С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 апр 2019, 14:00, 5043 прочитания

Александър Дурчев: Младите вярват в идеи, не в партии

Съучредителят от института Innovations in Politics пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Поколението на тихите несъгласни

Трибуната на непредставените

Младите хора в България с интерес към политиката се обединяват в платформи за мнение с ясна идеологическа насоченост

Обратно на течението: Младите в партиите и социално активните

Младежите до 30 години в България рядко се ангажират в политически или социални каузи, но има и изключения

#БългарияПод30 - млади, несъгласни и опасни

Те не харесват политиката и партиите, но нямат и желание да ги променят

Innovation in Politics е надпартийна общоевропейска организация, чиято цел е подобряването на политическата работа. По поръчка на българския клон на института е направено проучване за политическите нагласи на младите хора в България спрямо политиката с помощта на агенцията Bluepoint. Александър Дурчев, който е изпълнителен директор на PR агенцията All Channels, е един от учредителите на института и официален представител за България.

Използват ли младите гласоподаватели социални мрежи, приложения и т.н., за да се информират за политика?


- Социалните медии са предпочитаният канал за информация за хората до 29 години. За над 73% от тях те са основният канал, в който намират информация от света на политиката. Въпреки интереса към случващото се в държавата 40% от гласоподавателите до 29 години гласуват от рядко до никога.

Отвъд специфичния политически живот, който обърква всички ни като гласоподаватели, една от причините за слабата избирателна активност на това поколение е неподходящата комуникационна стратегия на българските политици в социалните медии. Едва 25% от младите следват профилите на политици и партии. Като резултат се заражда бездна от недоверие към всички политически формирования.

Над 77% от хората не вярват на публикуваното от политическите партии в социалните мрежи. Отговорът е може би във факта, че младите декларират симпатия към идеи (над 65%), а не към партии, защото дълбоко не вярват, че последните отговарят на идеологиите, към които заявяват, че принадлежат (85%).



По какъв начин партиите използват социалните мрежи тук спрямо тези на запад?

- Най-често сме свидетели на характерната за традиционните медии еднопосочна отчетност – "Днес направих ", "Днес се видях". Очакванията на младите гласоподаватели, от друга страна, са да участват в онлайн политически дискусии (68%) и да бъдат допуснати до процеса на генериране на обществено значими идеи (78%).

Социалните медии са място за политическо активиране на аудиторията, а не за самохвалство и поддържане на дневник на политика. Обама, Тръмп, Макрон, Пепе Грило ангажираха гласоподавателите си в активен диалог, в процес по генериране на идеи и в реална офлайн интеракция, различни от пасивно-агресивния Facebook активизъм, на който ставаме свидетели в България.

До какво водят социалните мрежи - повече политики на обединението или на разделението?

- Социалните медии декларираха, че тяхната мисия е да събират хората. След изборите в САЩ, Референдума за излизане на Великобритания от ЕС и атентата в Нова Зеландия обаче започнахме да си даваме сметка и за тяхното деструктивно въздействие върху обществото ни. В политически контекст социалните медии са мощен инструмент за активиране на една или друга социална група. Над 45% от българските младежи признават, че социалните мрежи биха оказали влияние върху политическата им активност и позиция.

Интервюто взе Йоан Запрянов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 1901 прочитания

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 2012 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Данъчен директор поема Комисията по хазарта

Министърът на финансите назначи Александър Георгиев за председател на агенцията

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10