С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 17 апр 2019, 9:58, 5929 прочитания

София купува още 10 трамвая втора употреба за 400 хил. лв. от Прага

Те са на над 20 години и ще се движат още 15-20 години по линиите 20 и 22

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Столичен електротранспорт" ще купи 10 трамвая втора употреба от пражката общинска компания Dopravni podnik hl.m. Те ще струват около 400 хил. лв. без ДДС, като финансирането ще дойде от Специализирания общински приватизационен фонд.

През 2016 г. бяха доставени и пуснати в експлоатация 20 употребявани трамвая от същия тип - Т6А5, след като Столичният общински съвет се съгласи да бъде сключен договор между транспортните предприятия на София и Прага.


Новите стари

Новите трамваи ще заменят произведените през 1980 г. мотриси, тъй като техният ремонт би струвал около 100 хил. лв. за брой. Средната единична цена на трамваите от типа Т6А5 е 40 хил. лв., което прави сделката за закупуването на употребяваните трамваи по-изгоден и по-устойчив вариант, се казва в доклада, изготвен от Дончо Барбалов и общинския съветник Орлин Алексиев.
Трамваите ще бъдат доставени по изпробваната през 2016 г. схема във възможно най-кратък срок.

Вече повече от 2 години 20-те трамвая обслужват маршрутните линии 20 и 22. Те са стрували на общината общо 765.6 хил. лв. без ДДС и са заменили старите мотриси и ремаркета тип "Дюваг", произведени в периода 1957-1962 г.



Пускането на другите 10 в експлоатация ще подобри още повече транспортната дейност , тъй като имат значителни предимства пред старите модели. Предвидено е те да се ползват от 15 до 20 години в София, като са произведени между 1991 и 1998 г. от чешката фирма ČKD.


Доставката на чешките трамваи е включена в инвестиционната програма на "Столичен електротранспорт" за 2017-2020 г. Като част от нея общинското дружество подписа договор с полската компания PESA в края на януари за доставката на 13 нови трамвая, които да се движат по линия №5. Стойността на сделката беше 44.7 млн. лв., а единичната цена за трамвай- 3.3 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вот по време на криза - още от същото Вот по време на криза - още от същото

Въпреки най-тежката ситуация за управляващите от началото на мандата, до падането на правителството едва ли ще се стигне

20 яну 2020, 357 прочитания

Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци

И още: Седмицата започва с вот на недоверие срещу кабинета, в сряда ще е ясен директорът на БНР, в Давос ще се обсъжда климатичната заплаха

19 яну 2020, 2028 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Чуждите инвестиции в България са 22 млн. евро през февруари

Общата сметка остава на минус в резултат на операцията по покупката на Експресбанк от ДСК

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10