С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 апр 2019, 9:10, 7030 прочитания

Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори

Започна тестването на новите влакове, които ще се движат по новия маршрут

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България", при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Новите 18 метровлака са Siemens, които са напълно автоматизирани.

Очакванията са до края на тази година да бъдат пуснати в експлоатация първите 8 км от линията. Това съобщи в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, след като провери новите метровлакове и изпробва тренажора за обучение на машинисти.


По програма дейностите по другите 4 метростанции с дължина 4 км в кв. "Овча купел" трябва да бъдат приключени през първата половина на следващата година. Общо 12-те километра от третата линия ще намалят трафика в зоните с до 25% и ще спестят 11 хил. тона вредни емисии годишно, прогнозира Фандъкова.

През януари бяха отпуснати още 22 млн. лв за купуването на още 10 метровлака, които ще обслужват втория и третия етап от третата метролиния.


Новите преградни стени

Една от особеностите на третата метролиния са преградните стени, поставени с цел да предотвратяват инциденти. Те се отварят автоматично след спирането на влака на същото място, на което са вратите, и гарантират безопасността на пътниците. Заради предимствата им Столичната община е взела решение да поръча изграждането на такива и за част от метростанциите от първата линия на метрото, които са най-натоварени, като според изпълнителния директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев първи с обезопасителни стени ще са станциите "Опълченска" и "Стадион Васил Левски".



Техническите предимства

Новите влакове предават директен радиосигнал към диспечерския център и това позволява да се види точното им местоположение и да се предотврати застъпване с други влакове. Освен това двигателите им са асинхронни - при спирачен път или при инерция генерират ток, който влиза в системата на другите влакове, намиращи се в момента по трасето. "Това спестява до 25% енергия", обяснява Братоев.

Друга оптимизация е алуминиевото купе, което е по-леко (тежи с 8 тона по-малко от стоманеното) и също спестява разходи. Влаковете имат опция за добавка на хардуер и софтуер, която позволява управление без машинист, но още е рано да се каже дали тя ще бъде използвана. "Практиката е да има управляващо лице във влака, така че предпочитаме да има машинист", казва Братоев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 311 прочитания

Накъде след Венеция 1 Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

13 дек 2019, 345 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
#БългарияПод30 - млади, несъгласни и опасни

Те не харесват политиката и партиите, но нямат и желание да ги променят

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред институцията и възможните решения

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10