Александър Дурчев: Младите вярват в идеи, не в партии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Александър Дурчев: Младите вярват в идеи, не в партии

Александър Дурчев: Младите вярват в идеи, не в партии

Съучредителят от института Innovations in Politics пред "Капитал"

Йоан Запрянов
5892 прочитания

© Капитал


Innovation in Politics е надпартийна общоевропейска организация, чиято цел е подобряването на политическата работа. По поръчка на българския клон на института е направено проучване за политическите нагласи на младите хора в България спрямо политиката с помощта на агенцията Bluepoint. Александър Дурчев, който е изпълнителен директор на PR агенцията All Channels, е един от учредителите на института и официален представител за България.

Използват ли младите гласоподаватели социални мрежи, приложения и т.н., за да се информират за политика?

- Социалните медии са предпочитаният канал за информация за хората до 29 години. За над 73% от тях те са основният канал, в който намират информация от света на политиката. Въпреки интереса към случващото се в държавата 40% от гласоподавателите до 29 години гласуват от рядко до никога.

Отвъд специфичния политически живот, който обърква всички ни като гласоподаватели, една от причините за слабата избирателна активност на това поколение е неподходящата комуникационна стратегия на българските политици в социалните медии. Едва 25% от младите следват профилите на политици и партии. Като резултат се заражда бездна от недоверие към всички политически формирования.

Над 77% от хората не вярват на публикуваното от политическите партии в социалните мрежи. Отговорът е може би във факта, че младите декларират симпатия към идеи (над 65%), а не към партии, защото дълбоко не вярват, че последните отговарят на идеологиите, към които заявяват, че принадлежат (85%).

По какъв начин партиите използват социалните мрежи тук спрямо тези на запад?

- Най-често сме свидетели на характерната за традиционните медии еднопосочна отчетност – "Днес направих ", "Днес се видях". Очакванията на младите гласоподаватели, от друга страна, са да участват в онлайн политически дискусии (68%) и да бъдат допуснати до процеса на генериране на обществено значими идеи (78%).

Социалните медии са място за политическо активиране на аудиторията, а не за самохвалство и поддържане на дневник на политика. Обама, Тръмп, Макрон, Пепе Грило ангажираха гласоподавателите си в активен диалог, в процес по генериране на идеи и в реална офлайн интеракция, различни от пасивно-агресивния Facebook активизъм, на който ставаме свидетели в България.

До какво водят социалните мрежи - повече политики на обединението или на разделението?

- Социалните медии декларираха, че тяхната мисия е да събират хората. След изборите в САЩ, Референдума за излизане на Великобритания от ЕС и атентата в Нова Зеландия обаче започнахме да си даваме сметка и за тяхното деструктивно въздействие върху обществото ни. В политически контекст социалните медии са мощен инструмент за активиране на една или друга социална група. Над 45% от българските младежи признават, че социалните мрежи биха оказали влияние върху политическата им активност и позиция.

Интервюто взе Йоан Запрянов

Innovation in Politics е надпартийна общоевропейска организация, чиято цел е подобряването на политическата работа. По поръчка на българския клон на института е направено проучване за политическите нагласи на младите хора в България спрямо политиката с помощта на агенцията Bluepoint. Александър Дурчев, който е изпълнителен директор на PR агенцията All Channels, е един от учредителите на института и официален представител за България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    k_ avatar :-|
    k_

    Социалните мрежи дават възможност да се надушват краставите магарета в обществото.
    Вече не са през "девет планини", а на няколко клика.
    Иначе статистически в обществото около 2-3% са изперкали на някаква тема с нужда от психо стационар (лудница).
    Ако в 1 милионна София 0.1% (това са 1000 човека!) бръмчат/резонират на няква тема да направят голяма простотия мрежата им помага да се надушат и я направят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK