С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 май 2019, 10:24, 4061 прочитания

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС). БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net. По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 хил. лв. По информация от ЦИК за тях има вече сключени 84 договора.


В средата на кампанията БСП започна да харчи с по-голямо темпо и изпревари по разходи ГЕРБ, които в началото имаха най-много разходи. Преди седмица социалистите бяха договорили с медии отразяване срещу общо 567 хил. лв., които сега са нарастнали на 623 хил. лв. Парите, които ГЕРБ са отделили за кампанията да момента, са 487 хил. лв. - едва с около десет хиляди повече отпреди седмица. Партията вече е изместена от второто място от "Воля" с нейните 571 хил. лв. - с около 200 хил. повече от предишното наблюдение. Следват ги ВМРО, а зад тях са "Демократична България". Едва след тях са ДПС и "Патриоти за Валери Симеонов". ДОСТ и независимият кандидат Десислава Иванчева пък са единствените, за които няма данни да са похарчили пари за медийна кампания.

Телевизиите все още акумулират голямата част от средствата, отделени от участниците за кампанията. bTV води по предпочитания - 684 хил. лв., но е плътно следвана от "Нова тв" - 615 хил. лв. Марешки например има договори за почти идентични суми и с двете. От "Демократична България", които допреди седмица почти не бяха обърнали внимание на "Нова тв", вече заделят средства и за нея. ГЕРБ имат най-разнообразен медиен таргет, включително към сайтове като dnevnik.bg, capital.bg, clubz.bg, mediapool.bg и др. Прави впечатление, че вестници, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски като "Телеграф", "Монитор" и "Борба", не са публикували информация за сключени договори с партии, както изисква Изборният кодекс. Също и вестникът на БСП - "Дума". От печатните медии, които имат и електронно издание, вестник "Труд" е на първо място, изпреварил агенция focus-news.net.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1568 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1332 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ЦИК санкционира вестник на Пеевски заради мръсна кампания

ДПС продължи с провокаците, като публикува снимка на Мустафа Карадайъ с "книгата", която беше разпространена с в. "Телеграф"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света