Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Пет кандидата са подали оферти за концесията на летище София, научи "Капитал" от два свои източника.
Това са Manchester Airports Group, Fraport, Aéroports de Paris Group, летище Мюнхен с фонда Meridiam и летище Копенхаген.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
44 коментара
Който ще да е, само дано най-накрая го дадат на някой, защото под държавно управление (както и всичко останало, управлявано от държавата) е трагедия. Безброй проблеми от липса на адекватен, заинтересован мениджмънт - чак понякога мисля, че нарочно толкова некадърно се управлява, за да се продаде по-евтино...
До коментар [#1] от "KaV":
"Много активен на последната права е бил и операторът на летището във Франкфурт Fraport. Компанията вече има силно присъствие на авиационния пазар в България като оператор на двете черноморски летища Варна и Бургас. Тя има 60% участие в дружеството концесионер "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", като неин местен партньор е компания от групата на "Химимпорт"."
Баш на Фрапорт да го дадат, пък софиянци ще гледат еФтини полети през крив макарон. Както ги гледат бургазлии и варненци. За сметка на това Бългериа Еър ще бъде завинаги освободена от задължения. Ествествено, ще се избият от другаде. По-добре държавно, отколкото с подобен концесионер.
Бил съм в доста по-бедни от България държави, но такъв разграден двор като Летище София не съм виждал. Има минимални подобрения, но е доста далече от професионално управлявано летище.
Единствено се надявам да дойде оператор, който е доказал, че може да работи с нискотарифни компании. Летище Мюнхен, колкото и да е хубаво, предлага минимален брой нискотарифни линии и играе по свирката на Луфтханза.
Та може би МАГ е най-добрата опция, за да нямат Фрапорт и ТИМ монопол на авиацията в България
До коментар [#2] от "ozd05563707":
Фрапорт бяха така доскоро, но им дойде акълът, че няма как да растат без нискотарифни. Допуснаха Райънер и Уиз във Франкфурт и ядосаха Луфтханза. По същото време Уиз базира и първия си самолет във Варна, сега ще базират и втори.
По-голям проблем виждам в евентуалния им монопол и участието на ТИМ в консорциума, от статията не разбрах дали и те са в кюпа.
Копенхаген е хубаво летище и имат мн нискотарифни, не би било лош избор също.
До коментар [#1] от "KaV":
Не е нарочно, те толкова си могат. Виж Варна и Бургас как просперират, и виж как на София ситуацията си е същата от години, все със същите проблеми.
До коментар [#2] от "ozd05563707":
Не си прав изобщо, макар че звучи добре за опорна точка. Но първо, концесионерът на летището трудно ще има драстично влияние върху цените на полетите. Просто са ни много малки обемите, за да има ниски цени. Отделно, прословутият "дълг" май е 0.05% от сумата за концесия, мислиш ли, че има значение.
Кандидатите са силни. Летище Мюнхен всяка година е избирано за най-доброто в Европа от пътниците. Такъв оператор би направил София регионален център.
Официялно - Фрапорт тук са без ТИМ ; )))) , ама познайте кой подготвя документацията, част от нея? - кадрите от Варна : )))) А познайте не са ли ходили на спявка? Дано не спечелят Фрапорт, макарче май вече е договорено. Не е здравословно хич един оператор да е на всичко в региона - и в България и около нас.
А законодателството докъде го докарахме?
Не вярвам да се стигне до концесия сега, защото шанса да падне правителството след изборите е 50:50 поне.
До коментар [#7] от "olga_kokoshkina":
Може, но и ТАВ са силен кандидат. Търсят ново място за регионален лидер, това не е малко.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.