Още 6.5 км от "Струма" може да са готови в началото на лятото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още 6.5 км от "Струма" може да са готови в началото на лятото

Зад хълма вдясно ще бъде изграден тунел "Железница", който попада върху лота на "Грома холд". Ако не възникнат нови непредвидени обстоятелства, магистралата дотук ще бъде готова в началото на лято 2019 г.

Още 6.5 км от "Струма" може да са готови в началото на лятото

Отсечката, която се строи от "Грома холд", няма да е готова в срок заради преместване на археология и промяна в края трасето

Мила Чернева
13800 прочитания

Зад хълма вдясно ще бъде изграден тунел "Железница", който попада върху лота на "Грома холд". Ако не възникнат нови непредвидени обстоятелства, магистралата дотук ще бъде готова в началото на лято 2019 г.

© Надежда Чипева


В началото на лятото има шанс магистрала "Струма" да се увеличи с нови 6.5 км в отсечката между Благоевград и Крупник, научи "Капитал". Там в момента строи обединение с водещ партньор "Грома холд" (която допреди половин година беше позната като "Агромах").

Целият лот 3.1, който е дълъг 12.6 км, обаче няма да бъде завършен в определения в договора срок, а именно 12 август 2019 г. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обясниха за "Капитал", че срокът ще бъде удължен заради възникнали непредвидени обстоятелства. Все още не е ясно с колко точно и кога се отлага изпълнението, но със сигурност трябва да бъде завършен преди края на 2023 г., за да не се изгуби цялото финансиране за магистрала "Струма" от оперативна програма "Транспорт".

Археологическо забавяне

Забавянето в първите няколко километра след Благоевград се появи заради откритите през пролетта на 2018 г. археологически находки край село Покровник. Първоначално се смяташе, че това е древният град Скаптопара и се вдигна много шум, но впоследствие стана ясно, че находките са всъщност римска фамилна гробница и раннохристиянска църква, които могат да бъдат преместени. През октомври различните замесени ведомства и археолози достигнаха консенсус за плана за действие. Вече има проект за преместването им, който е съгласуван от Националния институт за недвижимо културно наследство, каквито са изискванията на Закона за културното наследство, уточниха от АПИ. Сега предстои да се извърши същинското преместване край магистралата.

След като Министерство на културата издаде протокол за освобождаване на терена, ще се издаде разрешението за строеж за този участък и строителството ще може да бъде завършено. Засега не се коментира конкретен срок за тези дейности, затова и има несигурност дали тези 6.5 км да бъдат пуснати в началото на лятото.

Тунел "Железница" и след това

По средата на лота между Благоевград и Крупник се намира и тунел "Железница". През февруари "Джи Пи груп" подписа договор с АПИ за строителството му, като в момента върви проектиране.

Когато бъде пуснат лотът, тунелът няма да бъде изграден, затова от магистралата ще се слиза на път Е-79 с пътен възел и пътуващите ще могат да се върнат на магистралата на първото възможно построено място.

След тунела има още шест километра до дефилето. По три от тях се работи, а последните три преди Крупник са в проектна фаза и се съгласуват с АПИ. Наложило се е проектиране на участъка, тъй като се е променил и идейният вариант за лот 3.2.2 Крупник - Кресна, обясниха от "Грома холд".

В началото на лятото има шанс магистрала "Струма" да се увеличи с нови 6.5 км в отсечката между Благоевград и Крупник, научи "Капитал". Там в момента строи обединение с водещ партньор "Грома холд" (която допреди половин година беше позната като "Агромах").

Целият лот 3.1, който е дълъг 12.6 км, обаче няма да бъде завършен в определения в договора срок, а именно 12 август 2019 г. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обясниха за "Капитал", че срокът ще бъде удължен заради възникнали непредвидени обстоятелства. Все още не е ясно с колко точно и кога се отлага изпълнението, но със сигурност трябва да бъде завършен преди края на 2023 г., за да не се изгуби цялото финансиране за магистрала "Струма" от оперативна програма "Транспорт".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975

    Поредната прекрасна новина! Как няма да стане така, след като Борисов лично се е наел?! Това се казва вършене на работа, а не приказване

  • 2
    tqy1543257928589749 avatar :-|
    Yordan Georgiev

    Освен ,че ГЕРБ правят толкова много нови неща и промени в България те са хората .. Тия БСП кво само платени протести .. смях


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK