С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 май 2019, 11:26, 5277 прочитания

Морският бизнес на Доган: Пристан за избрани

С ускорени процедури пристанището на ТЕЦ "Варна" е на път да вземе от държавата бизнес за 70 млн. лв. на година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Бизнес империята на Доган

ТЕЦ "Варна" - милиони без покритие

Държавата плаща на Ахмед Доган за нещо, което не е сигурно, че може да получи, тъй като техническото състояние на ТЕЦ-а не позволява безопасното му управление

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

Още през 2017 г. кметът на Варна Иван Портних обяви, че големите кораби, които сега товарят зърно и скрап близо до центъра на Варна, трябва да се преместят на кейовете на ТЕЦ "Варна" край село Езерово. Тогава малцина обърнаха внимание на думите му, тъй като стопанисваната от CEZ централа отдавна не работеше, а въглищният ѝ терминал бе неизползваем за други цели. От днешна гледна точка обаче Портних, изглежда, е подготвял публиката за предстоящото прехвърляне на тези от държавното "Пристанище Варна" към пристана, вече собственост на Ахмед Доган.

По данни на изпълнителната агенция "Морска администрация" досега въпросният порт не е управляван от лицензиран оператор. От CEZ уточниха за "Капитал", че правата им са били само върху експлоатацията на топлоцентралата, но не и за пристанищния терминал. През последните месеци обаче държавните институции са издали куп разрешения и лицензи, с които ТЕЦ "Варна" да се превърне в пристанищен оператор, а малкият въглищен терминал да се разшири до ново търговско пристанище. Държавата освен това се съгласява да бъде партньор на Доган в морското начинание, тъй като части от порта, включително кейовата стена, са нейна собственост и без тях портът не би могъл да функционира. Останали са за отстраняване още няколко пречки, за да може частното пристанище на Доган да посрещне първия кораб.


ОВОС за строителство в "Натура"

За да започне изпълнението на инвестиционния проект за "ТЕЦ Езерово", както се казва официално портът, е необходима оценка за въздействието на околната среда (ОВОС). Още на 17 януари тази година ТЕЦ "Варна" представя пред Регионалната екоинспекция плановете си, като изрично иска да бъде допуснато прилагането на чл. 91, ал. 2 от Закона за опазване на околната среда, който позволява в определени случаи да се извърши само една от изискваните екооценки към подобни проекти (за ПУП, за опазване на защитени зони и т.н.). В същото време територията на целия ТЕЦ и пристанището му попадат в обхвата на "Натура 2000" - зона "Варненско-Белославско езеро", която е обявена за чувствителна и уязвима.

Казусът стига до екоминистерството, което трябва да прецени как да се действа. Министър Нено Димов допуска прилагането на законовото изключение, т.е. да бъде извършена само една оценка, като това трябва да бъде именно ОВОС. "Потвърждение, че за генералния план на пристанището, ПУП – ПРЗ за пристанищната територия и Парцеларен план за пристанищната акватория, не се изисква извършването на процедура по екологична оценка, както и процедура по оценка за съвместимостта, ще предоставим след като бъде издадено от директора на РИОСВ - Варна решение по ОВОС", пише министър Димов до изпълнителния директор на ТЕЦ "Варна" Данаил Папазов.



Към момента няма информация от варненската екоинспекция на какъв етап е процедурата по извършване на ОВОС на новото пристанище.

Нова пътна връзка и жп гара

Плановете на Доган за бъдещия порт включват и няколко инфраструктурни проекта. Един от тях е за изграждането на пътна връзка от републикански път Варна - Белослав - Девня до северозападния портал на пристанището. За целта е предвиден и мост - надлез над жп линията Варна – София. Общинският съвет в Белослав вече е дал предварително писмено съгласие за утвърждаване на трасе за проектиране на обекта, тъй като новото шосе попада в имот публична общинска собственост, чието предназначение е за пасище.

Инвестиционният проект включва и създаване на жп връзка, по която да се транспортират контейнери по направленията София и Русе.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Управляващите се отблагодариха на Цацаров - номинираха го за председател КПКОНПИ 7 Управляващите се отблагодариха на Цацаров - номинираха го за председател КПКОНПИ

Очакваната номинация на досегашния главен прокурор допълва пъзела, нарушен с оставката на Пламен Георгиев

19 ное 2019, 1473 прочитания

Вечерни новини: Цацаров беше официално издигнат за шеф на КПКОНПИ, първият ден от болничните остава при работодателите Вечерни новини: Цацаров беше официално издигнат за шеф на КПКОНПИ, първият ден от болничните остава при работодателите

И още: Президентът не казва кога ще подпише указа за назначаване на главен прокурор, Турция заплаши с нова операция в Сирия

19 ное 2019, 1039 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10