споразумения. Другото е да се застави едно дружество да си продаде насила данъчните складове, вместо да се възползва от инвестицията си. Не смятам, че е редно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.