Най-мразената наредба на НАП
Според бизнеса само удължаването на сроковете не стига, нужни са и промени за по-прости и приложими правила
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Проблемите обаче не са при тях, а при ползващите софтуер.
- Бизнесът настоява за още промени в току-що редактираната наредба.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Защо никой не се замисли, че разходите, които бизнесът ще направи отнова за нови касови апарати, софтуер, абонамент за достъп, такси и т.н. ще се натрупат при съставянето на себестойността на стоката/услугата, която предлага? По 5 ст на всеки хляб, по 2 ст на литър бензин, по 1 ст на баничка, на 2 ст на кофичка кисело мляко, но 10 лв на имплант...
Публиката ще плати всичките гениални недомислици на ония кретени във властта!
Кой си гледа касовата бележка на бензиностанцията и се интересува от Бойко Борисовите уверения, че там на отделни редове щяло да пише от платеното колко е акцизът и колко е ДДС-то, след като софтуерът за тая безсмислица го плаща оня от бензиностанцията и ще ни го натрупа в цената нае горивото!
Да не би някой да снима с телефона си новите КюЕр кодове на касовите бележки и да ги праща в НАП за проверка?
Мислят ни за шебеци.
И са прави!
Настоящите промени в Н18 са изключително вредни за българския бизнес и в частност - за българската е-търговия. И, ако целта на НАП е да повишат събраните данъци, то това определено няма да се случи, т.е. налице е провал! И, този провал ще струва скъпо на всички ни - и търговци, и клиенти. Промените в наредбата са правени с цел облагодетелстване на определени лобита и фирми, което е видно от пръв поглед.
С промените в наредбата се създава неравнопоставеност между икономическите субекти, като се създава преимущество и облекчаване на търговците, които са регистрирани извън страната, за сметка на местните търговци. С направените промени, НАП се държи като слон в стъкларски магазин, и докато не изпочупи всичко в него, очевидно няма да си признае, че нито знае какво иска, нито знае какво прави!
Наредбата е написана сложно и неразбираемо, така че да позволява най-различни интерпретации, като основната и характеристика е мъглявост. Вместо да бъде кратка, ясна и разбираема, тя е предизвикателство дори и за тези, които са я създали. Целта ѝ е да създава нарушители, които да бъдат глобявани, вместо да предоставя спокойствие на бизнесите, които искат да работят на светло. В сегашния си вид, наредбата не допринася с нищо за изсветляването на бизнесите, даже напротив - ще доведе до допълнително преминаване в сивата част на много от опитващите се да бъдат законно работещи към момента.
Ако НАП искаше да създаде наредба, с която да осветли разплащанията в е-търговията, беше необходимо да направи нещо съвсем просто! Вместо да въвежда измишльотини като ППП, без аналог по света, трябваше да представи мерки, които да увеличат дела на онлайн разплащанията извършвани с карти. До момента преобладаващата част от е-търговците продаваха чрез НП (наложен платеж) и много по-малка част - чрез онлайн разплащания с карти. Това е проблем и за самите търговци, защото по този начин част от клиентите не заплащат направените от тях поръчки, което води до допълнителни транспортни разходи и щети за търговците. Когато обаче, клиентът е платил предварително своята поръчка, мотивацията му и да си я получи е по-висока и той не прави по десет поръчки на един и същи продукт, а търговците да играят на "най-бързият печели". Та, НАП имаше възможността да обере овациите на търговците, но не се възползва от това и приравни всички онлайн разплащания с тези, които се извършват с плащане в брой, и съответно - изискване да се издава касова бележка. По този начин НАП показа, че тотално не разбира как се извършва търговията през 21-ви век, не желае да бъде фактор, стимулиращ развитието на икономиката, а цели нейното затормозяване и обвързване с конкретни фирмени лобита и структури.
В крайна сметка, ще се получи следното - по-малко събрани данъци, за сметка на по-голяма административна тежест за бизнесите. А, НАП ще се чуди защо резултатите не са добри.
Време е всички в България да разберат, че не може да постигнат изсветляване на бизнесите, когато държавата не е светла.
#БелиятБизнесЗаБялаДържава
Така се вдига БВП.. голяма е вероятността септември да опростят наредбата и който харчил пари и време - имал, харчил.
Бягане на място. Задължително. Това е смисълът. И печалба за правилните фирми. Нормалните фирми трябва да са притиснати до стената. Явно прекалено много фирми излязоха на светло.. а така трудно се контролират явно.. няма пари за партийните функционери. Друго си е когато всяка фирма може да бъде наказана за какво ли не.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.