Aéroports de Paris и турската ТАV поведоха за концесията на летище София

И петте европейски кандидата бяха допуснати до отваряне на офертите

Председател на комисията за избора на концесионер е зам. министър Велик Занчев, който преди да заеме този пост беше директор в БДЖ
Председател на комисията за избора на концесионер е зам. министър Велик Занчев, който преди да заеме този пост беше директор в БДЖ    ©  Надежда Чипева
Председател на комисията за избора на концесионер е зам. министър Велик Занчев, който преди да заеме този пост беше директор в БДЖ
Председател на комисията за избора на концесионер е зам. министър Велик Занчев, който преди да заеме този пост беше директор в БДЖ    ©  Надежда Чипева

Aéroports de Paris Group предложи най-високо концесионно възнаграждение, а Manchester Airports Group - най-висока инвестиция. Това стана ясно по време на отварянето на офертите на кандидатите в четвъртък за концесията на летище София в Министерството на транспорта.

Всичките петима кандидати бяха допуснати до отваряне на офертите, като отговарят на условията на процедурата. Разглеждането на офертите ще продължи поне месец.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


14 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Значи дори най-ниската оферта за минималното концесионно плащане е около 3 пъти по-голяма от печалбата на държавното летище:

    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/05/08/3505299_letishte_sofiia_otchete_126_mln_lv_pechalba_za/

    И това при положение, че ще се строи нов терминал + стотици милиони инвестиции. Хайде сега ми говорете за одържавяване на дружества.

  • 2
    cobourga avatar :-|
    cobourga

    ВАЖНО !!!!!!!!!!!! Френско-Турската оферта е надута. И това не е случайно. Искат да спечелят, особено Ердоган-истите. Опасността е след няколко години французите ще се изнесат и ще остане само ТУРСКАТА ФИРМА ЗА ОПЕРАТОР !!!! Те ти булка голяма далавера !!!!!! В договора може да се предвиди добра защита, но подкупната ГЕРБава шайка няма да го направи !!! АНАДЪМ !!!

  • 3
    kdo52372883 avatar :-?
    kdo52372883

    Има си хас турците да не спечелят "състезанието". А французите са вътре само за парлама. Нали Тиквата напоследък прави и невъзможното, за да уйдиса на "нашите комшии и приятели". Йок, сакън иначе да не разсърдим Падишаха!!!

  • 4
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    Писах го и другаде:

    Не трябва да се вторачваме в приходите от концесията. Щото те се получават от летищните такси. Които ги плащат пасажерите - т.е. ние и вие.

    Аз смятам, че концесията трябва да има таван върху размера на летищните такси, а да се концентрира върху броя пътници. Ние имаме интерес пътнико-потокът да расте. Това е меродавното в случая. А не дали ще вземем 5 милиона годишно повече. Щото тези 5 милиона, нямат кой знае какво съществено значение (държавата всяка година харчи милиарди).

    Другото е, че предишните концесии (на летищата във Варна и Бургас) имаха клауза забраняваща развитието на летища в радиус от 150км. Ако се допусне такава клауза и сега това би било ужасна грешка. Щото в радиус от 150км е не само Пловдив, но и няколко други потенциални летища (бивши военни летища, които могат да бъдат развити).

  • 5
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Белградското летище "Никола Тесла" беше наскоро надено на концесия на френския гигант VINCI (без турци този път). А самите турци имат амбиции в Истанбул за най-голямото летище в света. В такава свирепа регионална конкуренция, Летище София не може да си остане просто една провинциална държавна автогара. Така че Тиквата и неговите калинки трябва този път сериозно да помислят за националния интерес, а не за кой ще им бутне най-много подкуп.

  • 6
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko

    Как става този път без дяловото участие на Химимпорт?

  • 7
    western_ avatar :-|
    western_

    До коментар [#2] от "cobourga":

    о не! Ужас! И какво ще стане тогава? Ще ни докарат бежанци и ще преместят границата до Пловдив ли? Ще станем турска колония ли? Подготвят ни отсега

  • 8
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina


    До коментар [#] от "
    western_
    ":

    Проблемът е, че ADP участва в конкурса "заедно" с турската TAV, в която тя вече притежава 46%, и която се пробва самостоятелно на първия провален конкурс. TAV вече има силно самостоятелно присъствие в региона (без ADP). Така че вероятността французите да участват само като параван за интересите на TAV въобще не е за подценяване.

  • 9
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg

    В Македония ТАВ спечелиха Скопие и Охрид с обещанието да направят карго летище в Щип. Такова, 10 години по-късно, разбира се и до днес няма! Да не се окаже, че обещанията за инвестиции са едни кухи числа???

    https://balkaninsight.com/2008/09/03/turkey-s-tav-to-modernise-macedonia-airports/?fbclid=IwAR3JQsi_yttDauJzKnzQU8dhwfsZ_9Q0Dmhx5RTxlWROW-fkzgz2WnJ3QKI

    Там държавата плаща на УИЗ да лети до нови маршрути от Скопие и Охрид чрез субсидийна програма вместо концесионерът.

    В Тбилиси не прехвърча лоукостер:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tbilisi_International_Airport

    Французите управляват Загреб, където заради високи такси Раянер и Уизер не искат да летят, а в момента са най-големите играчи у нас. Иначе е мн лъскаво, ново и всичко, ама билетите на тройни цени от София, супер направо:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Zagreb_Airport

    Това за мен е най-лошият вариант за София, дано спечели някой от другите 4 със сериозен опит в управление на летища с клиенти като Уиз и Раян - това със сигурно са Манчестър и Копенхаген. Амин

  • 10
    antubis avatar :-|
    antubis

    Стига сте говорили глупости ... "турците искат да затрият летище София". В Истанбул живеят 15 000 000 - над 10 пъти повече от София. Летището в Истанбул географски е по-добро за прекачване към Азия/Африка, а пък с новите самолети и технологии почти никоя европейска дестинация не ги ползва - може си директно от Лондон до Пекин или Мюнхен до Банкок. И идва и другия въпрос - вие наистина ли искате над главите ви да прелита всеки ден същия трафик колкото е в Истанбул? 1500 полета на ден минаваха през него - на всяка минута кацане.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата