С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 20 мар 2019, 16:28, 6864 прочитания

"Хидрострой" и свързана с "Джи Пи" фирма влизат в ремонта на софийските улици

В поръчката на общината за над 117 млн. лв. много кандидати са отстранени. Но се появяват нови фаворити от Перник и Варна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
София напредва в най-голямата си строителна поръчка - за ремонт на улици през следващите 4 години за общо 117 млн. лв. без ДДС. И тя минава в класическия стил: много от кандидатите са отстранени, а остават познати компании, към които от общината уж са недоволни (справки - ремонта на Графа). Това се вижда след отваряне на цените в обществената поръчка на столична община, в която София е разделена на седем зони.

В поддържането най-вероятно ще останат досегашните "Трейс Груп Холд", "ГБС Инфраструктурно строителство" и пернишката ДЛВ. За първи път в ремонтите на зоните влизат "Хидрострой", свързаната със "Джи Пи Груп" "Виа конструкт груп" и друг непознат строител от Перник и региона - "Нивел строй".


Един район ("Овча Купел", "Красно село", "Красна поляна" и "Банкя") най-вероятно ще се поддържа от Обединение ДЗЗД "Банкя Зона 2", в което участва варненската "Инжстройинженеринг". Тя почти на абонамент печели варненските пакети за паддръжка на улиците заедно с "Хидрострой" на Велико Желев.

Много кандидати, малко финалисти

Поръчката за седемте зони предизвика немалък интерес и привлече 22 оферти. Девет от тях или над 40% обаче са отстранени на етап технически изисквания. За една от най-желаните зони например - 4 ("Надежда", "Нови Искър" и "Сердика") от петима кандидати до финал е достигнала единствено "Виа Конструкт Груп". До 2011 г. компанията с редица обществени поръчки, включително за строежа на метрото, се е наричала "Джи Пи строй" и е била еднолична собственост на акционера и директор на "Джи Пи груп" Стефан Тотев. В момента е собственост на Велизар Радев, но "Виа конструкт" и "Джи Пи" имат еднакъв адрес.

Странна разлика



Където е останала конкуренция се вижда как цените могат да са коренно различни. Например за Зона Витоша, Лозенец, Триадица, "Трейс Груп Холд" (която и сега я поддържа) е предложила цена за абонаментна поддръжка на улици почти три пъти по-ниска от тази на конкурентите (1 млн.лв.). Това означава, че ще трябва да даде обосновка за ниската стойнст и ако не се приеме - ще бъде отстранена.

Новите играчи - от Перник и Варна

От уличните ремонти в София отпадат освен "ПСТ Груп", която не подаде оферта, и "Геострой", от групата на "Елаците мед", която досега беше в пътното поддържане чрез дружеството "Пътища и съоръжения".
Консорциум "Амфисия", който в момента отговаря за няколко столични района, също е отстранен като част от неговите квартали ще се поемат от свързаните "Нивел строй" и "Констрой" от Перник. През лятото "Амфисия", съставена от "Нови технологии на България" и "Франко Джузепе", беше санкционирана заради некачествения ремонт на бул. "Константин Величков".

Изненадата в търга е влизането на варненската "Хидростой" в поддръжката на софийските улици след като дълги години отговаряше за пътните ремонти във Варна и региона. Компанията с мажоритарен собственик Велико Желев има най-много точки за Зона 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев" и "Средец"). Друга варненска компания - "Инжстройинженеринг" (откъдето тръгва пътната кариера на Велико Желев), ще поддържа "Зона 2".

Единствената зона, за която липсва интрига е най-голямата Зона 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"). Единственият кандидат там е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години. Дружеството е предложило цена от 2.5 млн. лв. без ДДС.

*Цените в таблицата са само за абонамента поддържка на определени улици в зоните. Отделно от тях всеки кандидат е дал цени за различни ремонти дейности, които обаче ще се възлагат по преценка на Столична община при необходимост. Ремонтните дейности плюс абонамента не могат да надхвърлят 16.7 млн. лв. без ДДС за срока на договора. Това важи за всички зони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

3 Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 1429 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 3106 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Защо ВЕЦ-овете могат да спрат

Централите, които произвеждат най-евтината зелена енергия и балансират системата, са застрашени заради законови неуредици

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата