С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 26 май 2019, 14:00, 6097 прочитания

София иска да купи нови 25 трамвая и 30 тролейбуса за 135 млн. лв.

Тролеите трябва да подменят старите по линиите 1, 6 и 7

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен електротранспорт" обяви две поръчки за нови превозни средства. Едната е за 25 трамвая и е на стойност 97.4 млн. лв. без ДДС, а другата - за 30 тролея за 38.1 млн. лв. без ДДС. В обявленията на двата търга пише, че покупката ще се осъществи "при наличие на финансиране".

"Търси се финансиране, наближава краят на периода за договаряне на средства по различни европейски програми и трябва да сме готови, тъй като знаете колко време отнема една обществена поръчка", коментира Евгени Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт", пред "Капитал". Той не изключи възможността парите да дойдат по линия на държавата, общината или банков заем.


Когато в края на януари Столичният общински съвет прие рекордния бюджет за 2019 г. от 1.75 млрд. лв., над 133 млн. лв. от тях бяха планирани за нови автобуси и трамваи. "Все още има стари икаруси по тролейбусните линии 1, 6 и 7. Имаме и стари трамваи на по 20 години, нормално е да ги подменим с нови", обясни Ганчев.

По-рано тази година общината реши да купи 10 трамвая втора употреба от пражката общинска компания Dopravni podnik hl.m. за около 400 хил. лв. без ДДС, като финансирането беше от Специализирания общински приватизационен фонд. До края на годината трябва да тръгнат и 13 нови трамвая по линия №5.

Условията на търговете



Поръчката за доставка на 25 нови нископодови съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм включва и обучение на работниците и служителите на общинското дружество за управление, поддържане, диагностика и ремонт на превозните средства. Трамваите с такова междурелсие са по всички линии в столицата освен номера 20, 22 и 23.

Предложената цена е 50% от оценката на офертите. Останалите показатели са свързани със срока на доставка, техническите параметри като "степен на защита на каросерията срещу корозия" и площ за правостоящи пътници.

Има и изискване за последните три приключили финансови години кандидатите да са осъществили оборот минимум стойността на поръчката - 97.4 млн. лв., от доставка на подвижен железопътен състав, движещ се по релсов път.

В търга за 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуса пък цената е с още по-голяма тежест - 65%. Останалите критерии отново са степен на защита на каросерията срещу корозия, гаранционни условия и срок за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 9 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 2606 прочитания

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 1347 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Най-важното от изборния ден

ГЕРБ печели с много, обрат за "Демократична България", провал за БСП

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10