С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 май 2019, 9:37, 5682 прочитания

Строителните фирми се впуснаха в надпревара за 474 млн. лв.

Парите са осигурени от АПИ за поддържане на републиканската мрежа в следващите 5 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо 63 оферти бяха подадени в шестте обществени поръчки на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за поддържане на републиканската пътна мрежа в следващите 5 години. Бюджет им е 474 млн. лв., като е разпределен между шестте района в страната - Северозападен, Северен Централен, Североизточен, Югозападен, Южен Централен и Югоизточен. Кандидатите са толкова много, тъй като всяка поръчка е разделена на няколко позиции - по области, за които фирмите участват поотделно, без ограничения. От големите строители отсъстват само "Джи Пи груп" и "Главболгарстрой".

Това е вторият опит на пътната агенция да възложи дейностите по превантивно, текущо и зимно поддържане на републиканската мрежа. След решение на Комисията за защита на конкуренцията, което установи редица допуснати грешки в документацията на предишните търгове, в началото на тази година те бяха прекратени. АПИ нанесе корекции в тръжната документация и обяви процедурите отново, като сега се отварят техническите оферти на кандидатите. През лятото се очаква да бъдат обявени и ценовите им предложения.


Настоящите договори за поддържане са за срок от 48 месеца, като бяха подписани между 2014 и 2016 г. Заради забавения избор на нови строителни фирми, които да отговарят за тази дейност, обаче се наложи старите споразумения да се удължат.

Кой участва

Най-много - за цели 10 области, наддава "Трейс груп холд", като използва различните си подразделения. Навсякъде обаче дружеството участва чрез обединение както между свои, така и с други компании, като "Автомагистрали Черно Море" например.



С по 6 кандидатури са "ПСТ груп" и "Инфра експерт", а с по четири - "Щрабаг" и ВДХ. Всички те също са сформирали обединения.

На този фон изключително впечатление прави отсъствието на едни от най-големи строителни компании - "Джи Пи груп", "Главболгарстрой" и "ГБС - Инфраструктурно строителство". От една страна, това може да се обясни с немалкото обекти, по които вече работят тези фирми, и липсата на достатъчно техника и кадри, за да поемат още. Но от друга, не е изключено именно това да са българските дружества, които ще бъдат използвани като подизпълнители при строителните дейности на новите газопроводи. Както е известно, продължението на "Турски поток" през България беше спечелено от саудитската "Аркад", а междусистемната газова връзка с Гърция вероятно ще се прави от регистрираната в южната ни съседка J&P Avax. Точно затова се очаква тежи чуждестранни фирми да ползват услугите и техниката на местни играчи за изкопните работи.

Как са разпределени парите

Най-скъпата обособена позиция е тази за област София - на стойност 47.9 млн. лв. без ДДС. Това е логично, тъй като дължината на пътната мрежа, за която АПИ отговаря там, е и най-голяма - над 1349 км. Следващите позиции, за които ще бъдат дадени най-много средства, са за област Бургас - 25.1 млн. лв., и за област Велико Търново - 23.2 млн. лв.

Това обаче са минималните разходи, които АПИ ще направи за поддръжка на пътната мрежа. Обичайна практика е по договорите на избраните фирми да се отпускат милиони допълнителни средства за непредвидени ремонти. През октомври например правителството отпусна цели 150 млн. лв. допълнително към строителните компании, сключили именно такива договори. Целта беше да се подсигурят обекти като пътя между София и Перник през Владая, източната дълга на околовръстния път на столицата, шосетата Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не, няма опасност за фиксирания курс на лева 21 Не, няма опасност за фиксирания курс на лева

Лоша комуникация и медийни спекулации донесоха страхове, че валутният борд тихомълком се премахва

26 яну 2020, 7695 прочитания

Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза

И още: Кристалина Георгиева уверена, че България ще влезе в чакалнята на еврозоната през април; екопроблеми в различни части на страната белязаха почивните дни

26 яну 2020, 1960 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
София ще ремонтира сградата си на ул. "Оборище" 44

Архитектурният паметник в стил "сецесион" е строен през 1911 г. по проект на арх. Георги Фингов

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10