Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

pixabay.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

3061 прочитания

pixabay.com

© pixabay.com


Ако се справяте добре на работното си място и вашите ръководители са доволни от вас, има голяма вероятност да ви предложат да станете мениджър на екипа, от който доскоро сте били част. Ако това вече е станало, вероятно вече изпитвате или скоро ще се изправите пред някои специфични предизвикателства. Ето няколко съвета как да се справите с тях.

Ролята на колега, в която е бил мениджърът доскоро, се свързва с определени ритуали и поведения, с които останалите от екипа са свикнали, като например неформалния стил на комуникация, шегите или говоренето срещу ръководството, споделянето на лична информация и т.н. Новата роля на ръководител обаче поставя нов тип изисквания пред него – да се грижи за дисциплината и продуктивността, да въвежда фирмената политика и да следи за изпълнението на целите. За да се справи с ролевия конфликт, мениджърът първо трябва да приеме, че не може да има и двете - да бъде и ръководител, и приятел с колегите си. Дългосрочното и безпроблемно смесване на ролите е невъзможно. Той трябва да приеме, че е време да се раздели с близките си неформални отношения в името на успешното изпълнение на новата си роля.

Повишаването на член от екипа води до промяна в поне два аспекта от досегашния начин на работа. Първо, стилът и моделът на управление на новия-стар колега все още не е познат и останалите ще трябва да се адаптират към него. И второ, екипът е загубил един от своите членове, което се отразява не само на оперативната работа, но и на динамиката на отношенията. Успехът на мениджъра в новата му позиция зависи от успешното управление на тази промяна.

Задачата на мениджъра е бързо да сблъска екипа с новата ситуация. Това може да направи чрез някои символични, но видими промени, като например да се откъсне от някои от типичните неформални ритуали, от които е бил част доскоро като редови служител; да смени бюрото си; да започне провеждането или да промени начина, по който се провеждат екипните срещи и оперативки. В момента, в който хората в екипа започнат да усещат промяната, ще се появят типичните реакции на съпротива или неприемане.

Управлението на доскорошните колеги е може би най-трудният старт за един новоназначен мениджър, така че, ако ви предстои повишение, направете всичко възможно да бъде на екип, различен от досегашния ви.

Разгледайте и актуалните ни обяви за работа на Karieri.bg:

Accountant, Tax & Bookkeeping Outsourcing

ACO Building Elements Ltd. търси:

Product Manager

Trust for Social Achievement търси:

PROGRAM OFFICER, EDUCATIONAL ACHIEVEMENT

EVALUATION OFFICER

Cargill търси:

Accounts Payable Specialist

US Embassy търси:

Besedo търси:

Moderatoren für Webinhalte (m/w)

The American College Of Sofia търси:

БНБ търси:

Инспектор по банков надзор

Lufthansa Technik Sofia търси:

Авиомеханик

AAM Consulting търси:

Junior IT consultant

"Спиди" търси:

Главен счетоводител

Ако се справяте добре на работното си място и вашите ръководители са доволни от вас, има голяма вероятност да ви предложат да станете мениджър на екипа, от който доскоро сте били част. Ако това вече е станало, вероятно вече изпитвате или скоро ще се изправите пред някои специфични предизвикателства. Ето няколко съвета как да се справите с тях.

Ролята на колега, в която е бил мениджърът доскоро, се свързва с определени ритуали и поведения, с които останалите от екипа са свикнали, като например неформалния стил на комуникация, шегите или говоренето срещу ръководството, споделянето на лична информация и т.н. Новата роля на ръководител обаче поставя нов тип изисквания пред него – да се грижи за дисциплината и продуктивността, да въвежда фирмената политика и да следи за изпълнението на целите. За да се справи с ролевия конфликт, мениджърът първо трябва да приеме, че не може да има и двете - да бъде и ръководител, и приятел с колегите си. Дългосрочното и безпроблемно смесване на ролите е невъзможно. Той трябва да приеме, че е време да се раздели с близките си неформални отношения в името на успешното изпълнение на новата си роля.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK