С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 апр 2019, 9:10, 6350 прочитания

Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори

Започна тестването на новите влакове, които ще се движат по новия маршрут

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България", при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Новите 18 метровлака са Siemens, които са напълно автоматизирани.

Очакванията са до края на тази година да бъдат пуснати в експлоатация първите 8 км от линията. Това съобщи в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, след като провери новите метровлакове и изпробва тренажора за обучение на машинисти.


По програма дейностите по другите 4 метростанции с дължина 4 км в кв. "Овча купел" трябва да бъдат приключени през първата половина на следващата година. Общо 12-те километра от третата линия ще намалят трафика в зоните с до 25% и ще спестят 11 хил. тона вредни емисии годишно, прогнозира Фандъкова.

През януари бяха отпуснати още 22 млн. лв за купуването на още 10 метровлака, които ще обслужват втория и третия етап от третата метролиния.


Новите преградни стени

Една от особеностите на третата метролиния са преградните стени, поставени с цел да предотвратяват инциденти. Те се отварят автоматично след спирането на влака на същото място, на което са вратите, и гарантират безопасността на пътниците. Заради предимствата им Столичната община е взела решение да поръча изграждането на такива и за част от метростанциите от първата линия на метрото, които са най-натоварени, като според изпълнителния директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев първи с обезопасителни стени ще са станциите "Опълченска" и "Стадион Васил Левски".



Техническите предимства

Новите влакове предават директен радиосигнал към диспечерския център и това позволява да се види точното им местоположение и да се предотврати застъпване с други влакове. Освен това двигателите им са асинхронни - при спирачен път или при инерция генерират ток, който влиза в системата на другите влакове, намиращи се в момента по трасето. "Това спестява до 25% енергия", обяснява Братоев.

Друга оптимизация е алуминиевото купе, което е по-леко (тежи с 8 тона по-малко от стоманеното) и също спестява разходи. Влаковете имат опция за добавка на хардуер и софтуер, която позволява управление без машинист, но още е рано да се каже дали тя ще бъде използвана. "Практиката е да има управляващо лице във влака, така че предпочитаме да има машинист", казва Братоев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 908 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 2777 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
#БългарияПод30 - млади, несъгласни и опасни

Те не харесват политиката и партиите, но нямат и желание да ги променят

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант