В европарламента предстои кошмарно гласуване за транспортния сектор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В европарламента предстои кошмарно гласуване за транспортния сектор

В европарламента предстои кошмарно гласуване за транспортния сектор

След вота в сряда е много вероятно евродепутатите да наложат максимални ограничения за превозвачите, включително българските

4309 прочитания

© Юлия Лазарова


Европейският парламент вероятно ще гласува в сряда законодателството в областта на пътния транспорт, което въвежда нови изисквания и ограничения за международните превозвачи. България, която има значителен транспортен сектор, би била една от най-засегнатите страни. Трите законодателни пакета са вкарани за гласуване в дневния ред на Европейския парламент, като последна възможност те да отпаднат в понеделник пропадна, след като само два гласа не стигнаха точката да бъде свалена от дневния ред.

Според Светослав Малинов, един от тримата български евродепутати, които не са успели да вземат участие във вота за определяне на дневния ред, причината е закъснял полет на "Луфтханза". "Но на летището имаше и доста депутатите, които щяха да гласуват "за", обясни политикът от ДСБ. По-важното е, че дори и сега въпросът да беше отхвърлен, Европейският парламент има още две сесии преди да се разпусне за предстоящите през май избори, на които законодателството също можеше да бъде гласувано.

Най-общо обсъжданите текстове изискват шофьорите на камиони да се завръщат у дома на всеки четири седмици за едноседмична почивка, както и да прекарват полагащата им се седмична почивка в хотел. Освен това самите камиони на превозвачите от международния транспорт трябва да се завръщат по местата на тяхната регистрация на всеки три седмици, както и ограничен срок, в който превозвачите могат да извършват превози между две точки на друга страна - членка на ЕС (т.нар. каботаж). Целта на новите поправки в европейското право първоначално беше да спрат злоупотребите с регистрациите на от компании в Западна Европа на фирми-пощенски кутии в Източна Европа, които изпращаха командировани работници на запад. След това обаче обхватът им се разшити и ефектът от тяхното приемане би било удар срещу конкурентоспособността на фирмите от източните страни членки на ЕС.

Сега депутатите са изправени буквално пред кошмарно гласуване. Тъй като два от трите доклади на ресорната транспортна комисия, които касаят правата за командироване на шофьори и условията за труд, не бяха одобрени през януари, в сряда депутатите ще трябва да гласуват по първоначалните предложения на Европейската комисия, към които до петък депутатите са внесли 1324 предложения за поправки. По третия законодателен акт, който касае достъпа до международния пазар за транспортни превози, депутатите ще трябва да гласуват по доклада на транспортната комисия и постигнатите компромиси. Ако последните не минат в пленарната зала, гласуват се и алтернативните предложения, т.е. потенциално над 100 поправки.

Според сътрудници на български евродепутат в историята на ЕП е имало няколко подобни случая, като в един от тях водещият на заседанието е бил изведен от залата с линейка. По-големият проблем е, че в зала евродепутатите може да гласуват за налагането на максимално количества ограничения, нещо, което беше избегнато по време на гласуването в комисии.

Затрупването на ЕП с предложения за поправки естествено е част от тактиката на противниците на новото законодателство, основно от източноевропейските страни, да блокират неговото приемане, колко се може по-дълго. Това беше и целта законодателните актове да се свалят от дневния ред на ЕП тази седмица, въпреки че те могат да бъдат и през април. Забавянето обаче прави невъзможно окончателното приемане на изменените регламенти преди разпускането на ЕП през май.

Европейският парламент вероятно ще гласува в сряда законодателството в областта на пътния транспорт, което въвежда нови изисквания и ограничения за международните превозвачи. България, която има значителен транспортен сектор, би била една от най-засегнатите страни. Трите законодателни пакета са вкарани за гласуване в дневния ред на Европейския парламент, като последна възможност те да отпаднат в понеделник пропадна, след като само два гласа не стигнаха точката да бъде свалена от дневния ред.

Според Светослав Малинов, един от тримата български евродепутати, които не са успели да вземат участие във вота за определяне на дневния ред, причината е закъснял полет на "Луфтханза". "Но на летището имаше и доста депутатите, които щяха да гласуват "за", обясни политикът от ДСБ. По-важното е, че дори и сега въпросът да беше отхвърлен, Европейският парламент има още две сесии преди да се разпусне за предстоящите през май избори, на които законодателството също можеше да бъде гласувано.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK