С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 май 2019, 12:16, 2922 прочитания

Вял интерес към държавната кампания българите да почиват в страната

Едва 77 хотела се включиха в инициативата на туристическото министерство за бонус нощувка при резервация на други две. Колко струва рекламата е тайна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията на туристическото министерство, чиято цел е да насърчи българите да избират България за своите почивки, получавайки трета бонус нощувка при заплатени две през месеците април и май, е предизвикала сравнително слаб интерес както сред хотелиерите, така и сред туристите. Такъв извод може да се направи от данните на ведомството, предоставени в отговор на запитване на "Капитал", макар оттам да твърдят, че тя е успешна.

Инициативата "Неочаквана ваканция" бе обявена в началото на април и е рекламирана по медиите в рамките на държавната маркетингова кампания за подкрепа на сектора. Но от министерството не дават информация колко е похарчено.


Само 77 хотела харесват това

В началото на април туристическото министерство обяви кампанията "Неочаквана ваканция", чиято цел беше да насърчи повече българи да избират почивки в България през месеците април и май. За целта на създадения сайт на инициативата могат да се регистрират хотели и къщи за гости от цялата страна, които са съгласни на условието да предоставят една безплатна нощувка допълнително при резервация на други две. Туристите от своя страна имат възможност да получат промокод, който впоследствие да предоставят при резервация на избрания хотел и така да получат бонуса. Месец и половина след началото на кампанията и след великденските и майските празници, които са пикови за пътувания, интересът на хотелиерите към инициативата е по-скоро слаб. В сайта на "Неочаквана ваканция" са се регистрирали 77 хотела и къщи за гости. За сравнение - в края на февруари туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че в националния туристически регистър са включени над 18 800 места за настаняване в България.

8 хил. с интерес



В отговор на изпратени въпроси от туристическото министерство съобщиха, че отчитат "сериозен интерес както от страна на бизнеса, така и на потребителите". Анализите на ведомството сочели, че всеки потребител е разгледал средно 7.4 хотела от онлайн платформата, преди да направи своя окончателен избор, като продължителността на престой в сайта била малко над 3 минути.

От ведомството съобщават още, че данните са динамични, но издадените промокодове на туристи са над 8 хил. (към 9 май - бел. авт.). Последните данни на Националния статистически институт, които са за 2018 г. сочат, че българите са осъществили над 522 хил. нощувки през април и над 544 хил. нощувки през май, като изследването обхваща само местата за настаняване, които имат минимум 10 легла.

"Кампанията се провежда в периода април-май и прогнозите са, че сериозно търсене ще има до края на инициативата, тъй като се очакват голям брой пътувания през настоящия месец", съобщават още от туристическото министерство.

"Неочаквана ваканция" е част от държавната програма за реклама на туризма. В началото на февруари и на фона на спада на резервациите от основните чужди пазари туристическият министър Николина Ангелкова обяви, че 2019 г. ще е година на вътрешния туризъм. Инициативата на туристическото министерство за предоставяне на трета безплатна нощувка при резервирани две бе рекламирана по медиите, но от ведомството не посочиха колко са заделените средства за това. За 2019 г. общият бюджет за реклама на туризма е 6.5 млн. лв. според приетия през миналата година тригодишен план за развитие на сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И чистачката, и шофьорът на видинската прокуратура подкрепят Иван Гешев И чистачката, и шофьорът на видинската прокуратура подкрепят Иван Гешев

Становище на БХК по предстоящия избор на главен прокурор: Създава се впечатление, че изборът е направен предварително

14 окт 2019, 220 прочитания

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1653 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДЛС "Несебър" увеличи приходите си от ловен туризъм с 25%

Стопанството предлага отлични условия за лов и атрактивни маршрути за екотуризъм и фотолов

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм