Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

Веселин Марешки прави видимо много агресивна публична кампания. Само за медии парите, които е отделил до сега са над половин милион лева. За външната реклама - все още не е ясно колко са

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

Елена Старидолска
4724 прочитания

Веселин Марешки прави видимо много агресивна публична кампания. Само за медии парите, които е отделил до сега са над половин милион лева. За външната реклама - все още не е ясно колко са

© Юлия Лазарова


Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС). БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net. По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 хил. лв. По информация от ЦИК за тях има вече сключени 84 договора.

В средата на кампанията БСП започна да харчи с по-голямо темпо и изпревари по разходи ГЕРБ, които в началото имаха най-много разходи. Преди седмица социалистите бяха договорили с медии отразяване срещу общо 567 хил. лв., които сега са нарастнали на 623 хил. лв. Парите, които ГЕРБ са отделили за кампанията да момента, са 487 хил. лв. - едва с около десет хиляди повече отпреди седмица. Партията вече е изместена от второто място от "Воля" с нейните 571 хил. лв. - с около 200 хил. повече от предишното наблюдение. Следват ги ВМРО, а зад тях са "Демократична България". Едва след тях са ДПС и "Патриоти за Валери Симеонов". ДОСТ и независимият кандидат Десислава Иванчева пък са единствените, за които няма данни да са похарчили пари за медийна кампания.

Телевизиите все още акумулират голямата част от средствата, отделени от участниците за кампанията. bTV води по предпочитания - 684 хил. лв., но е плътно следвана от "Нова тв" - 615 хил. лв. Марешки например има договори за почти идентични суми и с двете. От "Демократична България", които допреди седмица почти не бяха обърнали внимание на "Нова тв", вече заделят средства и за нея. ГЕРБ имат най-разнообразен медиен таргет, включително към сайтове като dnevnik.bg, capital.bg, clubz.bg, mediapool.bg и др. Прави впечатление, че вестници, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски като "Телеграф", "Монитор" и "Борба", не са публикували информация за сключени договори с партии, както изисква Изборният кодекс. Също и вестникът на БСП - "Дума". От печатните медии, които имат и електронно издание, вестник "Труд" е на първо място, изпреварил агенция focus-news.net.

Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС). БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net. По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 хил. лв. По информация от ЦИК за тях има вече сключени 84 договора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    cobourga avatar :-|
    cobourga

    Червената мутро-мафия контролира всички институции и власти !!!
    ВАЖНО : БЕЗ премахване на партийните субсидии, най-високите в света, успешната борба с мафията е невъзможна ! И не само премахване, но и връщане на взетите субсидии, поне за изминалите ТРИ години !!!
    Защото с тях те си купуват всичко - активисти, застъпници, медии, гласове и дори цели комисии !!!!!!
    ГЕРБ ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗРУШЕН !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK