С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 мар 2019, 16:26, 5058 прочитания

Довършването на "Хемус" ще започне с отсечка от под 2 км

Пътната агенция е готова да даде начало на довършването само с този участък и сега избира надзорник за него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без много шум и съобщение до медиите в Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на кандидатите в процедурата за надзор на миниатюрен участък от магистрала "Хемус". Търгът е с бюджет 70 хил. лв. и на пръв поглед не би трябвало да е от особена важност. Но в действителност показва, че пътната агенция все още не е готова да започне строителството на липсващите 134 км, за които получи над 1.12 млрд. лв. без ДДС от държавния бюджет и избра без конкурс държавната "Автомагистрали" за изпълнител. Така желанието на премиера Бойко Борисов още тази пролет да има "три първи копки" може да не се осъществи.

Магистрала в нищото


Процедурата за избор на надзорна фирма обхваща по-малко от 2 км от участъка, за който отговаря "Автомагистрали". По-интересното е, че тук не става дума за участъка след пътен възел Боаза, където свършва лотът, който "Хидрострой" ще завърши това лято, а за отсечка, която е 7 км по на изток. Така от строителството на въпросните два километра няма да има никаква полза, докато не бъдат свързани с останалата част от магистрала "Хемус".

"Към настоящия момент възложителят има възможност да предостави достъп до строителната площадка за този подучастък и доизграждането на автомагистралата ще започне от него, като същевременно ще се извършват необходимите действия по отчуждаването на останалите подучастъци", обясниха от АПИ за "Капитал". Кога обаче ще може да се строи и по останалата част от липсващите 134 км не е ясно. Все още процедурите за избор на надзорни фирми не са обявени.
Кои са кандидатите

Три са подадените оферти в конкурса за изпълнител на консултантска услуга при строителството на дългата точно 1620 метра отсечка от км 94+980 до км 96+600. Те са на "Ди Ви консулт БГ", "Трансконсулт БГ" и "Пътинвест инженеринг".



Първата компания е от Шумен и нейни собственици са Димитринка Христова и Илияна Игнатова. За нея има малко информация в публичното пространство, но от регистъра на обществените поръчки е видно, че компанията има зад гърба си няколко спечелени процедури за консултантски услуги.

"Трансконсулт БГ", както и свързаните с него "Трансконсулт - 21" и "Трансконсулт - 22", са една от най-често избираните групи за упражняване на строителен надзор при инфраструктурни обекти. Те например следят изпълнението на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" и околните пространства, както и изграждането на 16 км от "Хемус" при Търговище. Съдружници в "Трансконсулт БГ" са Илиян Христов, Георги Сотиров, Иван Кацаров и Виолета Томова.

Що се отнася до "Пътинвест инженеринг" - компанията придоби най-голяма популярност през 2015 г. при строежа на пътния възел "Белокопитово" на магистрала "Хемус". Компанията упражняваше строителен надзор на обекта, а проектант беше свързаната с нея "Пътпроект". Поради това се появиха съмнения за конфликт на интереси, но се оказа, че в законодателството не съществува забрана консултантът да упражнява строителен надзор на обекти, проектът за които е изработен от свързано с него лице. Иначе мажоритарен собственик на "Пътинвест инженеринг" е Валентин Зарев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Държавата скоростно избра ПСТ да строи скоростен път към Видин за 300 млн. лв. Държавата скоростно избра ПСТ да строи скоростен път към Видин за 300 млн. лв.

Дотук за трасето от Ботевград до Дунав АПИ е договорила да плати 682 млн. лв. за 63 км, или 110 млн. лв. над предвиденото за пътя Ботевград - Видин

18 сеп 2019, 1050 прочитания

Падна забраната обвиняеми и подсъдими да са митничари 1 Падна забраната обвиняеми и подсъдими да са митничари

За втори път Конституционният съд ревизира промените в Закона за митниците от 2018 г., даващи нови основания за уволнение

17 сеп 2019, 1438 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Борисов "спаси" и пенсиите на хората

Експерти ще мислят как да се изпълни волята на премиера да няма нито един ощетен от новата формула

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател