"Метрополитен" поръчва автоматични прегради за метрото за над 20 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метрополитен" поръчва автоматични прегради за метрото за над 20 млн. лв.

Третият лъч на метрото, който ще заработи през есента, вече е оборудван с прегради

"Метрополитен" поръчва автоматични прегради за метрото за над 20 млн. лв.

Първите предпазни съоръжения ще бъдат изградени на метростанции "Опълченска" и "Васил Левски"

Десислава Лещарска
8399 прочитания

Третият лъч на метрото, който ще заработи през есента, вече е оборудван с прегради

© Надежда Чипева


Общинското дружество "Метрополитен" обяви поръчка за проектиране, доставка и монтаж на автоматични перонни прегради за първи и втори метродиаметър на столичното метро. Те се поставят с цел обезопасяване и се отварят автоматично при спиране на влака. Първите прегради ще бъдат монтирани на метростанции "Опълченска" и "Стадион Васил Левски". Прогнозната им стойност е 3.2 млн. лв. без ДДС. По преценка на възложителя същият изпълнител може да достави обезопасителни съоръжения за още 10 спирки за нови 15 млн. лв. без ДДС. Така крайната цена на поръчката става близо 22 млн. лв. с ДДС. Първите две метростанции ще бъдат оборудвани в рамките на 12 месеца след сключване на договора, а останалите 10 - в следващите 24 месеца.

Обезопасителни прегради вече са поставени на пероните на новия лъч на метрото, който ще свързва кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Частта му от "Овча купел" до "Подуене" ще заработи през есента на тази година. Заради предимствата на обезопасителните прегради Столичната община взе решение да поръча такива и за най-натоварените спирки на първите два метродиаметъра.

Поръчката

Изпълнителите трябва да затворят с прегради пероните в зоната на спиране на влака (85 м). Те трябва да проектират и доставят всички съоръжения, материали и оборудване, да проведат тестове и да ги пуснат в експлоатация. Височината им трябва да е 170 см. На първия и втория лъч на метрото няма автоматично спиране на влака - той се управлява от машинист. Това налага да се разработи табло, снабдено със сензори, които да отчитат точността на спиране.

Критерият за избор на доставчик е най-ниска цена. Участниците трябва да имат оборот от сходни поръчки за последните три години от минимум 5 млн. лв. За този период те трябва да са оборудвали минимум една метростанция или перон на жп гара с поне 12 прегради. Оферти се приемат до 3 юли.

До шест месеца - проект за новата метростанция "Панчо Владигеров"

Избран е изпълнител в търга за проектант на нова метростанция между "Сливница" и "Обеля", става ясно от профила на купувача на "Метрополитен". На 8 май на първо място е класирано обединението "Дизайн консулт Обеля" ("Eвpo алиaнc дизaйн" и "HT кoнcyлт"). Цената, на която ще бъде изработен проектът, е двойно по-ниска от прогнозната и е 174 900 лв. без ДДС. Обединението има 6 месеца да изработи проект на нов интермодален терминал под бул. "Пенчо Владигеров". Той включва служебна връзка на депото в "Обеля" с втория метродиаметър (който ще бъде отделен от първия), нова метростанция на бул. "Панчо Владигеров", както и връзка с бъдещата жп спирка от линията София - Волуяк - Кюстендил. Самото съоръжение ще струва около 24 млн. лв. и за него ще се търсят пари.

Общинското дружество "Метрополитен" обяви поръчка за проектиране, доставка и монтаж на автоматични перонни прегради за първи и втори метродиаметър на столичното метро. Те се поставят с цел обезопасяване и се отварят автоматично при спиране на влака. Първите прегради ще бъдат монтирани на метростанции "Опълченска" и "Стадион Васил Левски". Прогнозната им стойност е 3.2 млн. лв. без ДДС. По преценка на възложителя същият изпълнител може да достави обезопасителни съоръжения за още 10 спирки за нови 15 млн. лв. без ДДС. Така крайната цена на поръчката става близо 22 млн. лв. с ДДС. Първите две метростанции ще бъдат оборудвани в рамките на 12 месеца след сключване на договора, а останалите 10 - в следващите 24 месеца.

Обезопасителни прегради вече са поставени на пероните на новия лъч на метрото, който ще свързва кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Частта му от "Овча купел" до "Подуене" ще заработи през есента на тази година. Заради предимствата на обезопасителните прегради Столичната община взе решение да поръча такива и за най-натоварените спирки на първите два метродиаметъра.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Заради 1-2 случая на самоубийства годишно, 20 милиона инвестиции? Това ли е най-важното нещо? Метрото все още няма дори онлайн табла, за разлика от автобуса до Бухово

  • anihilator_jack

    И какво излиза за огради на 2 станции със спорна ефективност има 20 милиона, но за метростанция в Модерно предградие от която системата има крещяша нужда, за да се разделят ефективно двата диаметъра няма нужните 24 милиона и щели да се търсят от някъде. Евалата бе мало**ници!

  • 3
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    Това е добро решение. Цената може би е висока но си струва.

  • 4
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Срамна работа. Винаги съм смятал , че Мадам Й.Ф не е корумпирана,а неможеща, но вече се съмнявам, че не е корумпирана.
    Нямаме тротоари госпожо. В Центъра. Хората нямат улици някъде.

  • 5
    fec32306340 avatar :-|
    fec32306340

    До коментар [#1] от "cinik":
    Не е годишно, мисля, че има един случай за цялата история на метрото. За 20 милиона може да се купи медицинска апаратура, която да спасява по един човек седмично.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK