Най-мразената наредба на НАП

Според бизнеса само удължаването на сроковете не стига, нужни са и промени за по-прости и приложими правила

- Първа вълна компании вече отговаря на новите изисквания за касовите апарати.

- Проблемите обаче не са при тях, а при ползващите софтуер.

- Бизнесът настоява за още промени в току-що редактираната наредба.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • D-r D

    Защо никой не се замисли, че разходите, които бизнесът ще направи отнова за нови касови апарати, софтуер, абонамент за достъп, такси и т.н. ще се натрупат при съставянето на себестойността на стоката/услугата, която предлага? По 5 ст на всеки хляб, по 2 ст на литър бензин, по 1 ст на баничка, на 2 ст на кофичка кисело мляко, но 10 лв на имплант...
    Публиката ще плати всичките гениални недомислици на ония кретени във властта!
    Кой си гледа касовата бележка на бензиностанцията и се интересува от Бойко Борисовите уверения, че там на отделни редове щяло да пише от платеното колко е акцизът и колко е ДДС-то, след като софтуерът за тая безсмислица го плаща оня от бензиностанцията и ще ни го натрупа в цената нае горивото!
    Да не би някой да снима с телефона си новите КюЕр кодове на касовите бележки и да ги праща в НАП за проверка?

    Мислят ни за шебеци.
    И са прави!

  • mto

    Настоящите промени в Н18 са изключително вредни за българския бизнес и в частност - за българската е-търговия. И, ако целта на НАП е да повишат събраните данъци, то това определено няма да се случи, т.е. налице е провал! И, този провал ще струва скъпо на всички ни - и търговци, и клиенти. Промените в наредбата са правени с цел облагодетелстване на определени лобита и фирми, което е видно от пръв поглед.
    С промените в наредбата се създава неравнопоставеност между икономическите субекти, като се създава преимущество и облекчаване на търговците, които са регистрирани извън страната, за сметка на местните търговци. С направените промени, НАП се държи като слон в стъкларски магазин, и докато не изпочупи всичко в него, очевидно няма да си признае, че нито знае какво иска, нито знае какво прави!
    Наредбата е написана сложно и неразбираемо, така че да позволява най-различни интерпретации, като основната и характеристика е мъглявост. Вместо да бъде кратка, ясна и разбираема, тя е предизвикателство дори и за тези, които са я създали. Целта ѝ е да създава нарушители, които да бъдат глобявани, вместо да предоставя спокойствие на бизнесите, които искат да работят на светло. В сегашния си вид, наредбата не допринася с нищо за изсветляването на бизнесите, даже напротив - ще доведе до допълнително преминаване в сивата част на много от опитващите се да бъдат законно работещи към момента.
    Ако НАП искаше да създаде наредба, с която да осветли разплащанията в е-търговията, беше необходимо да направи нещо съвсем просто! Вместо да въвежда измишльотини като ППП, без аналог по света, трябваше да представи мерки, които да увеличат дела на онлайн разплащанията извършвани с карти. До момента преобладаващата част от е-търговците продаваха чрез НП (наложен платеж) и много по-малка част - чрез онлайн разплащания с карти. Това е проблем и за самите търговци, защото по този начин част от клиентите не заплащат направените от тях поръчки, което води до допълнителни транспортни разходи и щети за търговците. Когато обаче, клиентът е платил предварително своята поръчка, мотивацията му и да си я получи е по-висока и той не прави по десет поръчки на един и същи продукт, а търговците да играят на "най-бързият печели". Та, НАП имаше възможността да обере овациите на търговците, но не се възползва от това и приравни всички онлайн разплащания с тези, които се извършват с плащане в брой, и съответно - изискване да се издава касова бележка. По този начин НАП показа, че тотално не разбира как се извършва търговията през 21-ви век, не желае да бъде фактор, стимулиращ развитието на икономиката, а цели нейното затормозяване и обвързване с конкретни фирмени лобита и структури.
    В крайна сметка, ще се получи следното - по-малко събрани данъци, за сметка на по-голяма административна тежест за бизнесите. А, НАП ще се чуди защо резултатите не са добри.
    Време е всички в България да разберат, че не може да постигнат изсветляване на бизнесите, когато държавата не е светла.
    #БелиятБизнесЗаБялаДържава

  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Така се вдига БВП.. голяма е вероятността септември да опростят наредбата и който харчил пари и време - имал, харчил.

    Бягане на място. Задължително. Това е смисълът. И печалба за правилните фирми. Нормалните фирми трябва да са притиснати до стената. Явно прекалено много фирми излязоха на светло.. а така трудно се контролират явно.. няма пари за партийните функционери. Друго си е когато всяка фирма може да бъде наказана за какво ли не.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата