С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 май 2019, 10:24, 3597 прочитания

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три дни преди изборите на 26 май партиите, коалициите и независимите кандидати за евродепутати имат договори с медии за 3.163 млн. лв. (без ДДС). БСП продължава да харчи най-много, но формацията на Веселин Марешки "Воля" е изместила ГЕРБ от второто място. Това показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда, резултатите от който са публикувани на сайта openparliament.net. По закон медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват сключените с различните политически субекти договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите

Сумите са без ДДС и все още не отчитат т.нар. медийни пакети, които държавата отпуска на участниците в изборите, които не получават държавни субсидии - общо около 600 хил. лв. По информация от ЦИК за тях има вече сключени 84 договора.


В средата на кампанията БСП започна да харчи с по-голямо темпо и изпревари по разходи ГЕРБ, които в началото имаха най-много разходи. Преди седмица социалистите бяха договорили с медии отразяване срещу общо 567 хил. лв., които сега са нарастнали на 623 хил. лв. Парите, които ГЕРБ са отделили за кампанията да момента, са 487 хил. лв. - едва с около десет хиляди повече отпреди седмица. Партията вече е изместена от второто място от "Воля" с нейните 571 хил. лв. - с около 200 хил. повече от предишното наблюдение. Следват ги ВМРО, а зад тях са "Демократична България". Едва след тях са ДПС и "Патриоти за Валери Симеонов". ДОСТ и независимият кандидат Десислава Иванчева пък са единствените, за които няма данни да са похарчили пари за медийна кампания.

Телевизиите все още акумулират голямата част от средствата, отделени от участниците за кампанията. bTV води по предпочитания - 684 хил. лв., но е плътно следвана от "Нова тв" - 615 хил. лв. Марешки например има договори за почти идентични суми и с двете. От "Демократична България", които допреди седмица почти не бяха обърнали внимание на "Нова тв", вече заделят средства и за нея. ГЕРБ имат най-разнообразен медиен таргет, включително към сайтове като dnevnik.bg, capital.bg, clubz.bg, mediapool.bg и др. Прави впечатление, че вестници, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски като "Телеграф", "Монитор" и "Борба", не са публикували информация за сключени договори с партии, както изисква Изборният кодекс. Също и вестникът на БСП - "Дума". От печатните медии, които имат и електронно издание, вестник "Труд" е на първо място, изпреварил агенция focus-news.net.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25 6 Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25

Според председателя на парламента Караянчева това ще става в Русия, според военното министерство – в Беларус

26 юни 2019, 2523 прочитания

Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа

И още: България ще се забави с чакалнята за еврозоната; Три варианта се обсъждат за партийните субсидии; Депутатите бързат да отхвърлят ветото за дивото къмпингуване

26 юни 2019, 2365 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ЦИК санкционира вестник на Пеевски заради мръсна кампания

ДПС продължи с провокаците, като публикува снимка на Мустафа Карадайъ с "книгата", която беше разпространена с в. "Телеграф"

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

Климатичният завой на България

София влиза, макар и с някои уговорки, в лагера на страните в ЕС, които искат по-бързо свиване на парниковите емисии

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня