С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 19 мар 2019, 18:30, 5017 прочитания

Туризмът настоява държавата да отпусне спешно 10 млн. лв. за реклама

Секторът иска кампания у нас и в чужбина заради очертаващия се лош летен туристически сезон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заради спада на ранните записвания от основните пазари и очаквания по-лош летен туристически сезон туристическият бизнес поиска да бъдат отпуснати спешно 10 млн. лв. от бюджета за реклама на България. Това стана ясно на заседание на националния съвет по туризма, което се проведе във вторник в София.

От желанието излиза, че всеки сектор, който има по-слаби продажби, може да иска подкрепа с пари на данъкоплатците. При положение, че туризмът така или иначе се рекламира вече с пари от държавния бюджет.


Искане за още средства за реклама

Пред журналисти изпълнителният директор на националния борд по туризма Полина Карастоянова обяви, че членовете на съвета са се обединили в това искане, което ще бъде изпратено до финансовото министерство и премиера Борисов. Идеята е да се направи рекламна кампания на целеви пазари като Русия, Германия и Великобритания, както и в страната. "Този спешен финансов ресурс трябва да бъде отпуснат сега, за да можем, отчитайки тенденциите на спад на ранните записвания, да спасим късните записвания и да подкрепим предстоящия сезон", каза още тя, допълвайки, че от бранша се надяват средствата да бъдат отпуснати до месец.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:
За 2019 г. заложеният бюджет за реклама на туризма е 6.5 млн. лв. според приетия през миналата година тригодишен план за развитие на туризма, а в периода между 2018 и 2020 г. общата сума трябва да бъде близо 27 млн. лв. След заседанието не беше дадено обаче обяснение как е изчислена тази сума, която надхвърля значително годишния бюджет за реклама.



Очакван спад

Пред журналисти туристическият министър Николина Ангелкова обяви, че тази година се очаква да бъде "изключително динамична, трудна и доста предизвикателна с оглед на това, че наблюдаваме спад на ранните записвания от някои пазари към момента". По думите й на варненското летище има 15% спад на заявените полети, а на бургаското се очаква ръст от 1.5%, което обаче е в рамките на "статистическата грешка". По думите на Ангелкова това се дължи на струпване на различни фактори - фалит на германски авиопревозвач, което е повлякло след себе си и фалит на малък полски превозвач, намаление на записвания от Русия и др. Министърът съобщи, че през настоящия зимен сезон има намаление с 3.7% на туристите, но реализираните нощувки са нараснали с 5.8%, което пък водело и до повече приходи. "Надяваме се да имаме такава тенденция и през летния сезон", каза още тя.

Според оценките на туристическия бизнес обаче ранните записвания са със спад на всички основни пазари, а хотелиерите и туроператорите предприемат различни стъпки като удължаване на ранни записвания и повече промоции, което ще доведе и до по-ниски приходи в сектора. Очакванията на сектора са сезонът да бъде решен със записвания в последната минута на по-ниски цени, а целта е намалението на приходите да бъде възможно най-ниско.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ГЕРБ и ДПС пускат бизнеса да финансира партиите, скандален търг свали шефа на НЕК 2 Вечерни новини: ГЕРБ и ДПС пускат бизнеса да финансира партиите, скандален търг свали шефа на НЕК

И още: ЕС пак отложи преговорите с Албания и Северна Македония; Путин отговаря на въпроси на руснаците

19 юни 2019, 1276 прочитания

ДПС иска да няма ДДС за книги. А работодатели и КНСБ са против различните ставки 1 ДПС иска да няма ДДС за книги. А работодатели и КНСБ са против различните ставки

Делян Пеевски предлага и фонд за безплатни детски градини и строителство на нови от спестените партийни субсидии

19 юни 2019, 881 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Демократична България" прекрати преговорите със СДС за евровота

Лидерът на синята партия Румен Христов се среща в сряда с Бойко Борисов за общо явяване на изборите през май

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото