Пакетът "Макрон" проби българската отбрана

Европейският парламент прие новите правила за товарния пътен транспорт, които скоро ще влязат в сила

През декември 2018 г., когато въпреки волята на София Съветът на ЕС прие прие позицията си по пакета "Мобилност 1", министърът на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви".
През декември 2018 г., когато въпреки волята на София Съветът на ЕС прие прие позицията си по пакета "Мобилност 1", министърът на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви".
През декември 2018 г., когато въпреки волята на София Съветът на ЕС прие прие позицията си по пакета "Мобилност 1", министърът на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви".
През декември 2018 г., когато въпреки волята на София Съветът на ЕС прие прие позицията си по пакета "Мобилност 1", министърът на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви".
Темата накратко
  • София си постави целта да спре или забави сериозно правилата за пътния товарен транспорт - пакетът "Мобилност 1". Отлагането обаче ще е с няколко месеца
  • Кабинета и българските евродепутати показаха завидна мобилизация и постигнаха няколко тактически успеха. Летвата обаче беше поставена твърде нависоко
  • Товарните автомобилни превозвачи ще бъдат сериозно ограничени да работят на западните пазари. Това може да доведе до отлив на шофьори към западни компании

Доскоро българските политици бяха обвинявани, че пред Брюксел са г-н/г-жа "да". Сега вече могат гордо да носят титлата на г-н/г-жа "не". Както изглежда обаче, промяната не гарантира успеха им в европейските институции.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    absent avatar :-|
    Абсент
    • - 2
    • + 3

    Музика за ушите ми е цвиленето сега на българските автопревозвачи.

    Нередност?
  • 2
    cuv50591891 avatar :-|
    Мирослав Маринов
    • + 2

    Защо?
    До коментар [#1] от "
    Абсент
    ":

    Нередност?
  • 3
    neglasuvasht avatar :-|
    НЕгласуващ
    • + 2

    Сега любимите на целия български народ евродепутати, които не излязоха цяла седмица от студията и ни проглушиха ушите с голямата победа, тупайки се в гърдите да вземат да напуснат листите за евровота (дори един от тях се повози на камион из Европа от съпричастност, любимата дума на един бивш министър на МВР-то, който излезна и от парламента)..., защото накрая се оказа, че цялото думкане на тъпана си е било чиста бутафория и едно българско интересче не могат да защитят, като хората!

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Това са поправки, които открито нарушават един от основните принципи на ЕС. Всякакви подобни мерки от отделни държави също нарушават принципа на свободна търговия.

    Тези мерки автоматично трябва да се преместят в съда на ЕС след гласуването им. Това е пълна гавра с периферните дърджави-членки. Протекционизъм в ЕС! Ако ние си затворим пазарите за гръцки домати, ще ни поставят наравно със Северна Корея, ама те могат да дискриминират нашите компании, така ли?

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    До коментар [#3] от "НЕгласуващ":

    Негласуващите нямат право на претенции. Точно политическата апатия е това, което докара държавата ни до сегашното политическо състояние.

    Нередност?
  • 6
    qxy40584266 avatar :-|
    qxy40584266

    За първи път и ние шофьорите да бъдем защитени от някого.Благодарен съм на тоя пакет мобилност на макрон
    дано доживеем и ние да работим като западняците,защото нашите
    работодатели/изедници/ лизингови шефове никога не им стигат парите за това което вършим на практика а при нас никога теориятя не равна на практиката.Няма ли кои да обърне внимание на СПЕДИТОРСКИТЕ фирми които станаха особенно нагли с комисионите които минават няколко пъти самото транспортно навло и в никои договор нямат посочени часове за почивка на возила до 3.5 тона.Ще
    стане някоя катастрофа и ако има умни хора да погледнат ЗАЯВКА-ДОГОВОРА на ВЪЗЛОГИТЕЛЯ -ЧАК ТОГАВА ШЕ РАЗБЕРЕ някои глух транспортен министър ,че СПЕДИТОРИТЕ РЕКЕТИРАТ МНОГО ШОФЬОРИ НА МИКРОБУСИ ПО МЕЖДУНАРОДНИ РЕЛАЦИИ
    ГЕОРГИ КАМЕНСКИ-0896306881

    Нередност?
Нов коментар