Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe
Рисунка на Мирчо Качулев, фалшификат в изложбата с български модернизъм в "Структура" и Close на Quibe

Изложбата "Модернизъм и авангард. Българската перспектива" в частната софийска галерия "Структура" имаше всички шансове да се превърне в едно от важните събития в културния афиш тази година. Заявката: да попълни бели полета в историята на българското изкуство и да запознае публиката, както с недотам известните имена на българския модернизъм, така и с непоказвани произведения на утвърдени автори.

Дни след откриването й на 30 май, изложбата привлече вниманието и предизвика бурна реакция по напълно неочакван повод: част от работите в нея (поне четиринайсет от тях) се оказаха фалшиви. Всички изложени творби са притежание на колекционера на съвременно изкуство Николай Неделчев.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар