Често и лесно ли се разсейвате в офиса? Случвало ли ви се е да вършите задача, отнемаща най-много 30 минути, за около час, а и повече? Ако отговорът на тези въпроси е "да", значи имате проблема на много хора в днешно време – а именно да изпитвате трудност да се фокусирате върху определена дейност или задача.
В офиса, а и въобще около нас има прекалено много фактори, които пречат да се фокусираме върху определена задача за повече време. Дали ще проверите електронната си поща за ново съобщение, дали ще посетите някоя социална мрежа, за да видите дали не са ви писали, или просто ще се заговорите с колега - разсейващите фактори са навсякъде. Те удължават работата и правят деня ви много по-непълноценен. Но как може да преодолеете всичко това и да останете фокусирани по време на работния ден?
Като за начало трябва да си зададете ясни цели и да определите какво трябва да свършите през деня. Направете списък с приоритетите. Преглеждайте го постоянно и не се отклонявайте от поставените задачи.
Колкото по-продължително работим без почивка, толкова повече концентрацията ни спада. Работете на блокове от по 60 или 90 минути. След всеки цикъл на работа правете пауза, в която да отпочинете и да възстановите фокуса си. Оставането до късно в офиса или пропускането на обедната почивка не винаги гарантира, че ще свършите повече неща. Кратките, но чести почивки ще подобрят качеството на работата и ще ви направят по-продуктивни.
Според специалисти, ако харесвате работата си, несъмнено ще ви е по-лесно да се концентрирате върху задачите си. Ако сте изпробвали всякакви съвети и никой от тях не ви помага, то това е знак, че работното място, на което сте в момента, не е подходящо за вас.
Прегледайте актуалните обяви на Karieri.bg и може да откриете точната позиция за себе си.
Information Assistant (Press/Internet Publishing Assistant)
abakus Personal GmbH & Co.KG търси:
Често и лесно ли се разсейвате в офиса? Случвало ли ви се е да вършите задача, отнемаща най-много 30 минути, за около час, а и повече? Ако отговорът на тези въпроси е "да", значи имате проблема на много хора в днешно време – а именно да изпитвате трудност да се фокусирате върху определена дейност или задача.
В офиса, а и въобще около нас има прекалено много фактори, които пречат да се фокусираме върху определена задача за повече време. Дали ще проверите електронната си поща за ново съобщение, дали ще посетите някоя социална мрежа, за да видите дали не са ви писали, или просто ще се заговорите с колега - разсейващите фактори са навсякъде. Те удължават работата и правят деня ви много по-непълноценен. Но как може да преодолеете всичко това и да останете фокусирани по време на работния ден?
0 коментара