Aéroports de Paris и турската ТАV поведоха за концесията на летище София
И петте европейски кандидата бяха допуснати до отваряне на офертите


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Aéroports de Paris Group предложи най-високо концесионно възнаграждение, а Manchester Airports Group - най-висока инвестиция. Това стана ясно по време на отварянето на офертите на кандидатите в четвъртък за концесията на летище София в Министерството на транспорта.
Всичките петима кандидати бяха допуснати до отваряне на офертите, като отговарят на условията на процедурата. Разглеждането на офертите ще продължи поне месец.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Значи дори най-ниската оферта за минималното концесионно плащане е около 3 пъти по-голяма от печалбата на държавното летище:
3505299_letishte_sofiia_otchete_126_mln_lv_pechalb a_za/
https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2019/05/08/
И това при положение, че ще се строи нов терминал + стотици милиони инвестиции. Хайде сега ми говорете за одържавяване на дружества.
ВАЖНО !!!!!!!!!!!! Френско-Турската оферта е надута. И това не е случайно. Искат да спечелят, особено Ердоган-истите. Опасността е след няколко години французите ще се изнесат и ще остане само ТУРСКАТА ФИРМА ЗА ОПЕРАТОР !!!! Те ти булка голяма далавера !!!!!! В договора може да се предвиди добра защита, но подкупната ГЕРБава шайка няма да го направи !!! АНАДЪМ !!!
Има си хас турците да не спечелят "състезанието". А французите са вътре само за парлама. Нали Тиквата напоследък прави и невъзможното, за да уйдиса на "нашите комшии и приятели". Йок, сакън иначе да не разсърдим Падишаха!!!
Писах го и другаде:
Не трябва да се вторачваме в приходите от концесията. Щото те се получават от летищните такси. Които ги плащат пасажерите - т.е. ние и вие.
Аз смятам, че концесията трябва да има таван върху размера на летищните такси, а да се концентрира върху броя пътници. Ние имаме интерес пътнико-потокът да расте. Това е меродавното в случая. А не дали ще вземем 5 милиона годишно повече. Щото тези 5 милиона, нямат кой знае какво съществено значение (държавата всяка година харчи милиарди).
Другото е, че предишните концесии (на летищата във Варна и Бургас) имаха клауза забраняваща развитието на летища в радиус от 150км. Ако се допусне такава клауза и сега това би било ужасна грешка. Щото в радиус от 150км е не само Пловдив, но и няколко други потенциални летища (бивши военни летища, които могат да бъдат развити).
Белградското летище "Никола Тесла" беше наскоро надено на концесия на френския гигант VINCI (без турци този път). А самите турци имат амбиции в Истанбул за най-голямото летище в света. В такава свирепа регионална конкуренция, Летище София не може да си остане просто една провинциална държавна автогара. Така че Тиквата и неговите калинки трябва този път сериозно да помислят за националния интерес, а не за кой ще им бутне най-много подкуп.
Как става този път без дяловото участие на Химимпорт?
До коментар [#2] от "cobourga":
о не! Ужас! И какво ще стане тогава? Ще ни докарат бежанци и ще преместят границата до Пловдив ли? Ще станем турска колония ли? Подготвят ни отсега
До коментар [#] от "
western_
":
Проблемът е, че ADP участва в конкурса "заедно" с турската TAV, в която тя вече притежава 46%, и която се пробва самостоятелно на първия провален конкурс. TAV вече има силно самостоятелно присъствие в региона (без ADP). Така че вероятността французите да участват само като параван за интересите на TAV въобще не е за подценяване.
В Македония ТАВ спечелиха Скопие и Охрид с обещанието да направят карго летище в Щип. Такова, 10 години по-късно, разбира се и до днес няма! Да не се окаже, че обещанията за инвестиции са едни кухи числа???
to-modernise-macedonia-airports/?fbclid=IwAR3JQsi_ yttDauJzKnzQU8dhwfsZ_9Q0Dmhx5RTxlWROW-fkzgz2WnJ3QK I
l_Airport
https://balkaninsight.com/2008/09/03/turkey-s-tav-
Там държавата плаща на УИЗ да лети до нови маршрути от Скопие и Охрид чрез субсидийна програма вместо концесионерът.
В Тбилиси не прехвърча лоукостер:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tbilisi_Internationa
Французите управляват Загреб, където заради високи такси Раянер и Уизер не искат да летят, а в момента са най-големите играчи у нас. Иначе е мн лъскаво, ново и всичко, ама билетите на тройни цени от София, супер направо:
https://en.wikipedia.org/wiki/Zagreb_Airport
Това за мен е най-лошият вариант за София, дано спечели някой от другите 4 със сериозен опит в управление на летища с клиенти като Уиз и Раян - това със сигурно са Манчестър и Копенхаген. Амин
Стига сте говорили глупости ... "турците искат да затрият летище София". В Истанбул живеят 15 000 000 - над 10 пъти повече от София. Летището в Истанбул географски е по-добро за прекачване към Азия/Африка, а пък с новите самолети и технологии почти никоя европейска дестинация не ги ползва - може си директно от Лондон до Пекин или Мюнхен до Банкок. И идва и другия въпрос - вие наистина ли искате над главите ви да прелита всеки ден същия трафик колкото е в Истанбул? 1500 полета на ден минаваха през него - на всяка минута кацане.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.