Фандъкова предложи повторно 10% увеличение на шофьорските заплати
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фандъкова предложи повторно 10% увеличение на шофьорските заплати

Кметът на София Йорданка Фандъкова вижда и политическа мотивация зад протестите на шофьорите

Фандъкова предложи повторно 10% увеличение на шофьорските заплати

Средната брутна заплата в столичния градски транспорт трябва да стане над 1800 лв.

3156 прочитания

Кметът на София Йорданка Фандъкова вижда и политическа мотивация зад протестите на шофьорите

© Надежда Чипева


Заплатите на шофьорите в столичния градски транспорт ще се вдигнат с 10% от 1 април. Това ще е второто им увеличение за тази година, предприето след символичния им протест от миналия месец и след преговорите им с транспортната комисия. Ще бъдат удовлетворени и исканията за по-малко часове извънреден труд, като се назначат нови служители, и ще бъдат изградени санитарни възли в близост до последните спирки на линиите.

След предложение от БСП

Предложенията са направени в извънреден доклад на столичния кмет Йорданка Фандъкова, който утре ще бъде гласуван от Столичния общински съвет. На пресконференция в сряда тя обяви, че основната заплата в столичния градски транспорт ще стане 1150 лева, съобщи агенция "Фокус". Целта на доклада е мотивацията и задържането на настоящите шофьори и привличането на нови кадри.

За да се гарантира актуализацията на заплатите, допълнително от бюджета на Столичната община трябва да бъдат отпуснати 5.3 млн. лева. Предложение за повишението им първо беше направено от общинския съветник от БСП Калоян Паргов по време на последното за февруари заседание на транспортната комисия. Тогава той посочи като най-добър вариант да бъдат пренасочени средства за увеличение на заплатите при изпълнението на бюджета в средата на годината.

Промените предвиждат:

- Основната заплата да бъде 1150 лв. от 1 април 2019 г.

- Средната брутна заплата без извънреден труд - над 1800 лв. (нетно е около 1400 лв.)

- От извънреден труд в рамките на позволените по закон 15 часа да се получават допълнително около 200 лв.

Без извънреден труд

Според кмета на София привличането на нови шофьори в системата е единственият начин да се намалят часовете извънреден труд. Това е станало ясно след справка от директорите на "Столичен електротранспорт" и "Столичен автотранспорт", която е показала, че положеният извънреден труд в двете дружества е намалял с респективно 5 и 3 часа от януари за февруари. Въпреки спада обаче часовете са над месечните норми, а незаетите места в системата на градския транспорт за водачи са 251 от общо около 2000 , което е 13% недостиг.

"Директорите и на двете дружества имат предписания от Инспекцията по труда и работят за поетапно намаляване на извънредния труд, но е факт, че без нови шофьори задачата да запазим броя курсове и да приведем извънредни труд в границите от 15 часа на месец не е решима", пише кметът в профила си в социалната мрежа Фейсбук.

Преговорите със синдикатите за предлаганата от тях 3-годишна програма за увеличение на заплатите на всички работещи с минимум 10% на година, считано от 1 февруари, ще продължат, съобщава още Фандъкова.

Според нея обаче исканията на водачите се използват политически, като от БСП продължават да подстрекават работещите в дружествата.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:

Заплатите на шофьорите в столичния градски транспорт ще се вдигнат с 10% от 1 април. Това ще е второто им увеличение за тази година, предприето след символичния им протест от миналия месец и след преговорите им с транспортната комисия. Ще бъдат удовлетворени и исканията за по-малко часове извънреден труд, като се назначат нови служители, и ще бъдат изградени санитарни възли в близост до последните спирки на линиите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible

    Категорично подкрепям! Тежка и отговорна работа е това!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK