С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 4 май 2019, 11:00, 4990 прочитания

Започна реконструкцията на жп гара Подуяне

Тя ще продължи 15 месеца и ще струва 2.9 млн. лв. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Столичната гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България. Такива са надеждите на министъра на транспорта Росен Желязков, обявени при започването на ремонтните дейности по сградата.

"Очаквам Национална компания "Железопътна инфраструктура" да направи необходимото жп гара Подуяне да стане част от културно-историческо наследство на България след обновяването й", заяви той. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.


Реконструкцията на гара Подуяне се прави през Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) към Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Ремонтът ще струва 2.9 млн. лв. без ДДС, като изпълнител на проекта е "Инфраструктурно строителство" АД, което в миналото е било периферно свързано с "Химимпорт", а за подизпълнител е посочена "Главболгарстрой". От "Химимпорт" отрекоха всякаква връзка (коментарът е добавен на 5 май в 19 ч.).

Автентичната гара

"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава, когато е ангажиран обществен ресурс", каза Желязков.



Жп гара Подуяне е открита през 1930 г., като е една от първите заедно със Сточна гара. До този момент не е правен основен ремонт. Тя е част от жп линията София - Пловдив. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващите пътници по това направление е 1.4 млн.

"Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата", обясняват от Министерството на транспорта.

И още гари

По оперативна програма "Транспорт" има три проекта за 6 гари за около 20 млн. лв., като останалите гари за ремонтиране са част от проектите за модернизация на жп линиите по направлението София - Бургас.

Реконструкцията на Подуяне е част от проекта "Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене по три обособени позиции". За Казичене тече обжалване на процедурата, но работата по жп гара Искър ще започне скоро.

Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности и на гарите Карнобат и Нова Загора. Изграждането на изцяло нови две гари ще има в Обеля, където тя ще има връзка с метрото, и в Костенец.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1625 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1410 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Янаки Червеняков и дефектното му уволнение от фонд "Земеделие"

Скандалът с къща за гости отпреди три години се оказва без последствия въпреки показното отстраняване

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов