Започна реконструкцията на жп гара Подуяне
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започна реконструкцията на жп гара Подуяне

"Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", каза транспортният министър Росен Желязков (вляво)

Започна реконструкцията на жп гара Подуяне

Тя ще продължи 15 месеца и ще струва 2.9 млн. лв. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство"

Калина Горанова
7184 прочитания

"Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", каза транспортният министър Росен Желязков (вляво)

© Министерство на транспорта


Столичната гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България. Такива са надеждите на министъра на транспорта Росен Желязков, обявени при започването на ремонтните дейности по сградата.

"Очаквам Национална компания "Железопътна инфраструктура" да направи необходимото жп гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България след обновяването й", заяви той. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.

Реконструкцията на гара Подуяне се прави през Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) към Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Ремонтът ще струва 2.9 млн. лв. без ДДС, като изпълнител на проекта е "Инфраструктурно строителство" АД, което в миналото е било периферно свързано с "Химимпорт", а за подизпълнител е посочена "Главболгарстрой". От "Химимпорт" отрекоха всякаква връзка (коментарът е добавен на 5 май в 19 ч.).

Автентичната гара

"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава, когато е ангажиран обществен ресурс", каза Желязков.

Жп гара Подуяне е открита през 1930 г., като е една от първите заедно със Сточна гара. До този момент не е правен основен ремонт. Тя е част от жп линията София - Пловдив. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващите пътници по това направление е 1.4 млн.

"Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата", обясняват от Министерството на транспорта.

И още гари

По оперативна програма "Транспорт" има три проекта за 6 гари за около 20 млн. лв., като останалите гари за ремонтиране са част от проектите за модернизация на жп линиите по направлението София - Бургас.

Реконструкцията на Подуяне е част от проекта "Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене по три обособени позиции". За Казичене тече обжалване на процедурата, но работата по жп гара Искър ще започне скоро.

Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности и на гарите Карнобат и Нова Загора. Изграждането на изцяло нови две гари ще има в Обеля, където тя ще има връзка с метрото, и в Костенец.

Столичната гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България. Такива са надеждите на министъра на транспорта Росен Желязков, обявени при започването на ремонтните дейности по сградата.

"Очаквам Национална компания "Железопътна инфраструктура" да направи необходимото жп гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България след обновяването й", заяви той. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D


    Самоковката бастисва хубавия ни град типично по герберски - с огромни разкопавания на огромни обекти за "усвояване" на огромни суми от подбрани фирми на принципа "на всекиго по нещо яко": на Валентин Златевата Джи Пи груп - Графа, на Пеевската ПСТ холдинг - Кристал и градината между НС и университета, сега на ТИМ-аджиите - подуенската гара.

    В нескончаемите ремонти непрозрачно се изливат десетки милиони без Фандъката да се интересува от резултата: при дъжд "обновеният" Дондуков става езеро, петима се пребиха на "перките" по Графа, плочите пред св.Седмочисленици вече хлопат, както го правят и пренаредените пред НДК. Ремонтаджиите продават на учителката пейки за по 10 000 лв броя, които в каталога на фирмата-вносител струват 1600 лв, калкулират й кошчета за боклук по 1000, табелки по 400, каменни блокчета по 350... И тя ги купува - за нас! Така и не разбрах надгробният паметник на Герб на Гарибалди колко ни излезе.

    Куче влачи ТИР...
    Ако, че баце други ги приказва снощи по телевизора. Вечните софийски ремонти нагледно показват, че където е текло, водопадът ще продължава, докато го има Герб...

  • 2
    violeta7 avatar :-|
    ВаняХр

    Дано да я направят качествено гарата, на мен лично винаги ми е била по някакъв почти арт-деко начин атрактивна. Ужасява ме перспективата да стане втори "Граф", кой знае, може да решат и там да монтират акули да предпазват от релсите :)
    Отделно, всяко наливане на пари в БДЖ си е безмислено, но айде да видим...

    До коментар [#1] от "D-r D":

    Докторе, принципно сте прав, но техническа забележка - "Инфраструктурно строителство" и ГБС нямат дори и косвена връзка с Химимпорт, както се сетиха да си признаят и авторите.

  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D

    До коментар [#2] от "ВаняХр.":

    ВаняХр.,
    Благодаря за уточнението. Както сигурно допускате, за пореден път се предоверих на видимо доста кухата експертиза на авторите в Капитал.

    Онзи ден четох един доста стряскащ анализ с конкретни позовавания за направените през годините изменения в доминираните от герб парламенти в законодателството, касаещи големите инфраструктурни проекти - ЗУТ, ЗОП и пр.

    Ами крадат си съвсем законно. Затова Борисов е така ербап.
    И като имаме лошия пример с Графа, допускам, че и с БДЖ инфрастуктурата ще е същото. На корумпевластниците им е все тая дали 60-те им процента ще минават през ТИМ или направо през ГБС на Пешов.
    Те и не знаят какво е арт деко...

  • 4
    isg56556823 avatar :-?
    Димитрова

    За пореден път от Капитал доказаха, че не си проверяват информацията. Или пък се опитват да направят сензация с надежда, че никой няма да ги поправи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK