"Хидрострой" и свързана с "Джи Пи" фирма влизат в ремонта на софийските улици
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Хидрострой" и свързана с "Джи Пи" фирма влизат в ремонта на софийските улици

"Хидрострой" и свързана с "Джи Пи" фирма влизат в ремонта на софийските улици

В поръчката на общината за над 117 млн. лв. много кандидати са отстранени. Но се появяват нови фаворити от Перник и Варна

Десислава Лещарска
10647 прочитания

© Надежда Чипева


София напредва в най-голямата си строителна поръчка - за ремонт на улици през следващите 4 години за общо 117 млн. лв. без ДДС. И тя минава в класическия стил: много от кандидатите са отстранени, а остават познати компании, към които от общината уж са недоволни (справки - ремонта на Графа). Това се вижда след отваряне на цените в обществената поръчка на столична община, в която София е разделена на седем зони.

В поддържането най-вероятно ще останат досегашните "Трейс Груп Холд", "ГБС Инфраструктурно строителство" и пернишката ДЛВ. За първи път в ремонтите на зоните влизат "Хидрострой", свързаната със "Джи Пи Груп" "Виа конструкт груп" и друг непознат строител от Перник и региона - "Нивел строй".

Един район ("Овча Купел", "Красно село", "Красна поляна" и "Банкя") най-вероятно ще се поддържа от Обединение ДЗЗД "Банкя Зона 2", в което участва варненската "Инжстройинженеринг". Тя почти на абонамент печели варненските пакети за паддръжка на улиците заедно с "Хидрострой" на Велико Желев.

Много кандидати, малко финалисти

Поръчката за седемте зони предизвика немалък интерес и привлече 22 оферти. Девет от тях или над 40% обаче са отстранени на етап технически изисквания. За една от най-желаните зони например - 4 ("Надежда", "Нови Искър" и "Сердика") от петима кандидати до финал е достигнала единствено "Виа Конструкт Груп". До 2011 г. компанията с редица обществени поръчки, включително за строежа на метрото, се е наричала "Джи Пи строй" и е била еднолична собственост на акционера и директор на "Джи Пи груп" Стефан Тотев. В момента е собственост на Велизар Радев, но "Виа конструкт" и "Джи Пи" имат еднакъв адрес.

Странна разлика

Където е останала конкуренция се вижда как цените могат да са коренно различни. Например за Зона Витоша, Лозенец, Триадица, "Трейс Груп Холд" (която и сега я поддържа) е предложила цена за абонаментна поддръжка на улици почти три пъти по-ниска от тази на конкурентите (1 млн.лв.). Това означава, че ще трябва да даде обосновка за ниската стойнст и ако не се приеме - ще бъде отстранена.

Новите играчи - от Перник и Варна

От уличните ремонти в София отпадат освен "ПСТ Груп", която не подаде оферта, и "Геострой", от групата на "Елаците мед", която досега беше в пътното поддържане чрез дружеството "Пътища и съоръжения". Консорциум "Амфисия", който в момента отговаря за няколко столични района, също е отстранен като част от неговите квартали ще се поемат от свързаните "Нивел строй" и "Констрой" от Перник. През лятото "Амфисия", съставена от "Нови технологии на България" и "Франко Джузепе", беше санкционирана заради некачествения ремонт на бул. "Константин Величков".

Изненадата в търга е влизането на варненската "Хидростой" в поддръжката на софийските улици след като дълги години отговаряше за пътните ремонти във Варна и региона. Компанията с мажоритарен собственик Велико Желев има най-много точки за Зона 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев" и "Средец"). Друга варненска компания - "Инжстройинженеринг" (откъдето тръгва пътната кариера на Велико Желев), ще поддържа "Зона 2".

Единствената зона, за която липсва интрига е най-голямата Зона 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"). Единственият кандидат там е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години. Дружеството е предложило цена от 2.5 млн. лв. без ДДС.

*Цените в таблицата са само за абонамента поддържка на определени улици в зоните. Отделно от тях всеки кандидат е дал цени за различни ремонти дейности, които обаче ще се възлагат по преценка на Столична община при необходимост. Ремонтните дейности плюс абонамента не могат да надхвърлят 16.7 млн. лв. без ДДС за срока на договора. Това важи за всички зони.

София напредва в най-голямата си строителна поръчка - за ремонт на улици през следващите 4 години за общо 117 млн. лв. без ДДС. И тя минава в класическия стил: много от кандидатите са отстранени, а остават познати компании, към които от общината уж са недоволни (справки - ремонта на Графа). Това се вижда след отваряне на цените в обществената поръчка на столична община, в която София е разделена на седем зони.

В поддържането най-вероятно ще останат досегашните "Трейс Груп Холд", "ГБС Инфраструктурно строителство" и пернишката ДЛВ. За първи път в ремонтите на зоните влизат "Хидрострой", свързаната със "Джи Пи Груп" "Виа конструкт груп" и друг непознат строител от Перник и региона - "Нивел строй".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    njt1426861816395296 avatar :-|
    George S

    Които ще да са, само не Трейс.

  • 2
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975

    По-добри новини няма накъде! Джи Пи е класа и ще свърши страхотна работа по софийските улици! Уверявам

  • 3
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975

    Това са наистина страхотни новини! Софийските улици ще бъдат ремонтирани качествено, а няма да се отбива номера


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK