С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 май 2019, 9:37, 5214 прочитания

Строителните фирми се впуснаха в надпревара за 474 млн. лв.

Парите са осигурени от АПИ за поддържане на републиканската мрежа в следващите 5 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общо 63 оферти бяха подадени в шестте обществени поръчки на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за поддържане на републиканската пътна мрежа в следващите 5 години. Бюджет им е 474 млн. лв., като е разпределен между шестте района в страната - Северозападен, Северен Централен, Североизточен, Югозападен, Южен Централен и Югоизточен. Кандидатите са толкова много, тъй като всяка поръчка е разделена на няколко позиции - по области, за които фирмите участват поотделно, без ограничения. От големите строители отсъстват само "Джи Пи груп" и "Главболгарстрой".

Това е вторият опит на пътната агенция да възложи дейностите по превантивно, текущо и зимно поддържане на републиканската мрежа. След решение на Комисията за защита на конкуренцията, което установи редица допуснати грешки в документацията на предишните търгове, в началото на тази година те бяха прекратени. АПИ нанесе корекции в тръжната документация и обяви процедурите отново, като сега се отварят техническите оферти на кандидатите. През лятото се очаква да бъдат обявени и ценовите им предложения.


Настоящите договори за поддържане са за срок от 48 месеца, като бяха подписани между 2014 и 2016 г. Заради забавения избор на нови строителни фирми, които да отговарят за тази дейност, обаче се наложи старите споразумения да се удължат.

Кой участва

Най-много - за цели 10 области, наддава "Трейс груп холд", като използва различните си подразделения. Навсякъде обаче дружеството участва чрез обединение както между свои, така и с други компании, като "Автомагистрали Черно Море" например.



С по 6 кандидатури са "ПСТ груп" и "Инфра експерт", а с по четири - "Щрабаг" и ВДХ. Всички те също са сформирали обединения.

На този фон изключително впечатление прави отсъствието на едни от най-големи строителни компании - "Джи Пи груп", "Главболгарстрой" и "ГБС - Инфраструктурно строителство". От една страна, това може да се обясни с немалкото обекти, по които вече работят тези фирми, и липсата на достатъчно техника и кадри, за да поемат още. Но от друга, не е изключено именно това да са българските дружества, които ще бъдат използвани като подизпълнители при строителните дейности на новите газопроводи. Както е известно, продължението на "Турски поток" през България беше спечелено от саудитската "Аркад", а междусистемната газова връзка с Гърция вероятно ще се прави от регистрираната в южната ни съседка J&P Avax. Точно затова се очаква тежи чуждестранни фирми да ползват услугите и техниката на местни играчи за изкопните работи.

Как са разпределени парите

Най-скъпата обособена позиция е тази за област София - на стойност 47.9 млн. лв. без ДДС. Това е логично, тъй като дължината на пътната мрежа, за която АПИ отговаря там, е и най-голяма - над 1349 км. Следващите позиции, за които ще бъдат дадени най-много средства, са за област Бургас - 25.1 млн. лв., и за област Велико Търново - 23.2 млн. лв.

Това обаче са минималните разходи, които АПИ ще направи за поддръжка на пътната мрежа. Обичайна практика е по договорите на избраните фирми да се отпускат милиони допълнителни средства за непредвидени ремонти. През октомври например правителството отпусна цели 150 млн. лв. допълнително към строителните компании, сключили именно такива договори. Целта беше да се подсигурят обекти като пътя между София и Перник през Владая, източната дълга на околовръстния път на столицата, шосетата Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Държавата предлага нова порция ДЦК за 200 млн. лв. 1 Държавата предлага нова порция ДЦК за 200 млн. лв.

Така общият обем пласиран дълг от началото на годината може да достигне 900 млн. лв.

20 авг 2019, 472 прочитания

Личните лекари подготвят кол-център за часове за прегледи и ваксинация Личните лекари подготвят кол-център за часове за прегледи и ваксинация

Здравното министерство все още не е включило в имунизационния календар ваксината срещу варицела

20 авг 2019, 582 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
София ще ремонтира сградата си на ул. "Оборище" 44

Архитектурният паметник в стил "сецесион" е строен през 1911 г. по проект на арх. Георги Фингов

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство