София купува още 10 трамвая втора употреба за 400 хил. лв. от Прага
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София купува още 10 трамвая втора употреба за 400 хил. лв. от Прага

Татра T6A5 е модел трамваи в червен цвят, произвеждани в годините 1991 – 1998 от фирмата ČKD в Прага.

София купува още 10 трамвая втора употреба за 400 хил. лв. от Прага

Те са на над 20 години и ще се движат още 15-20 години по линиите 20 и 22

7045 прочитания

Татра T6A5 е модел трамваи в червен цвят, произвеждани в годините 1991 – 1998 от фирмата ČKD в Прага.

© Николай Дойчинов


"Столичен електротранспорт" ще купи 10 трамвая втора употреба от пражката общинска компания Dopravni podnik hl.m. Те ще струват около 400 хил. лв. без ДДС, като финансирането ще дойде от Специализирания общински приватизационен фонд.

През 2016 г. бяха доставени и пуснати в експлоатация 20 употребявани трамвая от същия тип - Т6А5, след като Столичният общински съвет се съгласи да бъде сключен договор между транспортните предприятия на София и Прага.

Новите стари

Новите трамваи ще заменят произведените през 1980 г. мотриси, тъй като техният ремонт би струвал около 100 хил. лв. за брой. Средната единична цена на трамваите от типа Т6А5 е 40 хил. лв., което прави сделката за закупуването на употребяваните трамваи по-изгоден и по-устойчив вариант, се казва в доклада, изготвен от Дончо Барбалов и общинския съветник Орлин Алексиев.

Трамваите ще бъдат доставени по изпробваната през 2016 г. схема във възможно най-кратък срок.

Вече повече от 2 години 20-те трамвая обслужват маршрутните линии 20 и 22. Те са стрували на общината общо 765.6 хил. лв. без ДДС и са заменили старите мотриси и ремаркета тип "Дюваг", произведени в периода 1957-1962 г.

Пускането на другите 10 в експлоатация ще подобри още повече транспортната дейност , тъй като имат значителни предимства пред старите модели. Предвидено е те да се ползват от 15 до 20 години в София, като са произведени между 1991 и 1998 г. от чешката фирма ČKD.

Доставката на чешките трамваи е включена в инвестиционната програма на "Столичен електротранспорт" за 2017-2020 г. Като част от нея общинското дружество подписа договор с полската компания PESA в края на януари за доставката на 13 нови трамвая, които да се движат по линия №5. Стойността на сделката беше 44.7 млн. лв., а единичната цена за трамвай- 3.3 млн. лв.

"Столичен електротранспорт" ще купи 10 трамвая втора употреба от пражката общинска компания Dopravni podnik hl.m. Те ще струват около 400 хил. лв. без ДДС, като финансирането ще дойде от Специализирания общински приватизационен фонд.

През 2016 г. бяха доставени и пуснати в експлоатация 20 употребявани трамвая от същия тип - Т6А5, след като Столичният общински съвет се съгласи да бъде сключен договор между транспортните предприятия на София и Прага.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • Anton Dimov

    Държава - Втора употреба!

  • 2
    wfe47469874 avatar :-|
    TVV

    София - боклукчийската столица на Европа. А можеше да е една Прага, или една Будапеща или дори една Братислава...

  • 3
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#2] от "TVV":
    Говорите за градове, били в Австо-Унгарската Империя и искате да ги приравните с град от периферията на Османската империя.

  • 4
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Е какво като са втора употреба ? Толкова по-добре за екологията на планетата. Всеки се простира според чергата си. Както не ви харесват трамваите, идете да живеете в Прага.

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#4] от "gavrilov":

    Не само това - 20 г. в Прага са като 100 години употреба от софийската дива популация. Роден съм и съм израснал в София - не се обиждайте, така е. Само вижте боклуците по полянките и преценете дали тези обитатели заслужават чисто нови трамваи.

  • 6
    vaskoangelov avatar :-(
    vaskoangelov

    като живущ някъде по маршрута на 20/22, бих предпочел нови трамваи...
    последните които взеха от прага (същите, като тези които сега купуват), вече се пораздрвънкват успешно :/

  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#6] от "vaskoangelov":

    Тема за размисъл е дали това е заради мотрисите или заради железопътната линия. По Борис примерно положението става критично.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK