С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 15 май 2019, 12:21, 2325 прочитания

Пътната агенция ще даде 63 млн. лв. за пътна маркировка

Сумата е за 5 години и е три пъти по-висока от предходния търг за полагане на маркировка - 20 млн. лв. за 4 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като избра кой да доставя мантинели в срок от четири години и събра оферти за поддържането на републиканската пътна мрежа за следващите пет, сега Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви и търг и за дългосрочни договори за пътна маркировка.

Договорите по тази обществена поръчка вече се сключват за пет години вместо за четири, както е било досега, като от АПИ се позоваха пред "Капитал" на Закона за обществени поръчки, че това е максималната продължителност на договорите с периодично или продължително изпълнение.


Общата сума, която агенцията е предвидила, е 63 млн. лв., като я е разделила поравно за всеки район в страната - по 10.5 млн. лв. за шестте региона. Интересен момент е, че тази сума е с пъти по-висока в сравнение с предходния търг за дългосрочни договори за маркировка.

Кандидатите могат да подават оферти само за две от шестте обособени позиции и ако ценовите им оферти надвишават прогнозната стойност, ще бъдат отстранени. Крайният срок за подаване на оферти е 17 юни.

Парите са много, сроковете изтичат

Последната подобна поръчка е била на стойност 19.9 млн. лв. без ДДС, като за всяка обособена позиция прогнозната стойност е била 3 333 333 лв. Това е над три пъти по-малко в сравнение със сегашната прогнозна цена от 63 млн. лв. Дори да се вземе предвид, че старите договори са за 4 години, а новите ще са за 5, досега сумата за един район е била по около 830 хил. лв. на година, докато занапред ще бъде по 2.1 млн. лв. на година.
От АПИ обясниха за "Капитал" повишението с това, че сумата по договора винаги накрая е по-ниска от реалната, защото традиционно по тези договори винаги има допълнителни и извънредни плащания. И уточниха, че са изчислили стойността на новия търг на база на реалните плащания от предходните години по предишни договори.



Дори и така обаче сумата за новите договори е поне двойно по-висока. Данните показват, че на фирмите, които поддържат маркировката
досега - за почти 4 години, са изплатени около 24.3 млн. лв. (виж таблицата) Така, ако АПИ ползва за референтни стойности тези суми, то за 5 години реалната стойност би трябвало да е около 31 млн. лв.


Освен че стойностите са много по-високи, не е ясно и защо поръчката е обявена чак сега, след като някои от предишните договори са вече изтекли, а други ще приключат съвсем скоро. Вече е изтекъл договорът за Южен Централен район, по който работи Обединение "ПИБИ - МАРК" с участници "Пи Ес Ай" Стара Загора и "Битулайт", както и този на обединение между фирмите "Зебра" и "Мегахим" - на 14 май. Договорът на обединение с участник "Трейс груп холд" пък приключва на 8 юни.

Другият месец приключва и заданието на "Виалукс България", "Пътни строежи - В. Търново" и "Пътперфект - Т", които правят маркировката в Северен Централен район. "ПСТ груп" пък са отговаряли за два района - Югоизточния и Югозападния район, с договори съответно до юли и ноември. Но дори дотогава не е сигурно, че ще има избран изпълнител предвид дългите процедури.

"В областите, в които срокът за изпълнение на договорите за полагане на хоризонтална маркировка е изтекъл, необходимите дейности ще бъдат възлагани на пътноподдържащите фирми до подписването на нови договори с избраните изпълнители в стартираната обществена поръчка по ЗОП", обясниха от пътната агенция. Това означава пък, че ще има още допълнителни плащания извън и без това раздутия бюджет на поръчката.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ВАС отмени екооценката на Общия устройствен план на Приморско ВАС отмени екооценката на Общия устройствен план на Приморско

Според съда има пропуски и непълноти в доклада за екологична оценка

21 май 2019, 266 прочитания

Ново движение за "Хемус" и за пътя Асеновград-Кърджали 1 Ново движение за "Хемус" и за пътя Асеновград-Кърджали

Докато премиерът обикаля страната предизборно, пътната агенция ударно пуска поръчки

20 май 2019, 3628 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Земи за тех паркове и индустриални зони ще се отчуждават експресно

Парламентът прие бързо промени в Закона за държавната собственост, които задължават съда да се произнася в 7-дневен срок

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти