Туризмът настоява държавата да отпусне спешно 10 млн. лв. за реклама
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Туризмът настоява държавата да отпусне спешно 10 млн. лв. за реклама

Туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че се очаква "динамична, трудна и предизвикателна" година предвид спада при ранните записвания

Туризмът настоява държавата да отпусне спешно 10 млн. лв. за реклама

Секторът иска кампания у нас и в чужбина заради очертаващия се лош летен туристически сезон

Деница Ватева
5749 прочитания

Туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че се очаква "динамична, трудна и предизвикателна" година предвид спада при ранните записвания

© Велко Ангелов


Заради спада на ранните записвания от основните пазари и очаквания по-лош летен туристически сезон туристическият бизнес поиска да бъдат отпуснати спешно 10 млн. лв. от бюджета за реклама на България. Това стана ясно на заседание на националния съвет по туризма, което се проведе във вторник в София.

От желанието излиза, че всеки сектор, който има по-слаби продажби, може да иска подкрепа с пари на данъкоплатците. При положение, че туризмът така или иначе се рекламира вече с пари от държавния бюджет.

Искане за още средства за реклама

Пред журналисти изпълнителният директор на националния борд по туризма Полина Карастоянова обяви, че членовете на съвета са се обединили в това искане, което ще бъде изпратено до финансовото министерство и премиера Борисов. Идеята е да се направи рекламна кампания на целеви пазари като Русия, Германия и Великобритания, както и в страната. "Този спешен финансов ресурс трябва да бъде отпуснат сега, за да можем, отчитайки тенденциите на спад на ранните записвания, да спасим късните записвания и да подкрепим предстоящия сезон", каза още тя, допълвайки, че от бранша се надяват средствата да бъдат отпуснати до месец.

За 2019 г. заложеният бюджет за реклама на туризма е 6.5 млн. лв. според приетия през миналата година тригодишен план за развитие на туризма, а в периода между 2018 и 2020 г. общата сума трябва да бъде близо 27 млн. лв. След заседанието не беше дадено обаче обяснение как е изчислена тази сума, която надхвърля значително годишния бюджет за реклама.

Очакван спад

Пред журналисти туристическият министър Николина Ангелкова обяви, че тази година се очаква да бъде "изключително динамична, трудна и доста предизвикателна с оглед на това, че наблюдаваме спад на ранните записвания от някои пазари към момента". По думите й на варненското летище има 15% спад на заявените полети, а на бургаското се очаква ръст от 1.5%, което обаче е в рамките на "статистическата грешка". По думите на Ангелкова това се дължи на струпване на различни фактори - фалит на германски авиопревозвач, което е повлякло след себе си и фалит на малък полски превозвач, намаление на записвания от Русия и др. Министърът съобщи, че през настоящия зимен сезон има намаление с 3.7% на туристите, но реализираните нощувки са нараснали с 5.8%, което пък водело и до повече приходи. "Надяваме се да имаме такава тенденция и през летния сезон", каза още тя.

Според оценките на туристическия бизнес обаче ранните записвания са със спад на всички основни пазари, а хотелиерите и туроператорите предприемат различни стъпки като удължаване на ранни записвания и повече промоции, което ще доведе и до по-ниски приходи в сектора. Очакванията на сектора са сезонът да бъде решен със записвания в последната минута на по-ниски цени, а целта е намалението на приходите да бъде възможно най-ниско.


3 коментара
  • 1
    tqs32603396 avatar :-|
    tqs32603396

    Госпожата да рекламира с лицето си,какви пари иска?

  • 2
    kazak_koka avatar :-@
    Kaloyan 父 Vladimirov

    И защо ние трябва да плащаме масрафа на алчните некадърници в туристическият бизнес?!?

  • 3
    lph1553593769604265 avatar :-|
    Tencho Tenev

    До коментар [#2] от "Kaloyan 父 Vladimirov":

    ъъъ... може би защото туризма представлява сериозен % от БВП на държавата и ако искате да не плащате още повече данъци, за да пълните дупки в бюджета, ще е добре да се похарчат сега 10 млн., отколкото да имаме спад на БВП.......


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK