Големи строители и техни сателити спечелиха уличното поддържане в Бургас за 80 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Големи строители и техни сателити спечелиха уличното поддържане в Бургас за 80 млн. лв.

Големи строители и техни сателити спечелиха уличното поддържане в Бургас за 80 млн. лв.

Кварталите на града са разпределени между свързани фирми с "Джи Пи груп" и "Хидрострой" или големи строители като ПСТ и "Щрабаг"

Мила Чернева
4999 прочитания

© Цветелина Белутова


Ремонтите и поддържането на улици и пътища в Бургас ще струват максимум по 10 млн. лв. на квартал в следващите четири години. Община Бургас подписа договорите за осем зони в края на юни. Сред тях има както познати строители, така и по-малки, които обаче са близки до най-големите строителни компании като "Джи Пи груп" и "Хидрострой".

Кандидатите можеха да подават оферти само за един квартал, като всеки от тях беше отделна позиция от търга. Общината избра победителите още през пролетта, но жалби в Комисията за защита на конкуренцията забавиха подписването на договорите.

Кой ще ремонтира край морето

"Меден рудник" например ще е отговорност на "Виа конструкт груп", която се намира на същия адрес в София като "Джи Пи груп". Неин собственик е Велизар Радев, а преди десетилетие тя е принадлежа на изпълнителния директор на Джи Пи Стефан Тотев.

Улиците в квартал "Победа" се поемат от ДЗЗД "АБ Трансстрой Еко Победа", в което участват хасковската АБ (която се свързваше с депутата Делян Пеевски) и "Трансстрой Еко", която е собственост на Петър Илиев и Йонко Георгиев.

Квартал "Долно Езерово" печели "Инфра експерт", която се свързва с "Хидрострой" на Велико Желев. Фирмата е акционерно дружество с борд на директорите Стефан Радев, Иван Владимиров, Любомир Славов, Иво Михайлов и Гергана Атанасова.

Другото печелившо дружество, което е собственост на "Хидрострой", е "Пътстрой Бургас" и то ще ремонтира по обособена позиция "Зора", в която влизат ж.к."Лазур", ж.к."Братя Миладинови" и Приморски парк.

Бургаският център печели "Щрабаг". Компанията беше в топ 10 на най-големите строителни дружества по приходи миналата година, но бележи спад от 90 млн. лв. на 74 млн. лв. и тази година е на 16-о място.

"ПСТ груп", която ремонтира част от столичния център около храм-паметника "Александър Невски", е спечелила позицията за квартал "Сарафово" заедно с дъщерното си "ПСТ София" и "Бургаспътстрой". Справка в Търговския регистър показва, че последната е собственост на кипърската офшорка "Грутал холдингс лимитид", която се управлява от Георги Стефанов Петров. Допреди няколко години фирмата беше свързана с фалиралия вече "Холдинг Пътища", който се контролираше от Васил Божков.

ПСТ също е собственост на кипърска офшорка - "Колвик сървис лимитед". ПСТ участват с "Бургаспътстрой" и в търга за отсечка от пътя Ботевград - Мездра.

За "Крайморие" отговаря ДЗЗД "Битумина ЕИВ Крайморие", в което влизат регистрираната във Варна "Битумина ГмбХ – България", която е собственост на едноименното австрийско дружество, и бургаската ЕИВ.

Улиците в квартал "Изгрев" ще се ремонтират от консорциум "Пътстрой П" ДЗЗД, в което участват бургаската "СМК Монтажи" и "Пътстрой", регистрирана в Нова Загора и собственост на Стефан Стефанов.

Ремонтите и поддържането на улици и пътища в Бургас ще струват максимум по 10 млн. лв. на квартал в следващите четири години. Община Бургас подписа договорите за осем зони в края на юни. Сред тях има както познати строители, така и по-малки, които обаче са близки до най-големите строителни компании като "Джи Пи груп" и "Хидрострой".

Кандидатите можеха да подават оферти само за един квартал, като всеки от тях беше отделна позиция от търга. Общината избра победителите още през пролетта, но жалби в Комисията за защита на конкуренцията забавиха подписването на договорите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK