Пристан за избрани

С ускорени процедури пристанището на ТЕЦ "Варна" е на път да вземе от държавата бизнес за 70 млн. лв. на година

Още през 2017 г. кметът на Варна Иван Портних обяви, че големите кораби, които сега товарят зърно и скрап близо до центъра на Варна, трябва да се преместят на кейовете на ТЕЦ "Варна" край село Езерово. Тогава малцина обърнаха внимание на думите му, тъй като стопанисваната от CEZ централа отдавна не работеше, а въглищният ѝ терминал бе неизползваем за други цели. От днешна гледна точка обаче Портних, изглежда, е подготвял публиката за предстоящото прехвърляне на тези от държавното "Пристанище Варна" към пристана, вече собственост на Ахмед Доган.

По данни на изпълнителната агенция "Морска администрация" досега въпросният порт не е управляван от лицензиран оператор. От CEZ уточниха за "Капитал", че правата им са били само върху експлоатацията на топлоцентралата, но не и за пристанищния терминал. През последните месеци обаче държавните институции са издали куп разрешения и лицензи, с които ТЕЦ "Варна" да се превърне в пристанищен оператор, а малкият въглищен терминал да се разшири до ново търговско пристанище. Държавата освен това се съгласява да бъде партньор на Доган в морското начинание, тъй като части от порта, включително кейовата стена, са нейна собственост и без тях портът не би могъл да функционира. Останали са за отстраняване още няколко пречки, за да може частното пристанище на Доган да посрещне първия кораб.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се