Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 20 мар 2019, 16:28, 8883 прочитания

"Хидрострой" и свързана с "Джи Пи" фирма влизат в ремонта на софийските улици

В поръчката на общината за над 117 млн. лв. много кандидати са отстранени. Но се появяват нови фаворити от Перник и Варна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
София напредва в най-голямата си строителна поръчка - за ремонт на улици през следващите 4 години за общо 117 млн. лв. без ДДС. И тя минава в класическия стил: много от кандидатите са отстранени, а остават познати компании, към които от общината уж са недоволни (справки - ремонта на Графа). Това се вижда след отваряне на цените в обществената поръчка на столична община, в която София е разделена на седем зони.

В поддържането най-вероятно ще останат досегашните "Трейс Груп Холд", "ГБС Инфраструктурно строителство" и пернишката ДЛВ. За първи път в ремонтите на зоните влизат "Хидрострой", свързаната със "Джи Пи Груп" "Виа конструкт груп" и друг непознат строител от Перник и региона - "Нивел строй".


Един район ("Овча Купел", "Красно село", "Красна поляна" и "Банкя") най-вероятно ще се поддържа от Обединение ДЗЗД "Банкя Зона 2", в което участва варненската "Инжстройинженеринг". Тя почти на абонамент печели варненските пакети за паддръжка на улиците заедно с "Хидрострой" на Велико Желев.

Много кандидати, малко финалисти

Поръчката за седемте зони предизвика немалък интерес и привлече 22 оферти. Девет от тях или над 40% обаче са отстранени на етап технически изисквания. За една от най-желаните зони например - 4 ("Надежда", "Нови Искър" и "Сердика") от петима кандидати до финал е достигнала единствено "Виа Конструкт Груп". До 2011 г. компанията с редица обществени поръчки, включително за строежа на метрото, се е наричала "Джи Пи строй" и е била еднолична собственост на акционера и директор на "Джи Пи груп" Стефан Тотев. В момента е собственост на Велизар Радев, но "Виа конструкт" и "Джи Пи" имат еднакъв адрес.

Странна разлика



Където е останала конкуренция се вижда как цените могат да са коренно различни. Например за Зона Витоша, Лозенец, Триадица, "Трейс Груп Холд" (която и сега я поддържа) е предложила цена за абонаментна поддръжка на улици почти три пъти по-ниска от тази на конкурентите (1 млн.лв.). Това означава, че ще трябва да даде обосновка за ниската стойнст и ако не се приеме - ще бъде отстранена.

Новите играчи - от Перник и Варна

От уличните ремонти в София отпадат освен "ПСТ Груп", която не подаде оферта, и "Геострой", от групата на "Елаците мед", която досега беше в пътното поддържане чрез дружеството "Пътища и съоръжения".
Консорциум "Амфисия", който в момента отговаря за няколко столични района, също е отстранен като част от неговите квартали ще се поемат от свързаните "Нивел строй" и "Констрой" от Перник. През лятото "Амфисия", съставена от "Нови технологии на България" и "Франко Джузепе", беше санкционирана заради некачествения ремонт на бул. "Константин Величков".

Изненадата в търга е влизането на варненската "Хидростой" в поддръжката на софийските улици след като дълги години отговаряше за пътните ремонти във Варна и региона. Компанията с мажоритарен собственик Велико Желев има най-много точки за Зона 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев" и "Средец"). Друга варненска компания - "Инжстройинженеринг" (откъдето тръгва пътната кариера на Велико Желев), ще поддържа "Зона 2".

Единствената зона, за която липсва интрига е най-голямата Зона 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"). Единственият кандидат там е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години. Дружеството е предложило цена от 2.5 млн. лв. без ДДС.

*Цените в таблицата са само за абонамента поддържка на определени улици в зоните. Отделно от тях всеки кандидат е дал цени за различни ремонти дейности, които обаче ще се възлагат по преценка на Столична община при необходимост. Ремонтните дейности плюс абонамента не могат да надхвърлят 16.7 млн. лв. без ДДС за срока на договора. Това важи за всички зони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Повече фирми ще имат достъп до държавно подпомагане; Северна Македония стана член на НАТО Уикенд новини: Повече фирми ще имат достъп до държавно подпомагане; Северна Македония стана член на НАТО

И още: България все пак ще започне да тества малко повече за COVID-19, заразените с коронавирус у нас вече са 346, еврогрупата се среща за още мерки

29 мар 2020, 414 прочитания

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ 4 Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 2930 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Защо ВЕЦ-овете могат да спрат

Централите, които произвеждат най-евтината зелена енергия и балансират системата, са застрашени заради законови неуредици

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10