С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 май 2019, 12:16, 2595 прочитания

Вял интерес към държавната кампания българите да почиват в страната

Едва 77 хотела се включиха в инициативата на туристическото министерство за бонус нощувка при резервация на други две. Колко струва рекламата е тайна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията на туристическото министерство, чиято цел е да насърчи българите да избират България за своите почивки, получавайки трета бонус нощувка при заплатени две през месеците април и май, е предизвикала сравнително слаб интерес както сред хотелиерите, така и сред туристите. Такъв извод може да се направи от данните на ведомството, предоставени в отговор на запитване на "Капитал", макар оттам да твърдят, че тя е успешна.

Инициативата "Неочаквана ваканция" бе обявена в началото на април и е рекламирана по медиите в рамките на държавната маркетингова кампания за подкрепа на сектора. Но от министерството не дават информация колко е похарчено.


Само 77 хотела харесват това

В началото на април туристическото министерство обяви кампанията "Неочаквана ваканция", чиято цел беше да насърчи повече българи да избират почивки в България през месеците април и май. За целта на създадения сайт на инициативата могат да се регистрират хотели и къщи за гости от цялата страна, които са съгласни на условието да предоставят една безплатна нощувка допълнително при резервация на други две. Туристите от своя страна имат възможност да получат промокод, който впоследствие да предоставят при резервация на избрания хотел и така да получат бонуса. Месец и половина след началото на кампанията и след великденските и майските празници, които са пикови за пътувания, интересът на хотелиерите към инициативата е по-скоро слаб. В сайта на "Неочаквана ваканция" са се регистрирали 77 хотела и къщи за гости. За сравнение - в края на февруари туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че в националния туристически регистър са включени над 18 800 места за настаняване в България.

8 хил. с интерес



В отговор на изпратени въпроси от туристическото министерство съобщиха, че отчитат "сериозен интерес както от страна на бизнеса, така и на потребителите". Анализите на ведомството сочели, че всеки потребител е разгледал средно 7.4 хотела от онлайн платформата, преди да направи своя окончателен избор, като продължителността на престой в сайта била малко над 3 минути.

От ведомството съобщават още, че данните са динамични, но издадените промокодове на туристи са над 8 хил. (към 9 май - бел. авт.). Последните данни на Националния статистически институт, които са за 2018 г. сочат, че българите са осъществили над 522 хил. нощувки през април и над 544 хил. нощувки през май, като изследването обхваща само местата за настаняване, които имат минимум 10 легла.

"Кампанията се провежда в периода април-май и прогнозите са, че сериозно търсене ще има до края на инициативата, тъй като се очакват голям брой пътувания през настоящия месец", съобщават още от туристическото министерство.

"Неочаквана ваканция" е част от държавната програма за реклама на туризма. В началото на февруари и на фона на спада на резервациите от основните чужди пазари туристическият министър Николина Ангелкова обяви, че 2019 г. ще е година на вътрешния туризъм. Инициативата на туристическото министерство за предоставяне на трета безплатна нощувка при резервирани две бе рекламирана по медиите, но от ведомството не посочиха колко са заделените средства за това. За 2019 г. общият бюджет за реклама на туризма е 6.5 млн. лв. според приетия през миналата година тригодишен план за развитие на сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: КПКОНПИ оправда всички от "Апартаментгейт", пожар в ТЕЦ "Марица-изток" 2 Вечерни новини: КПКОНПИ оправда всички от "Апартаментгейт", пожар в ТЕЦ "Марица-изток" 2

И още: ЕС нареди на Полша да спре чистката на съдии; Все още няма избор на държава за новия завод на Volkswagen

24 юни 2019, 1358 прочитания

КПКОНПИ оневини всички герои в "Апартаментгейт" 5 КПКОНПИ оневини всички герои в "Апартаментгейт"

Цветан Цветанов и Цецка Цачева нямали частен интерес в отношенията си със строителната фирма, от която си купили имоти

24 юни 2019, 1773 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДЛС "Несебър" увеличи приходите си от ловен туризъм с 25%

Стопанството предлага отлични условия за лов и атрактивни маршрути за екотуризъм и фотолов

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков