Под игото на ремонта
Кратка история на дъ-ъ-ългата реконструкция на ул. "Иван Вазов" в София


Павлин С. Жотев

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
В началото беше дупката. През лятото на 2018 боклукчийски камион пропадна в огромна яма, която се отвори на кръстовището между ул. "Иван Вазов" и ул. "Шишман" в София. Авария на "Топлофикация" изрови пръстта под асфалта, след което той се срина. Това беше първото от поредицата абсурдни събития, които се случиха на 450-те метра, които свързват бул. "Левски" с ул. "Раковски" в центъра на града.
В продължение на (засега) девет месеца малката софийска улица се превърна в паметник на общинския хаос. На "Иван Вазов" се намира редакцията на "Капитал" и дълго време се въздържахме да занимаваме всички с нашите проблеми. В историята на ремонта обаче има много печал за управлението на града, както и толкова абсурди, че не можем да не я разкажем. Цялата многомесечна буфосинхронада остави стотици немили-недраги да живеят в кал и прах, каквито тук вероятно не е имало и по времето на кръстника на улицата - самия Иван Вазов.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Селяндурите от ГЕРБ отмъщават с некадърни и скъпи ремонти на хората от община Средец, че си избраха районен кмет от ДСБ.
Браво, господин Жотев ! Познавате много добре творчеството на патрона на вашата улица. Още по-големи адмирации заслужава фактът, че сте запазили способността си да се шегувате при тази абсурдна ситуация. Не знам какво да ви пожелая - дали да продължите да се шегувате, или общината да вземе най-после да си свърши работата.
https://www.sofia.bg/repairs-and-traffic-changes/-/asset_publisher/9P5VCzaDT7De/content/-sofijska-voda-restartira-rekonstrukciata-na-vodoprovoda-i-kanala-po-ul-ivan-vazov-?inheritRedirect=false
Отдавна не бях чел толкова приятно слово във вид на статия. Приятно написано с тънка ирония и неясен край, водещ до тежки размисли. За съжаление ремонта скоро няма да свърши , щом Софийска вода и Топлофикация са намесени.Купете си калцуни на промоция и пишете.... продължаваите да пишете.
Много добра статия! Дори прекрасна. Вярно, малко щадяща, но прекрасна. Казвам “щадяща”, защото е пропуснала и друг ключов играч - “Паркинги и гаражи”. Цялата улица е в синя зона, много ит кооперациите имат дворове в гаражи, някои и подземни. Достъпът до тях, сещата се, почти през цялото време е отрязан. Дори и да иска да си плаща човек синя зона, няма прави на повече от 2 часа. Да, плащането на синя зона на самата улица е преустановени, ни на нея така или иначенеможе да се паркира през деня. Миже през нощта, но на сутринта трябва да се дебне кога идва техниката, къде ще се разположи и дали няма да се окаже чивек в неин плен. Нито веднъж никъде не се появи информация кога и какво ще е недостъпно. Паркинги и гаражи теябваше да раздадат стикери на хората, които немигат да си ползват гаражите, но това кого интересува...
в момента улицата е почти готова. С павета. Защо павета? Ми никой не знае. Обществеността искала павета. Коя общественост? Майките с количките? Инвалидите? Жените с токчета? Пенсионерите с бастуните? Шифьорите? Явно има някаква паралелна паважна общественост, която лелее павета. Да де, ама павета... няма! Едва ги намират. Според един работник ( вчера), улицата можело да е готова отдавна, ако имало достатъчно павета.
В момента остават едни 30 метра до бул. Левски. От другата страна, към Шишман, е готово, но, НО! Поставени са два каменни блока, така че да не може да се влиза по вече павираната част. Питах защо, ми защото така. Като в готова цялата илица, тогава. А ако не е готова? Ми няма да ползвате готовата част. Паркирайте на Марс.
Не ги интересува. Изобщо.
Ако “Капитал” не беше на същата улица, сигурно и прекрасната статия нямаше да я има.
Капитал, добре сте го описали. Само едно нещо ми липсва и мола да му обърнете внимание. Електрическото захранване на уличното осветление е по въздух от стълб на стълб. Защото... няма причина. Поне от 1970те и в София правят канали и се пускат кабелите подземно. В Младост ремонтите на Иванчева дори са с поздемно. В Борисовата също. Защото така е нормално в един град. Това си е стандарт в Европа още от миналия век. Но ние в центъра на София какво ни пука. Нали така е по-евтино за изпълнител а на НИКОТО не пу прави впечатление. И парка Заимов така са опропастили с кабели навсякъде. Срам ме е родния ми град .
Много щадящо написано. Изненадвам се от толерантността на Капитал. Всъщност, животът на хората в зоната на вечния ремонт е ад. Мръсотията е неописуема, а плъховете са навсякъде, вече и пред апартаментите. Децата от околните ТРИ училища дишат целодневно прах. Това е престъпление по отношение на тези над 3000 ученици. В същото време работниците са малко, а кафетата и бирите - много.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.