Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 мар 2019, 15:41, 3544 прочитания

Надзорът на новите 133 км от "Хемус" ще струва 22 млн. лв.

Пътната агенция обяви класическа обществена поръчка, за която ще чака оферти два месеца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) направи следваща стъпка по изграждането на магистрала "Хемус" - обяви търг за строителен надзор за новите 132.9 км от магистралата. Прогнозната цена е 22.4 млн. лв. без ДДС. На въпрос на "Капитал" от АПИ обясниха, че финансирането на тази поръчка е от нейния бюджет, а не е от отпуснатите 1.34 млрд. лв. към държавната "Автомагистрали".

След като набързо правителството в края на миналата година даде милиарда за изграждането на 134 км, преди седмици агенцията обяви процедура (но най-бързата и несъстезателната) за надзор на миниотсечка от под 2 км, за да може преди лятото да се направи първа копка, както поръча премиерът Бойко Борисов. Според шефа на АПИ Георги Терзийски до май трябва да започне строителството на "Хемус" след Боаза, като вероятно става въпрос за именно този малък участък.


Реалното строителство явно ще започне доста по-късно, тъй като крайният срок за подаване на оферти за надзор е чак 16 май, а до подписването на договора ще минат месеци, и то при вариант, че няма обжалване.
Новата голяма поръчка

Търгът е разделен на две: до разклона Ловеч - Плевен (около 50 км) и от него до Велико Търново, като компания може да кандидатства само за една от двете. Разписана в детайли, първата отсечка е от км 87+800 до пресичането с път ІІ-35, включително пътен възел "Плевен". От километрите, посочени от АПИ, обаче става ясно, че има малки прекъсвания. Вероятно става въпрос за територии, които все още не са успешно отчуждени. Стойността на позицията е 9.2 млн. лв. без ДДС. От АПИ отговориха на "Капитал", че отчужденията наистина не са приключили в нито една от отсечките.

Втората част на търга е за останалите над 80 км и е за 13 млн. лв. Отсечката стига до км 222 от "Хемус", като тук се вижда, че няма прекъсвания по трасето. Критериите за оценка и за двете позиции са еднакви - оценката за техническото предложение е с тежест 40%, а цената - 60%.

Прогресът дотук



В предишния търг за 69 999 лв. за дългата точно 1620 метра отсечка (от км 94+980 до км 96+600) се явиха три кандидата - "Ди Ви консулт БГ", "Трансконсулт БГ" и "Пътинвест инженеринг". АПИ даде срок от 12 дни за подаване на оферти в процедурата с обява или покана. Такъв вариант за процедура е допустим за търгове под 70 хил. лв. според Закона за обществени поръчки, както е с въпросния.

Сега от АПИ отговориха на "Капитал", че през април ще започне строителството на две малки отсечки: от Боаза до пътен възел Дерманци и от пътен възел "Каленик" до връзката с пътя Ловеч-Плевен.

За втората по-голяма част до Велико Търново подготовката е назад и страителство ще започне 2020 г.

Цялото изграждане на магистрала "Хемус" през последните месеци провокира редица въпроси. Първо беше решението на правителството да възложи задачата на неопитната в строителството на магистрали държавна фирма "Автомагистрали". След това ясно, че компанията е сключила редица договори с фирми от бранша, без обаче да става ясно как точно ще се разпределят задачите към тях и съответно как ще се харчи сумата от над 1.3 млрд. лв. Сега изглежда, че се бързаше да се осигури надзор на поне малка отсечка, тъй като строителство по закон не може да започне без него, а това би било добър коз на управляващите пред хората от Северна България в месеците преди избори.

Статията е допълнена с отговори от АПИ в 17.15 ч.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 521 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19 Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 753 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Нов газопровод за 3.5 млрд. лв. планира "Булгартрансгаз"

Съоръжението от Варна до Оряхово е "втора фаза" на хъба "Балкан" след 2.8 млрд. лв. за "Турски поток" и е включено в новия 10-годишен план на компанията

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10