Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Изложбата "Модернизъм и авангард. Българската перспектива" в частната софийска галерия "Структура" имаше всички шансове да се превърне в едно от важните събития в културния афиш тази година. Заявката: да попълни бели полета в историята на българското изкуство и да запознае публиката, както с недотам известните имена на българския модернизъм, така и с непоказвани произведения на утвърдени автори.

Дни след откриването й на 30 май, изложбата привлече вниманието и предизвика бурна реакция по напълно неочакван повод: част от работите в нея (поне четиринайсет от тях) се оказаха фалшиви. Всички изложени творби са притежание на колекционера на съвременно изкуство Николай Неделчев.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.