Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

3711 прочитания

Винаги първите няколко дни на новото работно място са най-вълнуващите. Запознаваме се с новите колеги, обстановка, въобще опознаваме атмосферата в офиса. Въпреки това обаче винаги се усеща и известно напрежение. В главата ни възникват десетки въпроси, минаваме през много обучения, огромни количества информация и още, и още.

Ако новоназначеният не успее да се приобщи достатъчно добре към екипа, има голяма вероятност да се откаже още в самото начало. А това се случва често. И ако един работодател наистина иска да задържи даден служител, няма да го "хвърли" веднага в работния процес, а ще му даде време за адаптация.

Приобщаването на нов колега е продължителен процес, който започва още преди първия работен ден, но не приключва непосредствено след края на обучителния период. Не може да се сложи и точно фиксирано време, защото за всеки периодът е различен. На по-опитните в дадена сфера обикновено им трябва по-малко време да свикнат.

Няма как новият служител в офиса да не е чувал различни неща в общественото пространство за компанията, преди да бъде назначен. Ако не е чувал, то задължително е поразпитал или е поразучил в интернет за какво става въпрос. Именно заради това се погрижете за работодателската си марка. Направете равносметка каква е репутацията на компанията в обществото. Пътят към добрия бранд минава през това да обучавате хората, които следят сайта, социалните мрежи и въобще работят в компанията на вашата култура, ценности и цели.

Важно е новият колега да стане част от екипа още от първия ден. Фирмени подаръци и приветливо отношение от колегите винаги вършат добра работа. Помислете и за определянето на т.нар. buddy, или човек, който да въведе новия служител, да го запознае с процесите на работа и с екипа и към когото винаги да може да се обръща с въпроси. Основното мнение за фирмата и колегите в офиса се изгражда по време на първия месец. Добре е въвеждането да стане поетапно, но в същото време ясно да се определи каква роля ще заеме новият колега, какви задачи ще получава и какво ще се очаква от него.

Излишно е да споменаваме, че най-добре новобранецът да минава през обучения, който ще му трябват в работата, която ще върши в компанията. Всичко друго е излишно в този етап и само ще обърка новия колега в офиса.

Chambre de commerce et d’industrie France – Bulgarie търси:

Responsable marketing, communication et relation avec les membres

"Еконт" търси:

Cushman&Wakefield Forton търси:

HEAD OF INDUSTRIAL SPACE AND LAND DEVELOPMENT DEPARTMENT

Lufthansa Technik Sofia търси:

Авиомеханик

Epidosis Bg Sofia търси:

ACCOUNTANT

ЧОУ "Азбуки" търси:

Заместник-директор

BrightPoint търси:

"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" търси:

Началник отдел "Човешки ресурси"

"Икономедиа" търси:

Винаги първите няколко дни на новото работно място са най-вълнуващите. Запознаваме се с новите колеги, обстановка, въобще опознаваме атмосферата в офиса. Въпреки това обаче винаги се усеща и известно напрежение. В главата ни възникват десетки въпроси, минаваме през много обучения, огромни количества информация и още, и още.

Ако новоназначеният не успее да се приобщи достатъчно добре към екипа, има голяма вероятност да се откаже още в самото начало. А това се случва често. И ако един работодател наистина иска да задържи даден служител, няма да го "хвърли" веднага в работния процес, а ще му даде време за адаптация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK