Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Ако се справяте добре на работното си място и вашите ръководители са доволни от вас, има голяма вероятност да ви предложат да станете мениджър на екипа, от който доскоро сте били част. Ако това вече е станало, вероятно вече изпитвате или скоро ще се изправите пред някои специфични предизвикателства. Ето няколко съвета как да се справите с тях.

Ролята на колега, в която е бил мениджърът доскоро, се свързва с определени ритуали и поведения, с които останалите от екипа са свикнали, като например неформалния стил на комуникация, шегите или говоренето срещу ръководството, споделянето на лична информация и т.н. Новата роля на ръководител обаче поставя нов тип изисквания пред него – да се грижи за дисциплината и продуктивността, да въвежда фирмената политика и да следи за изпълнението на целите. За да се справи с ролевия конфликт, мениджърът първо трябва да приеме, че не може да има и двете - да бъде и ръководител, и приятел с колегите си. Дългосрочното и безпроблемно смесване на ролите е невъзможно. Той трябва да приеме, че е време да се раздели с близките си неформални отношения в името на успешното изпълнение на новата си роля.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Подкаст: Война на хоризонта

Подкаст: Война на хоризонта