С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
25 апр 2019, 9:10, 6551 прочитания

Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще е готово след местните избори

Започна тестването на новите влакове, които ще се движат по новия маршрут

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България", при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Новите 18 метровлака са Siemens, които са напълно автоматизирани.

Очакванията са до края на тази година да бъдат пуснати в експлоатация първите 8 км от линията. Това съобщи в сряда кметът на София Йорданка Фандъкова, след като провери новите метровлакове и изпробва тренажора за обучение на машинисти.


По програма дейностите по другите 4 метростанции с дължина 4 км в кв. "Овча купел" трябва да бъдат приключени през първата половина на следващата година. Общо 12-те километра от третата линия ще намалят трафика в зоните с до 25% и ще спестят 11 хил. тона вредни емисии годишно, прогнозира Фандъкова.

През януари бяха отпуснати още 22 млн. лв за купуването на още 10 метровлака, които ще обслужват втория и третия етап от третата метролиния.


Новите преградни стени

Една от особеностите на третата метролиния са преградните стени, поставени с цел да предотвратяват инциденти. Те се отварят автоматично след спирането на влака на същото място, на което са вратите, и гарантират безопасността на пътниците. Заради предимствата им Столичната община е взела решение да поръча изграждането на такива и за част от метростанциите от първата линия на метрото, които са най-натоварени, като според изпълнителния директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев първи с обезопасителни стени ще са станциите "Опълченска" и "Стадион Васил Левски".



Техническите предимства

Новите влакове предават директен радиосигнал към диспечерския център и това позволява да се види точното им местоположение и да се предотврати застъпване с други влакове. Освен това двигателите им са асинхронни - при спирачен път или при инерция генерират ток, който влиза в системата на другите влакове, намиращи се в момента по трасето. "Това спестява до 25% енергия", обяснява Братоев.

Друга оптимизация е алуминиевото купе, което е по-леко (тежи с 8 тона по-малко от стоманеното) и също спестява разходи. Влаковете имат опция за добавка на хардуер и софтуер, която позволява управление без машинист, но още е рано да се каже дали тя ще бъде използвана. "Практиката е да има управляващо лице във влака, така че предпочитаме да има машинист", казва Братоев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Кюрдите сключиха сделка с Русия и Сирия срещу Турция, Орбан загуби Будапеща Вечерни новини: Кюрдите сключиха сделка с Русия и Сирия срещу Турция, Орбан загуби Будапеща

И още: Кьовеши официално е европейски главен прокурор; Борисов свиква Съвета за сигурност заради Сирия

14 окт 2019, 3636 прочитания

Иво Прокопиев: Прокуратурата създава предпоставки за саморазправа с журналисти Иво Прокопиев: Прокуратурата създава предпоставки за саморазправа с журналисти

В МВР е постъпила информация за потенциална заплаха, свързана с журналистически разследвания и публикации в "Капитал"

14 окт 2019, 1227 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
#БългарияПод30 - млади, несъгласни и опасни

Те не харесват политиката и партиите, но нямат и желание да ги променят

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие