Довършването на "Хемус" ще започне с отсечка от под 2 км
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Довършването на "Хемус" ще започне с отсечка от под 2 км

Държавната компания "Автомагистрали" ще получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС, за да доизгради магистрала "Хемус"

Довършването на "Хемус" ще започне с отсечка от под 2 км

Пътната агенция е готова да даде начало на довършването само с този участък и сега избира надзорник за него

Ивайло Станчев
5737 прочитания

Държавната компания "Автомагистрали" ще получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС, за да доизгради магистрала "Хемус"

© Анелия Николова


Без много шум и съобщение до медиите в Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на кандидатите в процедурата за надзор на миниатюрен участък от магистрала "Хемус". Търгът е с бюджет 70 хил. лв. и на пръв поглед не би трябвало да е от особена важност. Но в действителност показва, че пътната агенция все още не е готова да започне строителството на липсващите 134 км, за които получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС от държавния бюджет и избра без конкурс държавната "Автомагистрали" за изпълнител. Така желанието на премиера Бойко Борисов още тази пролет да има "три първи копки" може да не се осъществи.

Магистрала в нищото

Процедурата за избор на надзорна фирма обхваща по-малко от 2 км от участъка, за който отговаря "Автомагистрали". По-интересното е, че тук не става дума за участъка след пътен възел Боаза, където свършва лотът, който "Хидрострой" ще завърши това лято, а за отсечка, която е 7 км по на изток. Така от строителството на въпросните два километра няма да има никаква полза, докато не бъдат свързани с останалата част от магистрала "Хемус".

"Към настоящия момент възложителят има възможност да предостави достъп до строителната площадка за този подучастък и доизграждането на автомагистралата ще започне от него, като същевременно ще се извършват необходимите действия по отчуждаването на останалите подучастъци", обясниха от АПИ за "Капитал". Кога обаче ще може да се строи и по останалата част от липсващите 134 км не е ясно. Все още процедурите за избор на надзорни фирми не са обявени.

Кои са кандидатите

Три са подадените оферти в конкурса за изпълнител на консултантска услуга при строителството на дългата точно 1620 метра отсечка от км 94+980 до км 96+600. Те са на "Ди Ви консулт БГ", "Трансконсулт БГ" и "Пътинвест инженеринг".

Първата компания е от Шумен и нейни собственици са Димитринка Христова и Илияна Игнатова. За нея има малко информация в публичното пространство, но от регистъра на обществените поръчки е видно, че компанията има зад гърба си няколко спечелени процедури за консултантски услуги.

"Трансконсулт БГ", както и свързаните с него "Трансконсулт - 21" и "Трансконсулт - 22", са една от най-често избираните групи за упражняване на строителен надзор при инфраструктурни обекти. Те например следят изпълнението на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" и околните пространства, както и изграждането на 16 км от "Хемус" при Търговище. Съдружници в "Трансконсулт БГ" са Илиян Христов, Георги Сотиров, Иван Кацаров и Виолета Томова.

Що се отнася до "Пътинвест инженеринг" - компанията придоби най-голяма популярност през 2015 г. при строежа на пътния възел "Белокопитово" на магистрала "Хемус". Компанията упражняваше строителен надзор на обекта, а проектант беше свързаната с нея "Пътпроект". Поради това се появиха съмнения за конфликт на интереси, но се оказа, че в законодателството не съществува забрана консултантът да упражнява строителен надзор на обекти, проектът за които е изработен от свързано с него лице. Иначе мажоритарен собственик на "Пътинвест инженеринг" е Валентин Зарев.

Без много шум и съобщение до медиите в Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на кандидатите в процедурата за надзор на миниатюрен участък от магистрала "Хемус". Търгът е с бюджет 70 хил. лв. и на пръв поглед не би трябвало да е от особена важност. Но в действителност показва, че пътната агенция все още не е готова да започне строителството на липсващите 134 км, за които получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС от държавния бюджет и избра без конкурс държавната "Автомагистрали" за изпълнител. Така желанието на премиера Бойко Борисов още тази пролет да има "три първи копки" може да не се осъществи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK