С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 17 юни 2019, 12:06, 3468 прочитания

Липсата на работна ръка е проблем за Черноморието

На годишната дискусия "Среща на бизнеса на Черноморието" стана ясно, че всички сектори на икономиката вече изпитват сериозен недостиг на хора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Проблемът не е само липсата на квалифицирана на работна ръка, а тоталната липса на каквито и да е кадри", Венцислав Танчев, собственик на "Сънтурс"

Фотограф: Надежда Чипева
Бизнес на Черноморието се прави трудно, а причината за това е липсата на работна ръка. Това стана ясно от разговора на участниците във втория панел на годишната дискусия "Среща на бизнеса на Черноморието" на "Капитал Градове".

Според участниците - представители на бизнеса в региона, са нужни спешни мерки от страна на правителството, като самите те представиха собствените си виждания по темата.
"Проблемът не е само липсата на квалифицирана на работна ръка, а тоталната липса на каквито и да е кадри", смята Венцислав Танчев, собственик на "Сънтурс". Според него на българските работници им липсва мотивация за работа, а производителността на труда е ниска. "След 16 часа дори да предлагаме на някой да работи и да му даваме пари за всеки допълнителен час, пак не намираме желаещи. Хората предпочитат да си отидат в къщи", обясни той.


"В днешно време набюдаваме един феномен на пазара на труда - от една страна, безработицата е ниска, което е фантастично, от друга страна, не намираме хора и това става все по-трудно и по-трудно", Спирос Номикос, изпълнителен директор, "Солвей Соди"

Фотограф: Надежда Чипева
"Ако се търси специализирана работна ръка - за корабни и пристанищни дейности, нещата стават още по-сложни", Огнян Райчев, изпълнителен директор на бургаската "Порт България Уест"

Фотограф: Надежда Чипева
Той имаше препоръка, която отразява желанията на морския туризъм от години насам. "Държавата да либерализира наемането на работници от трети страни", каза той и добави, че по негови изчисления между 40 и 50% от заетите в туризма у нас са от трети страни, основно от бившите съветски държави.

Индустрията също

Туризмът обаче не е въобще единственият сектор, който страда от липса на работна ръка. Изпълнителният директор на "Солвей Соди" Спирос Номикос също определи липсата на работна ръка като проблем за бизнеса на компанията. "В днешно време набюдаваме един феномен на пазара на труда - от една страна, безработицата е ниска, което е фантастично, от друга страна, не намираме хора и това става все по-трудно и по-трудно", коментира той. Според Номикос е нужно държавата да стимулира семействата и обърна внимание на ниската раждаемост в страната. Друг проблем според него е образованието.



Огнян Райчев, изпълнителен директор на бургаската "Порт България Уест", която оперира фериботи между България и Кавказ, коментира, че среща същите предизвикателства. "Имаме същите проблеми за намиране на работна ръка, а ако се търси специализирана работна ръка - за корабни и пристанищни дейности, нещата стават още по-сложни", каза той и добави: "При нас обучението и възпитанието са много сериозен процес и в този смисъл не може да разчитаме на сезонна емиграция."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателствата пред умните градове: Всевиждащи камери и електрически тротинетки Предизвикателствата пред умните градове: Всевиждащи камери и електрически тротинетки

По време на конференцията Smart Cities Festival в Белград експерти от Австрия, Германия и Сърбия споделиха опита си с иновациите в градска среда

20 окт 2019, 430 прочитания

Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно? 1 Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно?

Възможностите за бъдещето на старите жп линии в София се разделят на две, но могат и да се обединят

20 окт 2019, 857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10