С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 май 2019, 12:16, 2609 прочитания

Вял интерес към държавната кампания българите да почиват в страната

Едва 77 хотела се включиха в инициативата на туристическото министерство за бонус нощувка при резервация на други две. Колко струва рекламата е тайна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията на туристическото министерство, чиято цел е да насърчи българите да избират България за своите почивки, получавайки трета бонус нощувка при заплатени две през месеците април и май, е предизвикала сравнително слаб интерес както сред хотелиерите, така и сред туристите. Такъв извод може да се направи от данните на ведомството, предоставени в отговор на запитване на "Капитал", макар оттам да твърдят, че тя е успешна.

Инициативата "Неочаквана ваканция" бе обявена в началото на април и е рекламирана по медиите в рамките на държавната маркетингова кампания за подкрепа на сектора. Но от министерството не дават информация колко е похарчено.


Само 77 хотела харесват това

В началото на април туристическото министерство обяви кампанията "Неочаквана ваканция", чиято цел беше да насърчи повече българи да избират почивки в България през месеците април и май. За целта на създадения сайт на инициативата могат да се регистрират хотели и къщи за гости от цялата страна, които са съгласни на условието да предоставят една безплатна нощувка допълнително при резервация на други две. Туристите от своя страна имат възможност да получат промокод, който впоследствие да предоставят при резервация на избрания хотел и така да получат бонуса. Месец и половина след началото на кампанията и след великденските и майските празници, които са пикови за пътувания, интересът на хотелиерите към инициативата е по-скоро слаб. В сайта на "Неочаквана ваканция" са се регистрирали 77 хотела и къщи за гости. За сравнение - в края на февруари туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че в националния туристически регистър са включени над 18 800 места за настаняване в България.

8 хил. с интерес



В отговор на изпратени въпроси от туристическото министерство съобщиха, че отчитат "сериозен интерес както от страна на бизнеса, така и на потребителите". Анализите на ведомството сочели, че всеки потребител е разгледал средно 7.4 хотела от онлайн платформата, преди да направи своя окончателен избор, като продължителността на престой в сайта била малко над 3 минути.

От ведомството съобщават още, че данните са динамични, но издадените промокодове на туристи са над 8 хил. (към 9 май - бел. авт.). Последните данни на Националния статистически институт, които са за 2018 г. сочат, че българите са осъществили над 522 хил. нощувки през април и над 544 хил. нощувки през май, като изследването обхваща само местата за настаняване, които имат минимум 10 легла.

"Кампанията се провежда в периода април-май и прогнозите са, че сериозно търсене ще има до края на инициативата, тъй като се очакват голям брой пътувания през настоящия месец", съобщават още от туристическото министерство.

"Неочаквана ваканция" е част от държавната програма за реклама на туризма. В началото на февруари и на фона на спада на резервациите от основните чужди пазари туристическият министър Николина Ангелкова обяви, че 2019 г. ще е година на вътрешния туризъм. Инициативата на туристическото министерство за предоставяне на трета безплатна нощувка при резервирани две бе рекламирана по медиите, но от ведомството не посочиха колко са заделените средства за това. За 2019 г. общият бюджет за реклама на туризма е 6.5 млн. лв. според приетия през миналата година тригодишен план за развитие на сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25 7 Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25

Според председателя на парламента Караянчева това ще става в Русия, според военното министерство – в Беларус

26 юни 2019, 2653 прочитания

Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа

И още: България ще се забави с чакалнята за еврозоната; Три варианта се обсъждат за партийните субсидии; Депутатите бързат да отхвърлят ветото за дивото къмпингуване

26 юни 2019, 2443 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДЛС "Несебър" увеличи приходите си от ловен туризъм с 25%

Стопанството предлага отлични условия за лов и атрактивни маршрути за екотуризъм и фотолов

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

Зелената вълна в Германия

Партията на Зелените натрупа точки на европейските избори, а въпросът сега е дали може да задържи преднината си и на парламентарни избори

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас