Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори

Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори

Започна тестването на новите влакове, които ще се движат по новия маршрут

8415 прочитания

© Надежда Чипева


Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България", при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Новите 18 метровлака са Siemens, които са напълно автоматизирани.

Очакванията са до края на тази година да бъдат пуснати в експлоатация първите 8 км от линията. Това съобщи в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, след като провери новите метровлакове и изпробва тренажора за обучение на машинисти.

По програма дейностите по другите 4 метростанции с дължина 4 км в кв. "Овча купел" трябва да бъдат приключени през първата половина на следващата година. Общо 12-те километра от третата линия ще намалят трафика в зоните с до 25% и ще спестят 11 хил. тона вредни емисии годишно, прогнозира Фандъкова.

През януари бяха отпуснати още 22 млн. лв за купуването на още 10 метровлака, които ще обслужват втория и третия етап от третата метролиния.

Новите преградни стени

Една от особеностите на третата метролиния са преградните стени, поставени с цел да предотвратяват инциденти. Те се отварят автоматично след спирането на влака на същото място, на което са вратите, и гарантират безопасността на пътниците. Заради предимствата им Столичната община е взела решение да поръча изграждането на такива и за част от метростанциите от първата линия на метрото, които са най-натоварени, като според изпълнителния директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев първи с обезопасителни стени ще са станциите "Опълченска" и "Стадион Васил Левски".

Техническите предимства

Новите влакове предават директен радиосигнал към диспечерския център и това позволява да се види точното им местоположение и да се предотврати застъпване с други влакове. Освен това двигателите им са асинхронни - при спирачен път или при инерция генерират ток, който влиза в системата на другите влакове, намиращи се в момента по трасето. "Това спестява до 25% енергия", обяснява Братоев.

Друга оптимизация е алуминиевото купе, което е по-леко (тежи с 8 тона по-малко от стоманеното) и също спестява разходи. Влаковете имат опция за добавка на хардуер и софтуер, която позволява управление без машинист, но още е рано да се каже дали тя ще бъде използвана. "Практиката е да има управляващо лице във влака, така че предпочитаме да има машинист", казва Братоев.

Фотограф: Надежда Чипева
МЕТРОСТАНЦИЯ БЪЛГАРИЯ
Фотограф: Надежда Чипева
Метростанция "Булевард България"
Фотограф: Надежда Чипева
Метростанция "Булевард България"
Фотограф: Надежда Чипева
Метростанция "Красно село"
Фотограф: Надежда Чипева

Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България", при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Новите 18 метровлака са Siemens, които са напълно автоматизирани.

Очакванията са до края на тази година да бъдат пуснати в експлоатация първите 8 км от линията. Това съобщи в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, след като провери новите метровлакове и изпробва тренажора за обучение на машинисти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK