Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Топ обявите за работа на Karieri.bg

pixabay.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

3119 прочитания

pixabay.com

© pixabay.com


Ако се справяте добре на работното си място и вашите ръководители са доволни от вас, има голяма вероятност да ви предложат да станете мениджър на екипа, от който доскоро сте били част. Ако това вече е станало, вероятно вече изпитвате или скоро ще се изправите пред някои специфични предизвикателства. Ето няколко съвета как да се справите с тях.

Ролята на колега, в която е бил мениджърът доскоро, се свързва с определени ритуали и поведения, с които останалите от екипа са свикнали, като например неформалния стил на комуникация, шегите или говоренето срещу ръководството, споделянето на лична информация и т.н. Новата роля на ръководител обаче поставя нов тип изисквания пред него – да се грижи за дисциплината и продуктивността, да въвежда фирмената политика и да следи за изпълнението на целите. За да се справи с ролевия конфликт, мениджърът първо трябва да приеме, че не може да има и двете - да бъде и ръководител, и приятел с колегите си. Дългосрочното и безпроблемно смесване на ролите е невъзможно. Той трябва да приеме, че е време да се раздели с близките си неформални отношения в името на успешното изпълнение на новата си роля.

Повишаването на член от екипа води до промяна в поне два аспекта от досегашния начин на работа. Първо, стилът и моделът на управление на новия-стар колега все още не е познат и останалите ще трябва да се адаптират към него. И второ, екипът е загубил един от своите членове, което се отразява не само на оперативната работа, но и на динамиката на отношенията. Успехът на мениджъра в новата му позиция зависи от успешното управление на тази промяна.

Задачата на мениджъра е бързо да сблъска екипа с новата ситуация. Това може да направи чрез някои символични, но видими промени, като например да се откъсне от някои от типичните неформални ритуали, от които е бил част доскоро като редови служител; да смени бюрото си; да започне провеждането или да промени начина, по който се провеждат екипните срещи и оперативки. В момента, в който хората в екипа започнат да усещат промяната, ще се появят типичните реакции на съпротива или неприемане.

Управлението на доскорошните колеги е може би най-трудният старт за един новоназначен мениджър, така че, ако ви предстои повишение, направете всичко възможно да бъде на екип, различен от досегашния ви.

Разгледайте и актуалните ни обяви за работа на Karieri.bg:

Accountant, Tax & Bookkeeping Outsourcing

ACO Building Elements Ltd. търси:

Product Manager

Trust for Social Achievement търси:

PROGRAM OFFICER, EDUCATIONAL ACHIEVEMENT

EVALUATION OFFICER

Cargill търси:

Accounts Payable Specialist

US Embassy търси:

Besedo търси:

Moderatoren für Webinhalte (m/w)

The American College Of Sofia търси:

БНБ търси:

Инспектор по банков надзор

Lufthansa Technik Sofia търси:

Авиомеханик

AAM Consulting търси:

Junior IT consultant

"Спиди" търси:

Главен счетоводител

Ако се справяте добре на работното си място и вашите ръководители са доволни от вас, има голяма вероятност да ви предложат да станете мениджър на екипа, от който доскоро сте били част. Ако това вече е станало, вероятно вече изпитвате или скоро ще се изправите пред някои специфични предизвикателства. Ето няколко съвета как да се справите с тях.

Ролята на колега, в която е бил мениджърът доскоро, се свързва с определени ритуали и поведения, с които останалите от екипа са свикнали, като например неформалния стил на комуникация, шегите или говоренето срещу ръководството, споделянето на лична информация и т.н. Новата роля на ръководител обаче поставя нов тип изисквания пред него – да се грижи за дисциплината и продуктивността, да въвежда фирмената политика и да следи за изпълнението на целите. За да се справи с ролевия конфликт, мениджърът първо трябва да приеме, че не може да има и двете - да бъде и ръководител, и приятел с колегите си. Дългосрочното и безпроблемно смесване на ролите е невъзможно. Той трябва да приеме, че е време да се раздели с близките си неформални отношения в името на успешното изпълнение на новата си роля.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK