Възкръсналата империя на Ковачки
Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

- Бизнесменът се е пренасочил от въгледобива към търговията с електроенергия и е станал най-големият играч в сектора
- Редица държавни и общински структури като Министерският съвет, парламента, БДЖ и метрото работят с него.
- Така със съдействието на държавата Ковачки е успял да затвори пълния кръг в енергетиката - производство, доставка, търговия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Не виждам чак толкова успехи. Да, на печалба е, но видимо е оптимизирал бизнеса си (30% по-малко работници) а задълженията му растат по-бързо от активите.
"...приходите на фирмите от групата му се увеличават с цели 25% през 2018 спрямо 2008"
Сравнявате 2018 с 2008?
Това сериозно ли е според вас?
Има толкова много проблеми с това сравнение, че самото му ползване говори или за некомпетентност или за сериозна пристрастност.
Имам преки впечатления от някои от споменатите активи на Ковачки - Брикел, ТЕЦ Плевен, ТЕЦ Габрово, миин Бобов дол. Навсякъде е едно и също - архаично оборудване, крепено на магия, както казват работниците от подръжката; постоянна борба с непредизвикани прекъсвания/откази на това оборудване; дикенсови условия на работните места, включително липса на работно облекло /предпазни
тесредства се купуват от работниците/; бани като в нацистки концлагер; заплащане официално и неофициално /на ръка/; натиск за гласуване за дадени кандидати при избори и реални санкции при недостигане на целевия брой гласове /орязвяне на неофициалното заплащане/.
Очевидно е, че целта е максимално изстискване на получените активи и миграция към следващ гостоприемник - в случая - търговия с електроенергия и ж. п. транспорт плюс навлизане на пазара с ликвидиране на отпадъци в индийски вариант.
Познатата съветска школа.
Големият въпрос е къде са държавните институции /риторичен/ и, от там, кои са съучастниците.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.