С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 20 май 2019, 17:53, 6932 прочитания

Ново движение за "Хемус" и за пътя Асеновград-Кърджали

Докато премиерът обикаля страната предизборно, пътната агенция ударно пуска поръчки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Личи си, че идват избори. Докато Бойко Борисов и министрите му обикалят страната в един автомобил и излъчват на живо нещо като инфраструктурен дневник на страната, Агенция "Пътна инфраструктура" не спира да бълва поръчки.

В един и същи ден стана ясно, че АПИ търси кой да създаде разширен идеен проект за 46 км от "Хемус" след Велико Търново, както и стартирането на разширение на пътя Асеновград-Кърджали за още 33 млн. лв. Всичко това първо мина през разговорите в колата на премиера, за да достигне до публиката през профила за поръчки в АПИ.


Още "Хемус"

След като през декември правителството възложи на държавна фирма да строи 134 км, а по думите на министъра на регионалното развитие цялата магистрала трябва да е завършена през 2024г., новините около "Хемус" не спират.

Новата поръчка е за разширен идеен проект за 6.7 млн лв. Участъкът е част от общо 90 км между Велико Търново и Търговище, които са на най-изостанал етап. В момента за участъка има идеен проект, но той трябва да се разшири и да се изготви парцеларен план, който да послужи впоследствие в отчуждителните процедури. След това ще трябва да се направи и технически проект и чак тогава да се премине към строителство.



В рамките на поръчката има две особени позиции, съответно на стойност малко над 3.30 млн. лв. и 3.36 млн. лв. Първата позиция е за участъка от км 222 след пресичането с път I-5 Плевен - Ловеч до км 244+200 след пътен възел "Горски Сеновец". Втората позиция е за отсечката от п.в. "Горски Сеновец" до км 268+209,46 след пътен възел "Ковачевско Кале".

Избраните изпълнители трябва да изготвят геодезически измервания, полска работа, инженерно-геоложки проучвания и да изработят разширен идеен проект. Критериите за оценка на оферти са два с равна тежест - техническа оценка и предложена цена. Кандидатите нямат право да участват и за двете позиции, като това може би е опит да се скъсят сроковете за изпълнение.

Заданието ще трябва да е готово в рамките на 150 дни или пет месеца от подписване на договор. Оптимистичният срок за поръчка и изпълнение е година, тъй като понякога оценителните комисии действат бавно. Крайният срок за събиране на оферти е 24 юни.

За "Хемус" след Търново няма заделено финансиране засега и не е ясно дали държавата пак ще се възползва от услугите на държавната "Автомагистрали" или ще използва процедурата за открит търг.

И едни 33 млн. лв. между Асеновград и Кърджали

В същото време в свое изказване по време на инспекция на ремонта на отсечката между Пловдив и Асеновград министър-председателят Бойко Борисов "уточни, че стартира и изграждането на пътя Асеновград – Кърджали, който ще струва 33 милиона лева". Това пише и в съобщението на пресслужбата на премиера. Намиращият се в автомобила на Борисов Нанков пък каза в прякото предаване във Фейсбук, че става дума за "процедура за избор на изпълнител за надграждане".

"Капитал" изпрати уточняващи въпроси по темата до Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), за да стане ясно конкретно за какъв участък става дума, каква е дължината на този път, къде се намира и по коя точно процедура е.

От (доста бързите) отговори на АПИ става ясно, че се говори за ремонт на 32,8 км от път ІІ-58 Кърджали – Асеновград, който струва 28.7 млн.лв. без ДДС, а не 33 млн. лв.

Въпреки че поръчката е обявена през юли 2017 г., изпълнител е избран само за една от пет особени позиции. Не е ясна конкретната причина за това бавно развитие на търга, като причината не е обжалвания, тъй като няма съобщение за това в страницата на АПИ, нито пък документи в сайта на КЗК за подобни производства.

"В момента се провеждат процедури за избор на изпълнители на строително-монтажни работи и строителен надзор. Процедира се и издаването на разрешение за строеж, за да може веднага след избирането на изпълнители и подписването на договори да започнат строително-монтажните работи", уточняват от агенцията.

От думите на Нанков става ясно, че изграждането е далеч от реален старт, а тепърва ще се проведе избор. Премиерът обаче уточнява, че в момента се изпълняват отчуждителни дейности на терените край отсечката, но споровете в съда вече не можели да бъдат причина за начало на строителството. Борисов сигурно визира промените в Закона за държавната собственост, които миналата седмица бързо минаха през гласуване на парламента и на второ четене. Според тях се допуска предварително изпълнение на актове за отчуждаване на частни имоти, дори и да има обжалване от страна на собствениците им по отношение на размера на обобщението. Иначе казано - съдебните дела вече няма да бавят строителството и то ще си започва, преди да са разплатени отчужденията.

"Засега тези пари ги вадим само от бюджета, а трябва да си ги плащат тировете и бетоновозите", допълва Борисов. Това е свързано с отложения старт на тол-системата, чието забавяне правителството договори миналата седмица.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 346 прочитания

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 1524 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ВАС отмени екооценката на Общия устройствен план на Приморско

Според съда има пропуски и непълноти в доклада за екологична оценка

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10