С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 юли 2019, 15:42, 3065 прочитания

Градският транспорт в София е орязан средно с 20% за лятото

Най-разредени са автобусите до Студентския град, но и натоварени линии до "Дружба", "Люлин" и летището

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 1 юли до 30 август в София важи лятно разписание на градския транспорт. Това означава по-малко автобуси по редица линии и по-продължително чакане по спирките. Логиката зад тази мярка е, че "това е периодът на отпуските, както и времето за активна лятна ваканция на учениците и студентите", посочват от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в отговори до "Капитал".

В същото време обаче от частична справка за разредените автобуси (тъй като нямало как да получим справка за всички линии на транспорта), става ясно, че намалението е най-голямо за линии до Студентския град като 94 и 280, но са засегнати и натоварени линии
до големи квартали като "Дружба" и "Люлин" и дори автобусите до летището.


Автобус 94 например, който е до Студентския град, но се ползва и от много хора в "Лозенец", района на Семинарията и "Дианабад", е "орязан" с почти 36%: обслужва се от 9 вместо от 14 коли, а сутрешният интервал от 6-7 минути е увеличен на 9-13 минути.

Дори да приемем, че през летните месеци има по-малко студенти, които ползват градския транспорт, остава въпросът защо са орязани свръхнатоварени линии като 204 от кв. "Гоце Делчев" до "Дружба" и 111 от "Люлин" до "Младост". Последната ще се обслужва от 20 вместо от 27 автобуса, но поне интервалите в час пик са увеличени само с минута, а в средата на деня с около 4 минути.
Няма логика и в разреждането на автобусите до летището - линии 84 и 184, точно в сезона на отпуските и пътуванията. При тях интервалите в час пик са увеличени от 17 на 20 минути.

Няма пари, няма шофьори



От ЦГМ посочват, че основните и най-натоварени линии в системата на градския транспорт запазват своите обичайни интервали на движение. Например трамвай 7 и през зимата, и през летните месеци се обслужва от 17 мотриси, които в пиковите часове се движат на 4-5 минути. Тролейбусите по линията на номер 5 остават в същите часове на 5-6 минути. Линия 72 през зимата се движи на 7-8 минути, а сега ще бъде на 8-9 минути.

Изпълнителният директор Христиан Петров коментира пред "Капитал", че намалението е средно с 20% и е свързано и с недостига на шофьори. Те също имат право на отпуска по закон. Той припомнни, че в началото на тази седмица е представен план за поетапно увеличение на заплатите в системата на градския транспорт.


Животът не спира през лятото

"Ние сме против летните разписания, особено в този им вид. Фактът, че учениците са във ваканция, не означава, че пътници няма и че милионният град спира да живее", посочват от организацията "Спаси София". "Има ли друга столица с пикови интервали от 15 минути по основни линии, на които десетки хиляди разчитат ежедневно? Изобщо имат ли управниците, неслизащи от служебните автомобили, представа колко нередовен и неадекватен е наземният транспорт в София?", питат от сдружението.

От ЦГМ контрират пък, че през последните две години лятното разписание е намалено от 3 на 2 месеца.
"Столичен автотранспорт" поема автобусните линии на "Карат С"

Общинското дружество "Столичен автотранспорт" поема част от линиите, обслужвани от частната "Карат С", съобщиха от Столична община. Промяната е очаквана, след като още през 2017 г. Столичният общински съвет отказа да продължи договора с частния оператор. Той обслужва автобусни линии 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306. Общината сега поема обслужването на пет линии - 5, 7, 8, 10 и 14. Досега по тях са се движили автобуси, произведени през 2008 г. и без климатик. Общината ще ги смени с дизелови "Yutong", произведени в Китай през 2016 г. Те са изцяло климатизирани, с нисък под и със стандарт Евро 6.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пленумът на БСП пасува за избора на Цацаров и контрола над главния прокурор 1 Пленумът на БСП пасува за избора на Цацаров и контрола над главния прокурор

Националният съвет на левицата насрочи дата за изборите на председателя на партията в края на април

14 дек 2019, 1614 прочитания

Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци 5 Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци

Гражданите имат право на здравословна околна среда, както и право да получават информация за нея, се казва в решението на Административен съд - София-град

14 дек 2019, 11889 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Министерството на финансите обнародва нова доза промени за касовите апарати

Изискването в наредба Н-18 за отпечатване на дневните финансови отчети и съхраняването им на книга отпада

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10