Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 26 май 2019, 14:00, 7739 прочитания

София иска да купи нови 25 трамвая и 30 тролейбуса за 135 млн. лв.

Тролеите трябва да подменят старите по линиите 1, 6 и 7

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен електротранспорт" обяви две поръчки за нови превозни средства. Едната е за 25 трамвая и е на стойност 97.4 млн. лв. без ДДС, а другата - за 30 тролея за 38.1 млн. лв. без ДДС. В обявленията на двата търга пише, че покупката ще се осъществи "при наличие на финансиране".

"Търси се финансиране, наближава краят на периода за договаряне на средства по различни европейски програми и трябва да сме готови, тъй като знаете колко време отнема една обществена поръчка", коментира Евгени Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт", пред "Капитал". Той не изключи възможността парите да дойдат по линия на държавата, общината или банков заем.


Когато в края на януари Столичният общински съвет прие рекордния бюджет за 2019 г. от 1.75 млрд. лв., над 133 млн. лв. от тях бяха планирани за нови автобуси и трамваи. "Все още има стари икаруси по тролейбусните линии 1, 6 и 7. Имаме и стари трамваи на по 20 години, нормално е да ги подменим с нови", обясни Ганчев.

По-рано тази година общината реши да купи 10 трамвая втора употреба от пражката общинска компания Dopravni podnik hl.m. за около 400 хил. лв. без ДДС, като финансирането беше от Специализирания общински приватизационен фонд. До края на годината трябва да тръгнат и 13 нови трамвая по линия №5.

Условията на търговете



Поръчката за доставка на 25 нови нископодови съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм включва и обучение на работниците и служителите на общинското дружество за управление, поддържане, диагностика и ремонт на превозните средства. Трамваите с такова междурелсие са по всички линии в столицата освен номера 20, 22 и 23.

Предложената цена е 50% от оценката на офертите. Останалите показатели са свързани със срока на доставка, техническите параметри като "степен на защита на каросерията срещу корозия" и площ за правостоящи пътници.

Има и изискване за последните три приключили финансови години кандидатите да са осъществили оборот минимум стойността на поръчката - 97.4 млн. лв., от доставка на подвижен железопътен състав, движещ се по релсов път.

В търга за 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуса пък цената е с още по-голяма тежест - 65%. Останалите критерии отново са степен на защита на каросерията срещу корозия, гаранционни условия и срок за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Столичната община планира да отвори данните си за гражданите и бизнеса Столичната община планира да отвори данните си за гражданите и бизнеса

Това е една от целите на зам.-кмета по дигитализация Владимир Данаилов

24 май 2020, 1145 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 3887 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Най-важното от изборния ден

ГЕРБ печели с много, обрат за "Демократична България", провал за БСП

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10