Парите за медии в кампанията за ЕП нарастват с милион за седмица

БСП изпревари ГЕРБ по разходи за медийно отразяване, показва наблюдението на Института за развитие на публичната среда

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Парите, които участниците в изборите за Европейския парламент (ЕП) са похарчили за медийно отразяване на кампанията им са близо 2.6 млн. лв. десет дни преди вота. Само за седмица те са нараснали с милион, показва наблюдението на Института за развитие на публична среда. В него са проследени договорите на партиите и независимите кандидати с 44 национални и регионални медии - 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 14 информационни сайта. Медиите са длъжни да ги публикуват на официалните си интернет страници. Интересно е, че сред тези, които не са обявили подобни отношения с партии и кандидати, са тв "Алфа" и вестниците "Дума", "Монитор", "Телеграф" и "Борба". Сумите са без ДДС и не се отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците без субсидии - общо за около 600 хил. лв., но няма яснота как са разпределени.

В сравнение с първия анализ - публикуван на 8 май, БСП изпреварва ГЕРБ в класирането по най-много похарчени пари. Социалистите са увеличили за седмица сумата на договорите си повече от двойно - от 224 хил. лв. на 567 хил. лв. Парите на най-голямата партия, отделени за медийно отразяване, вече се доближават до половин милион - 478 хил. лв., а пък "Воля", която излиза на трето място по разходи, забавя темпото - партията на Веселин Марешки е добавила само около 50 хил. лв. към предишната сума и вече има договори за 368 хил. лв.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    antipa avatar :-P
    D-r D

    Гледам и Икономедия пие с едри глътки от рекламния бюджет на Герб. Нищо лично, само бизнес, нали?

    Нередност?
Нов коментар