С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 мар 2019, 16:26, 5171 прочитания

Довършването на "Хемус" ще започне с отсечка от под 2 км

Пътната агенция е готова да даде начало на довършването само с този участък и сега избира надзорник за него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без много шум и съобщение до медиите в Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на кандидатите в процедурата за надзор на миниатюрен участък от магистрала "Хемус". Търгът е с бюджет 70 хил. лв. и на пръв поглед не би трябвало да е от особена важност. Но в действителност показва, че пътната агенция все още не е готова да започне строителството на липсващите 134 км, за които получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС от държавния бюджет и избра без конкурс държавната "Автомагистрали" за изпълнител. Така желанието на премиера Бойко Борисов още тази пролет да има "три първи копки" може да не се осъществи.

Магистрала в нищото


Процедурата за избор на надзорна фирма обхваща по-малко от 2 км от участъка, за който отговаря "Автомагистрали". По-интересното е, че тук не става дума за участъка след пътен възел Боаза, където свършва лотът, който "Хидрострой" ще завърши това лято, а за отсечка, която е 7 км по на изток. Така от строителството на въпросните два километра няма да има никаква полза, докато не бъдат свързани с останалата част от магистрала "Хемус".

"Към настоящия момент възложителят има възможност да предостави достъп до строителната площадка за този подучастък и доизграждането на автомагистралата ще започне от него, като същевременно ще се извършват необходимите действия по отчуждаването на останалите подучастъци", обясниха от АПИ за "Капитал". Кога обаче ще може да се строи и по останалата част от липсващите 134 км не е ясно. Все още процедурите за избор на надзорни фирми не са обявени.
Кои са кандидатите

Три са подадените оферти в конкурса за изпълнител на консултантска услуга при строителството на дългата точно 1620 метра отсечка от км 94+980 до км 96+600. Те са на "Ди Ви консулт БГ", "Трансконсулт БГ" и "Пътинвест инженеринг".



Първата компания е от Шумен и нейни собственици са Димитринка Христова и Илияна Игнатова. За нея има малко информация в публичното пространство, но от регистъра на обществените поръчки е видно, че компанията има зад гърба си няколко спечелени процедури за консултантски услуги.

"Трансконсулт БГ", както и свързаните с него "Трансконсулт - 21" и "Трансконсулт - 22", са една от най-често избираните групи за упражняване на строителен надзор при инфраструктурни обекти. Те например следят изпълнението на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" и околните пространства, както и изграждането на 16 км от "Хемус" при Търговище. Съдружници в "Трансконсулт БГ" са Илиян Христов, Георги Сотиров, Иван Кацаров и Виолета Томова.

Що се отнася до "Пътинвест инженеринг" - компанията придоби най-голяма популярност през 2015 г. при строежа на пътния възел "Белокопитово" на магистрала "Хемус". Компанията упражняваше строителен надзор на обекта, а проектант беше свързаната с нея "Пътпроект". Поради това се появиха съмнения за конфликт на интереси, но се оказа, че в законодателството не съществува забрана консултантът да упражнява строителен надзор на обекти, проектът за които е изработен от свързано с него лице. Иначе мажоритарен собственик на "Пътинвест инженеринг" е Валентин Зарев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ 1 Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ

И още: Обменът на данни между НАП и чуждите данъчни служби от ЕС още е спрян; Съдът назначи техническа експертиза по делото на Мая Манолова за касиране на изборите в София

21 ное 2019, 1423 прочитания

Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото 1 Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото

Над 217 млн. лв. ще бъдат похарчени за почистването на столицата догодина, а такса "Смет" няма да се вдига

21 ное 2019, 920 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Борисов "спаси" и пенсиите на хората

Експерти ще мислят как да се изпълни волята на премиера да няма нито един ощетен от новата формула

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10