Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

pixabay.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

2357 прочитания

pixabay.com

© pixabay.com


Според експерти наемането на неподходящ човек може да струва много финансови средства на една компания, като се вземат предвид фактори като времето на мениджмънта за повторно търсене на кадри и загубата на производителност. Когато наетото лице е не просто неподходящо, но и некомпетентно за позицията, щетите могат да бъдат дори и в още по-големи размери. Провеждането на ефективна кампания за набиране на персонал може да се окаже доста трудно. Ето няколко съвета, които биха могли да улеснят процеса:

Набирането на персонал започва с обявата за работа, затова е важно да сте наясно какъв точно кандидат търсите. Уверете се, че описанието на длъжността включва желаните характеристики, професионални умения и опит, които търсите в потенциалните кандидати.

В зависимост от установените потребности от наемане на персонал се определят целеви групи, от които могат да дойдат най-подходящите потенциални кандидати. Такива могат да бъдат например студентите от определени специалности в конкретни висши училища или ученици от съответни професионални училища. В зависимост от бизнеса подходяща целева група могат да бъдат регистрираните в бюрото по труда в конкретно селище или регион, членовете на някаква професионална общност, та дори посетителите на определени тематични сайтове и т.н.

В много компании е обичайна практика да се искат препоръки след приключване на интервюто. Някои фирми дори правят предложения за работа, без да получат задоволителни такива. За да се гарантира, че информацията, събрана по време на процеса на наемане е надеждна, компаниите трябва да поискат препоръки от кандидатите, след като са одобрили първата група кандидати и преди интервютата лице в лице.

Най-добрите и често най-надеждните служители не остават без работа за дълго време. Ако процесът по набиране на персонал е твърде дълъг, шансовете най-добрите кандидати да получат оферта за работа от друга фирма, преди да сте взели решение, са големи. Когато решите да наемете нов кандидат, направете процеса максимално кратък. Ако наистина не искате да премахнете многобройните стъпки за набиране на персонал, тогава винаги можете да обмислите да правите изключения за особено квалифицираните кандидати.

Разгледайте и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.

"Икономедиа" търси:

Front-end програмист Редактор

Business Intelligence/ETL Consultant

Български хелзинкски комитет търси:

Програмен координатор


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK