С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 4 май 2019, 11:00, 5379 прочитания

Започна реконструкцията на жп гара Подуяне

Тя ще продължи 15 месеца и ще струва 2.9 млн. лв. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Столичната гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България. Такива са надеждите на министъра на транспорта Росен Желязков, обявени при започването на ремонтните дейности по сградата.

"Очаквам Национална компания "Железопътна инфраструктура" да направи необходимото жп гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България след обновяването й", заяви той. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.


Реконструкцията на гара Подуяне се прави през Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) към Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Ремонтът ще струва 2.9 млн. лв. без ДДС, като изпълнител на проекта е "Инфраструктурно строителство" АД, което в миналото е било периферно свързано с "Химимпорт", а за подизпълнител е посочена "Главболгарстрой". От "Химимпорт" отрекоха всякаква връзка (коментарът е добавен на 5 май в 19 ч.).

Автентичната гара

"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава, когато е ангажиран обществен ресурс", каза Желязков.



Жп гара Подуяне е открита през 1930 г., като е една от първите заедно със Сточна гара. До този момент не е правен основен ремонт. Тя е част от жп линията София - Пловдив. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващите пътници по това направление е 1.4 млн.

"Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата", обясняват от Министерството на транспорта.

И още гари

По оперативна програма "Транспорт" има три проекта за 6 гари за около 20 млн. лв., като останалите гари за ремонтиране са част от проектите за модернизация на жп линиите по направлението София - Бургас.

Реконструкцията на Подуяне е част от проекта "Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене по три обособени позиции". За Казичене тече обжалване на процедурата, но работата по жп гара Искър ще започне скоро.

Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности и на гарите Карнобат и Нова Загора. Изграждането на изцяло нови две гари ще има в Обеля, където тя ще има връзка с метрото, и в Костенец.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава

И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде

15 дек 2019, 1154 прочитания

ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми 5 ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система

15 дек 2019, 2273 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Янаки Червеняков и дефектното му уволнение от фонд "Земеделие"

Скандалът с къща за гости отпреди три години се оказва без последствия въпреки показното отстраняване

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10