С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 май 2019, 10:24, 3523 прочитания

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС). БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net. По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 хил. лв. По информация от ЦИК за тях има вече сключени 84 договора.


В средата на кампанията БСП започна да харчи с по-голямо темпо и изпревари по разходи ГЕРБ, които в началото имаха най-много разходи. Преди седмица социалистите бяха договорили с медии отразяване срещу общо 567 хил. лв., които сега са нарастнали на 623 хил. лв. Парите, които ГЕРБ са отделили за кампанията да момента, са 487 хил. лв. - едва с около десет хиляди повече отпреди седмица. Партията вече е изместена от второто място от "Воля" с нейните 571 хил. лв. - с около 200 хил. повече от предишното наблюдение. Следват ги ВМРО, а зад тях са "Демократична България". Едва след тях са ДПС и "Патриоти за Валери Симеонов". ДОСТ и независимият кандидат Десислава Иванчева пък са единствените, за които няма данни да са похарчили пари за медийна кампания.

Телевизиите все още акумулират голямата част от средствата, отделени от участниците за кампанията. bTV води по предпочитания - 684 хил. лв., но е плътно следвана от "Нова тв" - 615 хил. лв. Марешки например има договори за почти идентични суми и с двете. От "Демократична България", които допреди седмица почти не бяха обърнали внимание на "Нова тв", вече заделят средства и за нея. ГЕРБ имат най-разнообразен медиен таргет, включително към сайтове като dnevnik.bg, capital.bg, clubz.bg, mediapool.bg и др. Прави впечатление, че вестници, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски като "Телеграф", "Монитор" и "Борба", не са публикували информация за сключени договори с партии, както изисква Изборният кодекс. Също и вестникът на БСП - "Дума". От печатните медии, които имат и електронно издание, вестник "Труд" е на първо място, изпреварил агенция focus-news.net.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни 1 Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни

И още: САЩ пращат войници в Близкия изток заради Иран; Facebook ще пусне догодина собствена дигитална валута Libra

18 юни 2019, 1585 прочитания

Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС

Работодателите са заделили средно с 12.3% повече за персонал през първото тримесечие спрямо година по-рано

18 юни 2019, 1091 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ЦИК санкционира вестник на Пеевски заради мръсна кампания

ДПС продължи с провокаците, като публикува снимка на Мустафа Карадайъ с "книгата", която беше разпространена с в. "Телеграф"

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Случаят "Голунов": Делото е закрито, последствията остават

Обратният завой по аферата с арестувания журналист е сигнал за нарастващата нервност в Кремъл от всякакво надигане на недоволство

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това