Пътната агенция обяви поръчка за половин милиард в разгара на лятото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция обяви поръчка за половин милиард в разгара на лятото

Дневник

Пътната агенция обяви поръчка за половин милиард в разгара на лятото

Търговете са за проектиране и строителство на 54 км. между Видин и Ружинци, част от пътя към Дунав мост 2

Мила Чернева
6832 прочитания

Дневник

© Юлия Лазарова


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна търгове за голяма отсечка от пътя Ботевград - Видин. Този път става въпрос за разширение и модернизиране на шосето между Видин и Ружинци, като общата стойност е почти 460 млн. лв. без ДДС. Крайният срок за подаване на оферти е странен не защото е кратък, а защото е в разгара на отпускарския сезон - 12 август.

Паралелно с това беше обявена и поръчка за надзор за същия път, като нейната прогнозна стойност е 7 млн. лв., а срокът за подаване на оферти е 15 август.

Строителството се финансира със средства от държавния бюджет. И в тази поръчка обаче, както при пътя Мездра-Ботевград, се прилага схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като строителството е завършено. "Целта е бъдещите изпълнители на направлението Видин - Ботевград да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок", уточняват от АПИ.

Проектиране и строителство

Отсечката е разделена на три лота, всеки в отделна обособена позиция. Кандидатите ще могат да участват за всички позиции.

Критериите за оценка на офертите са два, като по-значимият е предложената цена с тежест 60%. Другият е "ниво на изпълнение на строителството, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации".

В по-голямата част от участъка проектната скорост ще е 120 км, освен от км 3+757 до км 8+870, където е 80 км/ч.

Срокът за изпълнение е между две години и две години и половина. Това значи, че ако всичко върви по стандартния начин, с обжалване пред КЗК, поръчката ще се възложи след година, а строителството ще завърши най-рано в края на 2022 г.

167 км от Дунав до Ботевград

През април регионалният министър Петя Аврамова каза, че за отсечката от Видин до Ружинци има изготвени технически проекти. Засега обаче не са завършени тези от Ружинци до Монтана, затова търгове за участъка ще се обявят на по-късен етап, като в момента се работи по отчуждителните процедури там. Предвижда се и рехабилитация на съществуващото трасе по Е-79 от Враца до Мездра.

За участъка Монтана – Враца е изготвен само идеен проект. Разширяването на пътя от Ботевград до Мездра е част от по-големия проект, който трябва да осигури скоростно трасе до Видин и Дунав мост 2.

Двете обществени поръчки за отсечки от участъка Мездра-Ботевград бяха обявени през 2018г. Наскоро беше избран изпълнител за част от трасето, като той предложи 50 млн. лв. над прогнозната стойност и въпреки това спечели поръчката. Другият лот е на етап разглеждане на оферти.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пусна търгове за голяма отсечка от пътя Ботевград - Видин. Този път става въпрос за разширение и модернизиране на шосето между Видин и Ружинци, като общата стойност е почти 460 млн. лв. без ДДС. Крайният срок за подаване на оферти е странен не защото е кратък, а защото е в разгара на отпускарския сезон - 12 август.

Паралелно с това беше обявена и поръчка за надзор за същия път, като нейната прогнозна стойност е 7 млн. лв., а срокът за подаване на оферти е 15 август.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    В България има коледни празници, великденски празници, летни отпуски. Винаги е нещо. Не бива да се губи време.

  • 2
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181

    Поредната глупост гербаджийска, ще правят полумагистрала до 35-хилядния Видин, която там и ще си свършва, след като Румъния нема никакво намерение да я продължава на своя територия. И то поне да минаваше покрай Лом, за да обхване и тая община, при приблизително еднакво разстояние.
    За всеки с малко акъл в главата е ясно, че настоящият тежкотоварен трафик през Дунав мост 2 се дължи на липсата на тол-такси в България и Румъния, което компенсира по-дългия и лош път спрямо магистралата през Сърбия. При положение, че в България се подготвя стартирането на тол-система, а в Румъния е въпрос на време, както и че се очертава членство на Сърбия в ЕС до 10 години, то перспективите пред такава полумагистрала не са никак розови и най-вероятно ще си остане като паметник на глупостта.
    За такива спорни и безперспективни проекти, свършващи в нищото, намират пари, а за в пъти по-важните АМ Черно море, Русе-Димитровград и тунел под Шипка - не.

  • 3
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Северозападна България по-добре да я дадем на Сърбия. Ако двулентов път ни е над възможностите.

    До коментар [#] от "
    izt21595181
    ":

  • 6
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991

    До коментар [#4] от "izt21595181":

    Доста повърхностно разсъждение. Ако говорим за население то пътят е от значение не само за Област Видин, която е с население от около 100к, но и за транзитния трафик към Дунав мост 2. Да се говори, че трафикът ще секне след въвеждане на тол такси е абсурдно. В Сърбия също има тол такси, причината да не е достатъчно натоварен е и абсурдно лошият път, който преминава през села с отвратителни завой дори и за леки автомобили. Северозападният край винаги е бил най откъснатия от България от гледна точка на пътища, което е една и от причините за най-бързото му намаляване. Глобалният замисъл на този пъте да се направи целият очастък Ботевград-Видин, който минава през 3 Области(Видин, Монтана, Враца) с население над 350к. Доста аргументи за да се случи този път.....

  • 8
    veli7820 avatar :-|
    veli7820

    Добре, че проектите в държавата не зависят от мнението на някои пишещи тук "независими" клавиатурни герои!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK