// К1: Средата / Политика
Започна реконструкцията на жп гара Подуяне
Тя ще продължи 15 месеца и ще струва 2.9 млн. лв. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство"
"Очаквам Национална компания "Железопътна инфраструктура" да направи необходимото жп гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България след обновяването й", заяви той. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.
Автентичната гара
"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава, когато е ангажиран обществен ресурс", каза Желязков.
Жп гара Подуяне е открита през 1930 г., като е една от първите заедно със Сточна гара. До този момент не е правен основен ремонт. Тя е част от жп линията София - Пловдив. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващите пътници по това направление е 1.4 млн.
"Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата", обясняват от Министерството на транспорта.
И още гари
По оперативна програма "Транспорт" има три проекта за 6 гари за около 20 млн. лв., като останалите гари за ремонтиране са част от проектите за модернизация на жп линиите по направлението София - Бургас.
Реконструкцията на Подуяне е част от проекта "Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене по три обособени позиции". За Казичене тече обжалване на процедурата, но работата по жп гара Искър ще започне скоро.
Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности и на гарите Карнобат и Нова Загора. Изграждането на изцяло нови две гари ще има в Обеля, където тя ще има връзка с метрото, и в Костенец.
Още по темата
Гарата в Стара Загора ще се ремонтира от обединение на "Парсек груп" и "Бигла 3"
Въпреки че накрая е останал само един участник, цената е паднала с 1.5 млн. лв. под прогнозната
26 окт 2019Grand Theft Europe: Невероятната съдба на Георги Михлюзов
Как един 37-годишен българин попадна в датска мрежа за измами и свързана с тероризъм
7 май 2019Турци, китайци и италианци най-вероятно печелят най-големия жп търг
НКЖИ разпределя 1.2 млрд. лв. за линията Елин Пелин - Костенец, разделени в три отделни участъка
29 яну 2019Защо Централна гара Пловдив стана автогара
Концесионерът на жп гара Пловдив Миролюб Столарски я използва за автобусния си бизнес. Освен автогара изгражда хотел и сграда за офиси и магазини
23 ное 2018Данъчната оценка на Гара Пионер е едва 1.5 млн. лв., началната - тайна
Продавачът - държавната НКЖИ, ще даде срок от 37 дни за оферти за атрактивния терен
23 яну 2018Министерският съвет разреши продажбата на Гара Пионер в София
Процедурата се задейства след 15 години говорене по темата, но все още не е ясно дали и какво ще може да се строи там
6 дек 2017
И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде
15 дек 2019, 1154 прочитания

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система
15 дек 2019, 2273 прочитания
15 дек 2019, 3518 прочитания
15 дек 2019, 2237 прочитания
15 дек 2019, 1784 прочитания
15 дек 2019, 1398 прочитания
15 дек 2019, 1349 прочитания
Скандалът с къща за гости отпреди три години се оказва без последствия въпреки показното отстраняване