Магистрала "Черно море" е отпаднала от приоритетите на правителството

Дори минималното финансиране за идеен проект на пътя между Варна и Бургас остава на заден план засега

Логичната връзка между Варна и Бургас е поредният голям инфраструктурен проект, който не попадна сред приоритетите на управляващите
Логичната връзка между Варна и Бургас е поредният голям инфраструктурен проект, който не попадна сред приоритетите на управляващите
Логичната връзка между Варна и Бургас е поредният голям инфраструктурен проект, който не попадна сред приоритетите на управляващите    ©  Надежда Чипева
Логичната връзка между Варна и Бургас е поредният голям инфраструктурен проект, който не попадна сред приоритетите на управляващите    ©  Надежда Чипева
10 км от магистрала "Черно море" са изградени, а остават още около 95 км.

Няма финансиране за магистрала "Черно море", затова действията по нейното развитие са прекратени за момента. Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура (АПИ) до "Капитал".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 13
    • + 10

    Некадърници. За магистрала между два големи български града като Варна и Бургас, част от бъдещ коридор между Истанбул и Одеса, която ще обслужва и туризма, немат пари, а имат за магистрала до 40-хилядния Видин, свършваща насред нищото ...

    Нередност?
  • SML
    • - 2
    • + 16

    Пълна управленска немощ и липса на капацитет за елементарно развитие на България. Начии доизграждането на магистралата ще струва 450 млн. лв, за което пари няма, но счетоводителчето се хвали, че натрупания бюджетен излишък до момента е 3 млрд. Дори да падне до 1-2 млрд към декември, за какво говорим. Тотални неадекватници. Да трупаш излишъци в години с отрицателни лихви...

    Нередност?
  • 3
    veli7820 avatar :-|
    veli7820
    • - 5
    • + 5


    До коментар [#] от "
    izt21595181
    ":

    Да, по-добре Видин и Северозападна България да ги продадем заедно с хората, и ще решим толкова много проблеми наведнъж-нито ще финансираме още тази територия с безсмислени пътища за никъде, нито ще имаме разходи за хората там с бездънните разходи за пенсии, образование и здравеопазване, а и ще вземем едни добри пари. Те и без това кучета ги яли!

    Нередност?
  • 4
    epk1515013158546444 avatar :-|
    Венцеслав Ралев
    • - 8
    • + 8

    Ама целият трафик от Дунав мост се измести към Видин! ТИР след ТИР. Не е проблемът в 40 000 души от Видин, които и не пътуват толкова, щото и затова си трябват пари - проблемът е международният трафик, който липсва по пътя Бургас - Варна. Така че магистрала до Видин е много по-важна - целият износ на Турция към Западна и Централна Европа минава от там. И дори не е много смислено да се прави скоростен път - ситуацията си изисква магистрала на 100 %. Минете по пътя, натоварването е 24/7/365. Докато през осем месеца от годината по пътя Бургас - Варна само чайки се гонят.

    Нередност?
  • 5
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 9
    • + 2

    До коментар [#3] от "veli7820":

    Ако правехме магистрали до всеки 40-хиляден град, винетката щеше да ти е 1000 лева. Но тогава ще квичиш, нали? Или дай да дадем за Видин, пък другите градове кучета ги яли? Смешници, аман вече от тая Северозападна България, продънихте ни ушите. Има далеч по-големи градове и региони със същите нужди, защо Видин да е приоритет?

    Нередност?
  • 6
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 6
    • + 4

    До коментар [#4] от "Венцеслав Ралев":

    Глупости. Коридорът през Видин се използва единствено заради тол-таксите в Сърбия, което прави преминаването по иначе по-дългия път по-евтино. Когато България и Румъния въведат тол-такси, никой нема да минава през Видин и да обикаля по по-дълъг и по-лош път. Дори да направим магистрала до Видин, Румъния нема планове да я продължава към Унгария. Освен това, с един бъдещ мост в Оряхово и тунел под Шипка, се отваря реална алтернатива на коридора през Сърбия, който ще е и по-къс от него, та тогава за Дунав мост 2 никой нема и да се сеща даже. Магистралата следва да е до Враца само.

    Нередност?
  • 7
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 6
    • + 6

    [quote#4:"Венцеслав Ралев"]проблемът е международният трафик, който липсва по пътя Бургас - Варна[/quote]

    Магистрала Черно море ще бъде част от един по-голем коридор, свързващ Истанбул/Александруполис-Бургас-Варна-Констанца-Одеса-Киев и ще поеме трафика между съответните страни. И докато коридорът през Видин има алтернатива (Сърбия), то тоя нема, затова и една такава магистрала е в пъти по-важна от тази към Видин. По-важна и за транзитния трафик, и за туризма, а и за вътрешния трафик.

    Нередност?
  • 8
    primerno avatar :-|
    primerno
    • - 4
    • + 11

    Няма смисъл да се противопоставят двата проекта- АМ "Черно море" и пътят между Видин-Ботевград, тъй като и двата са нужни, но отказа от строителството на АМ "Черно море" е поредно предателство от страна на правителството.

    Нередност?
  • 9
    primerno avatar :-|
    primerno
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#4] от "Венцеслав Ралев":

    Агломерациите на Варна и Бургас са над 700-хиляди, иначе чайки се гонели там. А с построяването на АМ "Черно море" просто могат да направят ГКПП Малко Търново да обслужва и камиони, каквито в момента не минават от там.
    Така че трябва да се строят и двете магистрали

    Нередност?
  • 10
    superstar avatar :-|
    superstar
    • + 2

    Един бивш министър с географско образование обяви,че ще прави реконструкция на Дюлинския проход,като алтернатива на пътя Бургас -Варна❓❓❓

    Нередност?
Нов коментар